Το scooter 350D, της σχετικά νεοσύστατης εταιρείας Quadro, είναι ένα τρίτροχο που μπορεί να αποτελέσει την τριπλή «απειλή», όχι μόνο χάρη στους τρεις τροχούς του, αλλά και χάρη στα βασικότερα χαρακτηριστικά του που είναι η ασφάλεια, η πρακτικότητα και η sport συμπεριφορά.
Μπορεί να μην αποτελεί το πρώτο τρίτροχο scooter που εμφανίζεται στην αγορά και η τεχνολογία του να θυμίζει έντονα αυτή του Piaggio MP3, αλλά, σύμφωνα με την εταιρεία (η ίδια που ανέπτυξε την τεχνολογία για την Piaggio), το 350D διαθέτει πιο εξελιγμένο σύστημα αναρτήσεων. Επιπλέον, δε θυμίζει σχεδόν σε τίποτα κάποιο άλλο scooter, κάτι που συμβαίνει ως αποτέλεσμα του σχεδιασμού του, των υψηλών επιπέδων ενεργητικής ασφάλειας και του γεγονότος ότι οδηγείται με δίπλωμα αυτοκινήτου.
Το Quadro 350D, ξεκίνησε εδώ και μερικές ημέρες να διατίθεται και στην ελληνική αγορά και μάλιστα, σε ανταγωνιστική τιμή γνωριμίας.
Η εταιρεία
Η Quadro είναι θυγατρική εταιρεία της Marabese Design, της ιταλικής εταιρείας που έχει ήδη γίνει γνωστή μέσα από το σχεδιασμό γνωστών μοντέλων, όπως είναι τα Gilera Runner και Nexus, Piaggio Typhoon, Μοto Guzzi Breva, Μοto Morini Corsaro και 9 ½, Triumph Speed Triple και Yamaha MT-03. Πρόκειται για μια οικογενειακή επιχείρηση που εδρεύει έξω από το Μιλάνο και, από τις δραστηριότητές της, ξεχωρίζει ο σχεδιασμός νέων μοντέλων (από δίκυκλα μέχρι σκάφη) και η έρευνα και ανάπτυξη νέων τεχνολογιών.
Η Marabese Design είναι υπεύθυνη και για την ανάπτυξη της τεχνολογίας που συναντάει κανείς στο επίσης τρίτροχο Piaggio MP3 και, όπως φαίνεται, αποφάσισε να την αναπτύξει περαιτέρω και να την εκμεταλλευτεί μέσω της θυγατρικής της Quadro. Σύντομα, αναμένεται να περάσει στη μαζική παραγωγή και το 4D, το πρώτο τετράτροχο scooter!
Αισθητική: Επιβλητικό
Όλοι γνωρίζουν πως όταν οι Ιταλοί έχουν κέφια, το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Και όπως φαίνεται από τη σχεδίαση του 350D το κέφι περίσσευε! Το Quadro 350D διαθέτει έντονες αιχμηρές γραμμές στα λιγοστά πλαστικά του και ο σχεδιασμός του μπορεί να χαρακτηριστεί «επιθετικός». Η μάσκα είναι ανασηκωμένη και αφήνει ακάλυπτο το μπροστινό σύστημα αναρτήσεων, με μια λεπτή καρίνα να οριοθετεί τις περιοχές ανάμεσα στους δύο τροχούς. Το μπροστινό μέρος είναι και το πιο επιθετικό του scooter και σε αυτό δεσπόζουν ένα σετ αιχμηρών προβολέων και η έντονα γωνιώδης φιμέ ζελατίνα.
Η ποδιά συνεχίζει το επιθετικό κρεσέντο του σχεδιασμού, καθώς παραμένει ανασηκωμένη, ώστε να επιτρέπει στα βλέμματα να καρφωθούν πάνω στο σύστημα αναρτήσεων και καταλήγει κοφτά στο χώρο που προορίζεται για τα πόδια του αναβάτη. Στο πίσω μέρος, οι διαστάσεις είναι λίγο μεγαλύτερες, ώστε να ενισχύεται η πρακτικότητα του 350D με υψηλά επίπεδα άνεσης και ικανούς αποθηκευτικούς χώρους. Ωστόσο, ο αιχμηρός σχεδιασμός παραμένει.
Όλα τα παραπάνω ενισχύονται ακόμη περισσότερο από τις επιθετικές λεπτομέρειες που εισχώρησαν στο σχεδιασμό του 350D, όπως οι μίνιμαλ καθρέφτες, οι ματ επιφάνειες πλαστικού, τα ιδιαίτερα λεπτά φλας και ο μικρός, σχεδόν sport αισθητικής, πίνακας οργάνων. Σε γενικές γραμμές, πρόκειται για ένα scooter που δε μοιάζει με τίποτα άλλο στην ελληνική αγορά, όσον αφορά στο σχεδιασμό του. Θυμίζει περισσότερο σχέδιο μιας μικρής ιταλικής φίρμας που αδιαφόρησε για τις παγκοσμιοποιημένες τάσεις της μόδας και ετοίμασε κάτι μοναδικά ιταλικό.
Άνεση / Χώροι: Γενναιόδωρο
Παρά την ιδιαίτερη και αιχμηρή αισθητική του, το scooter της Quadro δεν αποτελεί ένα «μονόχνωτο» sport scooter – τουλάχιστον, όχι στους τομείς της άνεσης και των χώρων. Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του μια φαρδιά και άνετη σέλα (που στενεύει στο μπροστινό μέρος, για όσους θέλουν να πατάνε με περισσότερη σιγουριά στην άσφαλτο) και αρκετό χώρο για τα πόδια του.
Επιπλέον, το τιμόνι ανοίγει αρκετά τα χέρια του αναβάτη και δίνει πολύ καλό έλεγχο πάνω στο scooter. Και η θέση του συνεπιβάτη, τέλος, είναι βολική και συνοδεύεται από δύο μεγάλες χειρολαβές. Όσον αφορά στους χώρους, το 350D δεν πρόκειται να απογοητεύσει. Σύμφωνα με την Quadro, κάτω από τη σέλα θα χωρέσουν δύο jet κράνη, ενώ υπάρχει και ένα μικρό ντουλαπάκι στην ποδιά, το οποίο διαθέτει και υποδοχή ρεύματος.
Αναρτήσεις: Ο δρόμος του HTS
Όπως θα περίμενε κανείς, το πιο ενδιαφέρον στοιχείο πάνω στο Quadro 350D είναι το μπροστινό σύστημα αναρτήσεων, αυτό που η Quadro ονομάζει HTS (Hydraylic Tilting System). Το συγκεκριμένο σύστημα, εκτός του ότι επιτρέπει την τοποθέτηση δύο τροχών στο μπροστινό μέρος, προσδίδει μεγάλη σταθερότητα στο scooter και αυξάνει κατακόρυφα την ενεργητική ασφάλεια. Η λειτουργία του θυμίζει αυτή του γνωστού σε όλους τριτρόχου, του Piaggio MP3, είναι, όμως, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Quadro, πιο εξελιγμένο.
Χάρη σε αυτό, η σταθερότητα του scooter είναι εξασφαλισμένη, ανεξάρτητα από το έδαφος στο οποίο κινείται, και οι κλίσεις που μπορεί να πάρει το scooter είναι μεγάλες. Επιπλέον, η λειτουργία τους είναι σχετικά σφιχτή, ώστε να μη διαμαρτύρονται κάτω από πίεση. Ωστόσο, δε θα ταλαιπωρήσουν σε ανώμαλο έδαφος, χάρη στην άψογη επαναφορά τους και τη γραμμική λειτουργία τους. Τις ίδιες ακριβώς εντυπώσεις αφήνουν και τα δυο αμορτισέρ πίσω, τα οποία ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση.
Τι είναι το HTS;
Το υδροπνευματικό σύστημα ανάρτησης HTS (Hydraulic Tilting System) είναι μία καινοτομία που προσδίδει στο όχημα σταθερότητα, ικανότητα ελιγμών, ασφάλεια και οδηγική απόλαυση, καθώς επιτρέπει και στους δύο εμπρόσθιους τροχούς να γέρνουν ταυτόχρονα και να προσαρμόζονται διαρκώς στην επιφάνεια του δρόμου. Αποτελείται από δύο «υδραυλικούς» κυλίνδρους και έναν κύλινδρο «ελατήριο». Οι υδραυλικοί κύλινδροι συνδέουν το πλαίσιο του οχήματος στα δύο εμπρόσθια ψαλίδια, ενώ ο κύλινδρος «ελατήριο» που εδράζεται στο κέντρο, προσφέρει το παραδοσιακό αίσθημα απόσβεσης για την εμπρόσθια ανάρτηση.
Η ροή του λαδιού μέσα στους κυλίνδρους ρυθμίζεται από μία βαλβίδα σύμφωνα με τις δυνάμεις που εφαρμόζονται από τις καμπύλες του δρόμου και την κλίση. Επιπροσθέτως, το συμπιεσμένο αέριο που είναι αποθηκευμένο στο χαμηλότερο τμήμα των υδραυλικών κυλίνδρων, προσφέρει αύξηση της ανταπόκρισης των εμπρόσθιων τροχών στις εντολές του οδηγού, βελτιώνοντας έτσι τη δυνατότητα ελιγμών.
Κινητήρας: Επιτελεί το έργο του
Όπως είναι φυσικό, με μια εντυπωσιακή τεχνολογία στις αναρτήσεις του Quadro, ο κινητήρας περνά σε δεύτερη μοίρα. Αυτή η εξέλιξη είναι οπωσδήποτε άδικη, καθώς ο κινητήρας του Quadro είναι ισχυρός, ανταγωνιστικός και φιλικός στη λειτουργία του. Αν, μάλιστα, ληφθεί υπόψιν και το δύσκολο έργο που του έχει ανατεθεί (το 350D είναι αρκετά βαρύ για τα κ.εκ. του), τα καταφέρνει άψογα! Με χωρητικότητα 313 κ.εκ. και σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού στην τροφοδοσία, ο μονοκύλινδρος κινητήρας αποδίδει 22 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και 2,4 kgm ροπής στις 6.000 σ.α.λ..
Οι επιδόσεις αυτές κυμαίνονται στα πλαίσια της κατηγορίας των scooter 300 κ.εκ., η ροπή, όμως, είναι αυτή που το κάνει να ξεχωρίζει, καθώς η μέγιστη τιμή της και το σημείο που αυτή έρχεται θυμίζουν πολύ πιο μικρόσωμα scooter. Έχοντας να κινήσει τα περισσότερα από 210 κιλά του scooter, ο κινητήρας τα καταφέρνει και με το παραπάνω, χαρίζοντας στο 350D την απαραίτητη ζωντάνια για την καθημερινή αστική μετακίνηση, αλλά και για περισσότερο sport παιχνίδια.
Φρένα: x3!
Όπως και στην περίπτωση των τροχών του 350D, και σε αυτή των φρένων βρίσκονται ένα περισσότερο από ό,τι υπάρχει στα υπόλοιπα scooter του ανταγωνισμού. Τρία φρένα, λοιπόν, για το 350D, όσοι και οι τροχοί, με τη διάμετρο των δύο δίσκων μπροστά να φτάνει τα 240 χλστ. και του πίσω τα 256 χλστ..
Η λειτουργία τους είναι γραμμική και η ισχύς τους αρκετή για να σταματήσει το scooter, ενώ υπάρχει και bonus! Η λειτουργία τους είναι συνδυασμένη, ενώ υπάρχει και το ποδόφρενο, κατάλληλο για τους οδηγούς αυτοκινήτων που έχουν συνηθίσει να φρενάρουν με το δεξί πόδι. Το ποδόφρενο ενεργοποιεί και τα τρία φρένα του 350D.
Οδηγώντας : Η πρώτη γεύση
Ανεβαίνοντας στη σέλα του scooter, το πρώτο που παρατηρεί κανείς είναι το χειρόφρενο, το οποίο κλειδώνει ταυτόχρονα και την μπροστινή ανάρτηση του 350D (στερεί, όμως, τη δυνατότητα από τον αναβάτη να κάνει επιτόπιους ελιγμούς με κλειδωμένη την ανάρτηση). Παρά το μεγάλο του βάρος, το 350D έχει συγκεντρωμένες τις μάζες χαμηλά, με αποτέλεσμα να μη ενοχλούν τα κιλά του. Το ζύγισμα αυτό του 350D είναι και ένας από τους παράγοντες που του χαρίζουν τη μεγάλη του σταθερότητα, είτε βρίσκεται σε ευθεία είτε σε κλίση. Το 350D μπορεί να φανεί ιδιαίτερα σταθερό και ευκίνητο.
Οι συνεχείς εναλλαγές κλίσης δε το βγάζουν καθόλου από την πορεία του, ενώ ταυτόχρονα, η σταθερότητά του επιτρέπει να γίνουν μικροδιορθώσεις στην πορεία του, ακόμη και υπό κλίση. Το ίδιο ζύγισμα, όμως, απαιτεί μεγαλύτερη κίνηση από τον αναβάτη, προκειμένου να έρθει η επιθυμητή κλίση. Έτσι, για να επιτευχθούν μεγάλες κλίσεις, απαιτείται η μεγαλύτερη μετακίνηση του σώματος.
Καθώς το 350D έχει χαμηλά και όχι ψηλά το κέντρο βάρους του, η προσπάθεια πρέπει να είναι μεγαλύτερη κατά το πλάγιασμα, το αποτέλεσμα, όμως, αποζημιώνει απόλυτα με μεγάλη σταθερότητα και σιγουριά, στοιχεία που είναι εμφανή σε κάθε αντίδραση του scooter.
Συμπέρασμα: Σταθερό, ασφαλές και πλήρως ανταγωνιστικό!
Θετικές εντυπώσεις αφήνει το εν λόγω scooter και η τεχνολογία που χρησιμοποιεί, είναι δημοφιλής και πρακτική. Σε αυτή, το Quadro 350D προσφέρει κάποιες περισσότερο sport δυνατότητες, εμφανίζοντας ένα ομοιογενές και πρακτικό σύνολο, αλλά και εξαιρετική αισθητική. Επιπλέον, στα θετικότερα στοιχεία του 350D ανήκει και η τιμή αγοράς του. Το τρίτροχο ιταλικό scooter διατίθεται σε τιμή γνωριμίας, στα 5.995 ευρώ και είναι άκρως ανταγωνιστικό.
Πηγή: mototriti.gr