Το Wakan 1640 εμφανίστηκε σαν προσχέδιο πέρσι τον Αύγουστο. Στην καρδιά του υπήρχε ένας παλιομοδίτικος κινητήρας V2 της S&S (βελτιώνει κινητήρες Harley Davidson, αλλά όχι μόνο), με 1.640 κυβικά και απόδοση 115 ίππους. Η ιδέα μόνο σαν εκκεντρική μπορούσε να χαρακτηριστεί…
Ακολούθησε σιωπή μηνών και ξαφνικά, πριν λίγες μέρες, μάθαμε ότι εμφανίστηκε «αγωνιστική» έκδοση του εκκεντρικού Wakan 1640. Μετρήστε παραξενιές: κινητήρας V2 περασμένων δεκαετιών, «αγωνιστικό» στήσιμο και made in France!
Το 13 λίτρων ρεζερβουάρ βρίσκεται κάτω από τη σέλα του οδηγού, παίζοντας και το ρόλο φτερού και υποπλαισίου, ενώ στη συμβατική θέση του ρεζερβουάρ βρίσκεται το φίλτρο αέρα όπου έχει τοποθετηθεί και κάποιο είδος ram-air.
Ο αερόψυκτος δικύλινδρος V 45ο είναι παλαιάς τεχνολογίας -πολύ παλιάς εννοούμε- με επικεφαλής τις βαλβίδες αλλά όχι και τον εκκεντροφόρο που κινεί τις βαλβίδες με ωστήρια. Η διάταξη έχει «καταργηθεί» πλέον, ωστόσο το σύνολο αποδίδει τους 115 ίππους του στις 6.250 σ.α.λ.
Αν υπάρχει κάτι αξιοθαύμαστο από απόψεως απόδοσης αυτή είναι τουλάχιστον η ροπή του που με 16,8 kgm στις 4.250 σ.α.λ. τοποθετείται στην κορυφαίο σκαλοπάτι για το σύνολο των σύγχρονων μοτοσυκλετών παραγωγής. Η τροφοδοσία μετά τις επεμβάσεις της S&S γίνεται με 2 καρμπυρατέρ επίπεδου σλάιντ της Keihin και το κιβώτιο έχει 5 σχέσεις.
Εκεί που τα πράγματα αποκτούν κάποιο ενδιαφέρον είναι στο πλαίσιο και τις αναρτήσεις. Το πρώτο είναι σωληνωτό από χρωμιομολυβδαινιούχο ατσάλι, με τον κινητήρα αναρτημένο ώστε να είναι και εμφανής, ενώ στις αναρτήσεις υπάρχει ανεστραμμένο 46άρι πιρούνι της ιταλικής Ceriani και αμορτισέρ της ZF Sachs.
Ακόμα έχουν τοποθετηθεί αλουμινένιες ζάντες της Marchesini. Το βάρος χωρίς υγρά δηλώνεται στα 177 κιλά και η τελική στα 250 χλμ/ώρα.
Ποιος θα πήγαινε τόσα με μια τέτοια μοτοσυκλέτα; Πιθανώς ο ίδιος που θα ήθελε να δώσει 28.000 ευρώ για την αγοράσει…