Το σπορ αυτοκίνητο του μέλλοντος παράγεται τώρα σε δύο τύπους αμαξώματος. Πρόκειται για τα νέα BMW i8 Roadster και i8 Coupe τα δύο plug-in υβριδικά μοντέλα με τεχνολογία eDrive, που επιτρέπει μεγαλύτερη αυτονομία και περισσότερο χρόνο λειτουργίας αμιγώς στο ηλεκτρικό πρόγραμμα.
Η παγκόσμια πρεμιέρα του i8 Roadster θα γίνει στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Los Angeles τον Δεκέμβριο του 2017, ενώ το λανσάρισμα στην αγορά από τον Μάιο του 2018.
Το νέο i8 Roadster είναι ένα σπορ 2θέσιο που υπόσχεται μια συναρπαστική open-top οδηγική εμπειρία. Οδηγώντας το κινείσαι σχεδόν αθόρυβα, με μηδενικούς ρύπους και ταχύτητα έως 120 χλμ/ώρα, πιέζοντας απλά το μπουτόν eDrive.
Μοναδική αρχιτεκτονική LifeDrive και σχεδιαστική γλώσσα BMW i αποτυπώνονται στην φιλοσοφία roadster. Ειδικές ενισχύσεις αμαξώματος και πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω υιοθετούν τη χαρακτηριστική ελαφριά δομή των μοντέλων i. Το πλαίσιο του παρμπρίζ κατασκευάζεται από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), ενώ η αναπόφευκτη αύξηση βάρους του νέου i8 Roadster σε σχέση με το νέο i8 Coupe περιορίζεται σε περίπου 60 κιλά.
Η υψηλής ποιότητας soft-top οροφή καλύπτει μεγάλη επιφάνεια και ανοιγοκλείνει πλήρως ηλεκτρικά (πιέζοντας ένα μπουτόν) σε 15 δευτερόλεπτα και εν κινήσει με ταχύτητα έως 50 χλμ/ώρα. Το Soft-top αποθηκεύεται εργονομικά σε κάθετη θέση, δημιουργώντας περίπου 100 λίτρα πρόσθετου αποθηκευτικού χώρου πίσω από τα καθίσματα.
Ψυχή της κατασκευής το Plug-in υβριδικό σύστημα με βελτιστοποιημένη τεχνολογία eDrive και αύξηση χωρητικότητας κυψελών μπαταρίας ιόντων λιθίου από 20 – 34 Ah, με ταυτόχρονη αύξηση της μικτής χωρητικότητας ενέργειας από 7.1 – 11.6 kWh.
Ο ηλεκτροκινητήρας με μέγιστη ισχύ αυξημένη (κατά 12 ίππους) στους 143 ίππους. Η οδήγηση μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα είναι εφικτή για ταχύτητες έως 105 χλμ/ώρα (αντί των 70 χλμ/ώρα), αλλά πιέζοντας το μπουτόν eDrive, μπορεί να επιτευχθεί ταχύτητα έως 120 χλμ/ώρα αμιγώς με ηλεκτροκίνηση. Η ηλεκτρική αυτονομία είναι 53 χλμ για το i8 Roadster και 55 χλμ για το i8 Coupe.
Επιπλέον, ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας έχει ίδια απόδοση (231 ίππων), αλλά βελτιωμένη ακουστική και μικρότερες εκπομπές ρύπων χάρη στο ενσωματωμένο φίλτρο σωματιδίων. Η κατανάλωση βενζίνης στο μικτό κύκλο είναι 2.1 λτ/100 χλμ για το i8 Roadster και 1.9 λτ/100 χλμ για το i8 Coupe, ενώ οι εκπομπές CO2, 46 γρ/χλμ και 42 γρ/χλμ αντίστοιχα.
Το νέο i8 Roadster φέρει ειδική ρύθμιση ελατηρίων/αμορτισέρ μαζί με Dynamic Stability Control, ενώ και τα δύο μοντέλα διατίθενται στάνταρ με Dynamic Damper Control. Προσφέρεται στάνταρ με ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών σε σχέδιο διπλών ακτίνων, κάθε μια των οποίων ζυγίζει περίπου ένα κιλό λιγότερο από την ελαφρύτερη ζάντα της προηγούμενης έκδοσης.
Στην παλέτα χρωμάτων έχουν προστεθεί οι μεταλλικές εξωτερικές αποχρώσεις E-Copper και Donington Grey για τα i8 Roadster και i8 Coupe. Ο διάκοσμος εσωτερικού Carpo είναι στάνταρ και στα δύο μοντέλα, για το i8 Roadster αποκλειστικά σε Ivory White/Black και για το i8 Coupe σε Ivory White. Πλέον αυτού διατίθεται προαιρετικά ταπετσαρία εσωτερικού σε Accaro Amido/E-Copper.
Ο στάνταρ εξοπλισμός και για τα δύο μοντέλα περιλαμβάνει το σύστημα Πλοήγησης Professional, BMW Display Key, Driving Assistant με Surround View, και καλώδιο φόρτισης (mode 2). Οθόνη Ελέγχου (Control Display) με σχεδίαση μενού βασισμένη σε Tiles, με live mode. Προαιρετικές επιλογές είναι το Head Up Display με ειδικό περιεχόμενο, τα αντιθαμβωτικά φώτα Laserlight με Selective Beam, και η ακουστική προειδοποίηση πεζών με ειδικά ηχεία.
Φυσικά οι υπηρεσίες ConnectedDrive διατίθενται στάνταρ και ο προσωπικός «βοηθός ταξιδιού» BMW Connected επιτρέπει εκτενή συνδεσιμότητα μεταξύ του αυτοκινήτου και της ψηφιακής ζωής του χρήστη. Μεταξύ άλλων οι ψηφιακές υπηρεσίες περιλαμβάνουν «έξυπνο» προγραμματισμό διαδρομών (με στάσεις για ανεφοδιασμό σε σταθμό φόρτισης ή σε πρατήριο καυσίμου), ενημέρωση τρέχουσας κατάστασης ταξιδιού και εξατομικευμένες ενδείξεις.
Εκδόσεις
BMW i 8 Roadster:
τεχνολογία eDrive με υβριδικό ηλεκτροκινητήρα, μέγιστης ισχύος:143 ίππων και μέγιστης ροπής 250 Nm.
3κύλινδρος βενζινοκινητήρας με τεχνολογία TwinPower Turbo, κυβισμός 1.499 κ.εκ, ισχύ 231 ίππους και μέγιστη ροπή 320 Nm.
Το σύστημα μετάδοσης είναι τετρακίνηση για υβριδικό μοντέλο, καθώς ο κινητήρας καύσης κινεί τους πίσω τροχούς, και ο ηλεκτροκινητήρας τους εμπρός.
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ: 4,6’’
Τελική ταχύτητα: 250 χλμ/ώρα
Κατανάλωση ηλεκτρικής ισχύος, μικτός κύκλος: 14,5 kWh/100 χλμ
Κατανάλωση βενζίνης, μικτός κύκλος: 2,1 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2, μικτός κύκλος : 46 γρ/χλμ
Ηλεκτρική αυτονομία: 53 χλμ
BMW i 8 Coupe:
τεχνολογία BMW eDrive με υβριδικό ηλεκτροκινητήρα, μέγιστης ισχύος 105 143 ίππων και μέγιστης ροπής 250 Nm
3κύλινδρος βενζινοκινητήρας με τεχνολογία TwinPower Turbo, κυβισμός 1.499 κ.εκ, ισχύ 231 ίππους και μέγιστη ροπή 320 Nm
Το σύστημα μετάδοσης είναι τετρακίνηση για υβριδικό μοντέλο, καθώς ο κινητήρας καύσης κινεί τους πίσω τροχούς, και ο ηλεκτροκινητήρας τους εμπρός.
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ: 4,4’’
Τελική ταχύτητα: 250 χλμ/ώρα
Κατανάλωση ηλεκτρικής ισχύος, μικτός κύκλος : 14,0 kWh/100 χλμ
Κατανάλωση βενζίνης, μικτός κύκλος : 1,9 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2, μικτός κύκλος : 42 γρ/χλμ
Ηλεκτρική αυτονομία: 55 χλμ.
Νίκος Τσάδαρης