Ευτυχώς υπάρχουν ακόμη στην αυτοκίνηση κάποια «στεγανά». Η Ferrari π.χ. θα συνεχίσει να κατασκευάζει μοναδικά υπεραυτοκίνητα, η Lambo θα εκπλήσσει με την αγριάδα των τολμημάτων της, ενώ η Mercedes θα δείχνει απλώς το πώς μπορεί ένα σπορ ρόουντσερ να σε «μεθύσει» με την πολυτέλεια και την άνεση που προσφέρει.
6η γενιά SL: Ελαφρύτερη, πιο αεροδυναμική και… κούκλα!
Στις 6 δεκαετίες παρουσίας της SL στην κορυφή των κουπέ και ρόουντσερ της Mercedes, έχουν υπάρξει μόνο 5 γενιές – χωρίς τη φετινή, νέα SL με τον κωδικό R321. Και όπως είναι κατανοητό, κάθε νέα γενιά του μοντέλου διαφέρει αρκετά από την προηγούμενη.
Στη νέα λοιπόν SL, η μεγαλύτερη διαφορά έχει να κάνει με το αμάξωμά της. Και όχι σε επίπεδο σχεδίασης, αφού αυτή καλύπτεται πλήρως από την υιοθέτηση της νέας επιβλητικής αισθητικής φιλοσοφίας της μάρκας, αλλά κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με το τρίπτυχο βάρος-ακαμψία-αεροδυναμική.
Χρησιμοποιώντας λοιπόν σχεδόν αποκλειστικά αλουμίνιο στην κατασκευή του (μόνο οι εμπρός κολώνες χρησιμοποιούν ατσάλι για maximum αντοχή σε περίπτωση ανατροπής, ενώ η οροφή είναι από ακόμη πιο ελαφρύ μαγνήσιο), η νέα Mercedes SL καταφέρνει να είναι έως και 140 κιλά πιο ελαφριά από την προηγούμενη, παρότι είναι 57 χλστ. πλατύτερη και 50 χλστ. πιο μακριά!
Αλλά και στον τομέα της ακαμψίας, το νέο αμάξωμα έρχεται με 20% αυξημένα επίπεδα σε σχέση με πριν, ενώ και η αεροδυναμική του, με συντελεστή οπισθέλκουσας cd: 0,27 για την SL350 (cd: 0,29 στην SL500), της δίνει τον τίτλο του πιο αεροδυναμικού κουπέ της εποχής.
Οροφή: Με τρεις επιλογές
Η νέα, ηλεκτροϋδραυλική οροφή της SL είναι κατασκευασμένη από μαγνήσιο και αποθηκεύεται στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου με το πάτημα ενός κουμπιού (είτε από το εσωτερικό του αυτοκινήτου, είτε στο χειριστήριο των κλειδαριών).
Η όλη διαδικασία απαιτεί λιγότερα από 20 δλ. για να ολοκληρωθεί. Εκτός τώρα από τη στάνταρ οροφή, η Mercedes παρέχει έξτρα και γυάλινη οροφή, όπως και τη, γνώριμή μας από την SLK, γυάλινη MAGIC SKY CONTROL.
Η οροφή αυτή ρυθμίζει το βαθμό της ακτινοβολίας που περνά στο εσωτερικό, ανάλογα με τις διαθέσεις των επιβατών.
Εσωτερικό: Άκρατη πολυτέλεια και περαιτέρω ευρυχωρία
Στο εσωτερικό της νέας SL η Mercedes για μια ακόμη φορά δεν έχει κάνει καμία απολύτως παραχώρηση στη σχεδιαστική πολυτέλεια, την εξοπλιστική αφθονία και την υψηλότερη δυνατή ποιότητα των χρησιμοποιούμενων υλικών.
Ξεχωρίζουν τα εξαιρετικά καθίσματα, με πλήρως ηλεκτρικές ρυθμίσεις που βοηθούν κάθε σωματότυπο να βολευτεί και να απολαύσει το ταξίδι. Φυσικά, όπως αρμόζει σε ένα τόσο πολυτελές αυτοκίνητο όσο η νέα SL, ο ιδιοκτήτης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ μιας μεγάλης λίστας πολυτελών επενδύσεων για τα καθίσματα, το ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών, ώστε να εξατομικεύσει το πολύτιμο απόκτημά του.
Σε επίπεδο χώρων, η αποκλειστικά διθέσια καμπίνα είναι πλατύτερη από κάθε άλλη φορά, με αποτέλεσμα να συμβάλει ακόμη περισσότερο στη δημιουργία μιας μοναδικής αίσθησης αφθονίας και ευρυχωρίας στους τυχερούς επιβάτες του αυτοκινήτου.
Κινητήρες
Η 6η γενιά της Mercedes SL θα διατεθεί με τη νέα γενιά των κινητήρων βενζίνης BlueDIRECT της μάρκας, που έχουμε ήδη δει στην S-Class και τη CLS, οι οποίοι φροντίζουν ώστε να διατηρούνται χαμηλά η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2.
Αρχική εκδοχή λοιπόν είναι ο V6 βενζινοκινητήρας των 3,5 λίτρων (SL350), ο οποίος αποδίδει 306 ίππους και απαιτεί το εντυπωσιακά χαμηλό νούμερο κατανάλωσης, των 6,8 λτ. καυσίμου ανά 100 χλμ. Στην κορυφή της γκάμας έρχεται ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 των 4,7 λίτρων, ο οποίος με ισχύ 435 ίππων και ροπή 700 Nm, εκτοξεύει την SL500 από στάση στα 100 χλμ./ώρα, σε μόλις 4,6 δλ.
Το μοτέρ αυτό, με το νέο V8, εντυπωσιάζει με το τράβηγμα και την απόκρισή του στο βύθισμα του πεντάλ του γκαζιού, αλλά και κυρίως, με τη δυνατότητά του να διατηρήσει τις στροφές χαμηλά όταν ο οδηγός απολαμβάνει μια χαλαρή βόλτα, μειώνοντας σημαντικά το θόρυβο και υποδεικνυόμενος εξαιρετικά πολιτισμένος.
Εδώ θα πρέπει να ημειωθεί, ότι στον επιτυχημένο συνδυασμό της πολιτισμένης λειτουργίας του μοτέρ αυτού, με τη δύναμη και τις πολύ καλές επιδόσεις, μεγάλο ρόλο παίζει το πολύ γρήγορο σε απόκριση, αυτόματο-σειριακό κιβώτιο 7G-TRONIC PLUS, το οποίο είναι στάνταρ τόσο στην SL500, όσο και στην SL5350.
Σημειώστε τέλος ότι για πρώτη φορά στην ιστορία, η SL έρχεται και με στάνταρ σύστημα ECO start/stop των δύο κινητήρων της.
Στο δρόμο: Αίσθηση μοναδικότητας
H Mercedes αποκαλεί τη νέα SL «σπορ», αλλά στην πράξη αυτός ο χαρακτηρισμός δεν δικαιολογείται. Το γερμανικό κουπέ είναι γρήγορο και είναι εξαιρετικά σταθερό όταν κινείσαι με τέρμα γκάζι στην εθνική, όμως το υπολειπόμενο σε αίσθηση τιμόνι μαζί με την ισοπεδωτική στις ανωμαλίες, μαλακή ανάρτηση, δεν αφήνουν τη νέα SL στο να αναδειχτεί ως η πιο σπορ Mercedes στη γκάμα.
Από την άλλη βέβαια, είναι μοναδική η αίσθηση του να βρίσκεσαι στο αποκλειστικά διθέσιο εσωτερικό του νέου γερμανικού κουπέ και να απολαμβάνεις τόσο υψηλά επίπεδα άνεσης, όσο θα ζήλευε ακόμη και αυτή η Mercedes S-Class, αδιαφορώντας φυσικά για οτιδήποτε συμβαίνει γύρω σου.
Και αυτό είναι τελικά που κάνει μια ακόμη Mercedes SL μοναδική: Το γεγονός ότι μπορεί να σε απομονώσει από οποιαδήποτε εξωτερική επαφή και να σε κάνει να αισθανθείς τόσο μοναδικός πίσω από το τιμόνι της, ώστε τελικά να βάλεις κάθε έγνοια στην άκρη και να συνεχίσεις ανενόχλητος το ταξίδι σου…
Πηγή: autotriti.gr