O τελευταίος διάδοχος στο θρόνο των maxi GT scooter της Piaggio είναι γεγονός. Το X10 αποτελεί τη ναυαρχίδα της ιταλικής εταιρίας και έρχεται με πλούσια τεχνολογία και στιλ.
Η Piaggio έχει μακρά ιστορία και παράδοση στην κατασκευή πολυτελών και το X10 αποτελεί τον τελευταίο εκπρόσωπο της ιταλικής εταιρείας σε αυτή την κατηγορία κύρους. Με πωλήσεις που ξεπερνούν τις 400.000 μονάδες και μοντέλα όπως τα Hexagon, X8, X9 και Xevo, η Piaggio έχει δημιουργήσει το δικό φανατικό και υψηλών απαιτήσεων κοινό.
Το Χ10 έρχεται να συνεχίσει αυτή την επιτυχημένη εμπορική πορεία προσφέροντας το καλύτερο δυνατό στους τομείς της άνεσης και της γρήγορης μετακίνησης εντός και κυρίως εκτός των τειχών της πόλης.
Σχεδίαση/Αισθητική: Στο πνεύμα της εποχής
Οι Ιταλοί είναι μετρ στο να σχεδιάζουν ξεχωριστά σε εμφάνιση δίκυκλα που καταφέρνουν να ενσωματώνουν με επιτυχία στοιχεία από διαφορετικές κατηγορίες και εποχές. Στην περίπτωση του X10, έχουμε να κάνουμε με ένα απόλυτα μοντέρνο και εντυπωσιακό scooter με επιρροές, τόσο από τις μοτοσικλέτες τουρισμού, όσο και από τον χώρο των τεσσάρων τροχών.
Το τελευταίο γίνεται άμεσα αντιληπτό στο πίσω μέρος του scooter της Piaggio, το οποίο θυμίζει έντονα πορτ μπαγκάζ μπερλίνας σε σμίκρυνση με το συνολικό αποτέλεσμα να κρίνεται απόλυτα κομψό και αρμονικό. Το εμπρόσθιο τμήμα είναι ρευστό και αεροδυναμικό με τα τρία φωτιστικά σώματα που έχουν τοποθετηθεί κάτω από ενιαίο κάλυμμα να κλέβουν την παράσταση.
Εργονομία: Ασφάλεια και άνεση
Η θέση οδήγησης είναι χαρακτηριστική για την GT κατηγορία και επιτρέπει στον αναβάτη να τοποθετεί τα πόδια του κάθετα ή και πιο μπροστά στην ποδιά για άνεση στον αυτοκινητόδρομο. Η μεγάλη σέλα δύο επιπέδων φέρει ρυθμιζόμενο μαξιλαράκι για τη στήριξη της μέσης και βρίσκεται κοντά στο έδαφος με ύψος 760 χλστ. Το μερίδιο για τον συνεπιβάτη εμφανίζεται επίσης αρκετά μεγάλο, με τον τελευταίο να έχει στη διάθεσή του και δύο πρακτικές χειρολαβές.
Ο φωτιζόμενος χώρος κάτω από τη σέλα συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερων της κατηγορίας και θα δεχτεί με άνεση δύο κράνη κλειστού τύπου, ενώ διαθέτει και παροχή ρεύματος 12 βολτ. Επιπλέον χώρο θα βρει ο αναβάτης στα δύο ντουλαπάκια στο πάνω μέρος της ποδιάς, με το δεξί να φέρει και θύρα USB.
Κέντρο πληροφοριών
Ο πίνακας οργάνων παρουσιάζεται πλήρης με δύο μεγάλα όργανα, ένα για το ταχύμετρο και ένα για το στροφόμετρο, αναλογικό δείκτη βενζίνης και μία μεγάλη ψηφιακή οθόνη τεσσάρων ιντσών. Αυτή διαθέτει πλήθος ενδείξεων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται μέση και μέγιστη ταχύτητα, στιγμιαία και μέση κατανάλωση, αυτονομία, χρόνος ταξιδιού, θερμοκρασία περιβάλλοντος, προειδοποίηση για πάγο και επιλεγμένη ρύθμιση για την πίσω ανάρτηση.
Πάνω από τα όργανα υπάρχει μία σειρά από 11 προειδοποιητικές λυχνίες και κάτω από το τιμόνι έχουν τοποθετηθεί τα μπουτόν για το άνοιγμα της τάπας του ρεζερβουάρ, τα αλάρμ και το άνοιγμα της σέλας. Μία hi tech πινελιά που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στα scooter, είναι τα φωτιζόμενα χειριστήρια του τιμονιού που συνεισφέρουν και στον τομέα της ασφάλειας, μειώνοντας το χρόνο που χρειάζεται ο αναβάτης για τον εντοπισμό τους.
Με τρεις κινητήρες
Το Χ10 θα είναι διαθέσιμο με τρεις κινητήρες καλύπτοντας έτσι ένα ευρύ φάσμα αναγκών. Στη βάση, βρίσκεται ο γνωστός υγρόψυκτος των 125 κ.εκ. που απευθύνεται στους νέους ευρωπαίους αναβάτες που απέκτησαν πρόσφατα την πρώτη τους άδεια οδήγησης.
Ακολουθεί ο σύγχρονος τετράχρονος κινητήρας των 330 κ.εκ. και 33 ίππων, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Beverly Sport Touring και που χαρακτηρίζεται από τα αραιά διαστήματα σέρβις. Στην κορυφή της γκάμας, τοποθετείται ο γνωστός MASTER των 492 κ.εκ. με απόδοση που αγγίζει τους 40 ίππους.
Φρένα: Και με ABS/ASR
Στη βασική έκδοση, το X10 εφοδιάζεται με συνδυασμένο σύστημα πέδησης που αποτελείται από δύο δίσκους διαμέτρου 280 χλστ. μπροστά και ένα δίσκο 240 χλστ. πίσω. Η δεξιά μανέτα ενεργοποιεί μία από τις δύο δαγκάνες μπροστά, ενώ η αριστερή επεμβαίνει, τόσο σε μία δαγκάνα μπροστά, όσο και στο πίσω φρένο. Στην έκδοση ABS/ASR, κάθε τροχός φέρει αισθητήρα ταχύτητας και επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω ενός τρικάναλου υδραυλικού συστήματος (ένα κανάλι για κάθε δίσκο), ώστε να κατανέμουν ισόποσα την ισχύ της πέδησης.
Όπως και στο ABS/ASR που που έκαναν την εμφάνισή τους για πρώτη φορά στο Beverly Sport Touring, το σύστημα πρόσφυσης χρησιμοποιεί τους αισθητήρες του ABS για να ανιχνεύσει την ολίσθηση του πίσω τροχού και επεμβαίνει στην ανάφλεξη του κινητήρα και εφόσον χρειαστεί και στην τροφοδοσία. Το ASR μπορεί να απενεργοποιηθεί κατόπιν επιθυμία του αναβάτη.
Αναρτήσεις: Ρύθμιση και ηλεκτρικά
Στην κορυφαία του έκδοση, το Χ10 χρησιμοποιεί μονό αμορτισέρ για τον πίσω τροχό, το οποίο ρυθμίζεται ηλεκτρικά ως προς την προφόρτισή του και συμβατικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 41 χλστ. Τα 125/350 φέρουν διπλά αμορτισέρ που ρυθμίζονται χειροκίνητα και για τον εμπρόσθιο τροχό χρησιμοποιούν πιρούνι 35 χλστ. Και για τα τρία, η διαδρομή του μπροστινού τροχού ανέρχεται στα 115 χλστ., ενώ για τον πίσω στα 114 χλστ., στο 500 και στα 100 χλστ. για τα 125/350.
Αυτόματο χειρόφρενο
Ένα gadget που αναμένεται να γίνει μόδα στα πολυτελή scooter είναι το αυτόματο χειρόφρενο που τοποθέτησε η Piaggio στο X10, το οποίο ενεργοποιείται με το άνοιγμα του σταντ και κρατά το scooter σταθερό ακόμη σε δρόμο με κλίση.
Πηγή: mototriti.gr