Η πρόσφατη συνεργασία του κλάδου αυτοκινήτων της Mitsubishi με τον «γίγαντα» Renault-Nissan, έχει «παγώσει» για σχεδόν δυο χρόνια τα σχέδια της δημοφιλούς ιαπωνικής μάρκας, που ελπίζει να μην επηρεαστεί καθοριστικά από την παραπάνω συμμαχία.
Στα πλαίσια αυτής της αναμονής όμως, βελτιώνει ολοένα και περισσότερο τα μοντέλα της, όπως το πρωτοεμφανισθέν το 2010 ASX, που πρόσφατα γνωρίσαμε στην έκδοση MY2018.
Πρόκειται ουσιαστικά για ένα crossover στην βάση της κατηγορίας C, με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, μια επιλογή κινητήρα στα 1,6 λίτρα βενζίνης και δυο εκδόσεις εξοπλισμού (Inform & Invite Plus).
Καθώς η έκδοση του 2018 μοιάζει πολύ με αυτήν του 2017, οι ελάχιστες εξωτερικές αλλαγές, εντοπίζονται στην μάσκα, τον πίσω προφυλακτήρα, τα φώτα LED εμπρός/πίσω και τους νέους χρωματισμούς.
Εσωτερικά έχουμε ένα νέο κεντρικό πάνελ οργάνων, μικρές αλλαγές στην κεντρική κονσόλα με τις ποτηροθήκες και μαλακά πλαστικά σε μεγάλο μέρος του ταμπλό, που δείχνει σαφώς πιο πολυτελές.
Βελτιώσεις έχουν γίνει στην εργονομία των καθισμάτων και στην ηχομόνωση που είναι κατά 10% πιο αποτελεσματική στους εξωτερικούς θορύβους από ότι στην προηγούμενη έκδοση (+2% καλύτερη ηχομόνωση στο εσωτερικό του οχήματος όταν αυτό κινείται με σταθερή ταχύτητα). Αλλαγή και στο ψυκτικό υγρό του συστήματος κλιματισμού, με υλικό φιλικό στο περιβάλλον αφού αντέχει εκτός μηχανισμού μόλις 11 ημέρες, αντί 15 χρόνια του παλαιού ψυκτικού υγρού.
Ένα νέο σύστημα πλοήγησης με οθόνη 6,5 ιντσών, ψηφιακό ραδιόφωνο και κάμερα οπισθοπορείας, συμπληρώνουν τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό, ενώ οι συνολικές διαστάσεις έχουν μείνει ίδιες με προηγούμενο, όπως επίσης και η αεροδυναμική (Cd: ),32)..
Ο χώρος αποσκευών χωρά από 406 έως 1206 (όταν αναδιπλωθούν 60:40 τα πίσω καθίσματα) με ρεζέρβα στο κάτω μέρος και το συνολικό βάρος είναι 1260 κιλά.
Το νέο ASX κινείται μόνο από ένα βενζινοκινητήρα 1600 κ.εκ. που αποδίδει 117 ίππους στις 6.000 στροφές και μέγιστη ροπή 15,7 χγρμ στις 4.000 στροφές. Ο κινητήρας συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς (στην έκδοση Inform είναι σιδερένιοι με τάσια) , η διάμετρος των οποίων είναι τώρα 16 ίντσες. Οι μικρές εσωτερικές αλλαγές που έχουν γίνει στον κινητήρα, αφορούν την εξάτμιση και την μείωση τριβών, κάτι που έγινε και στο κιβώτιο ταχυτήτων, που τώρα «απαιτεί» αλλαγή λιπαντικού κάθε 200.000 χιλιόμετρα!
Με επιτάχυνση 0-100 σε 11.5 δεύτερα και τελική 183 χλμ/ώρα το ASX κάθε άλλο παρά αργό είναι, ενώ η μέση κατανάλωση (κατά τον κατασκευαστή) είναι μόνο 5,7 λίτρα/100 χλμ. Η τιμή αυτή σε συνδυασμό με το 63 λίτρων ρεζερβουάρ, δίνει θεωρητική αυτονομία σχεδόν 1100 χλμ, ενώ οι μειωμένοι ρύποι (131 γρ/χλμ), το υποχρεώνουν (μέχρι σήμερα) να καταβάλει τέλη 157 ευρώ το χρόνο.
Η ανάρτηση περιλαμβάνει γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, με τα φρένα να είναι δίσκοι (οι εμπρός αεριζόμενοι) γύρω γύρω.
Οδηγώντας την πλούσια έκδοση Invite, μείναμε ικανοποιημένοι από την ποιότητα κατασκευής και την συναρμολόγηση που υπόσχεται πολλά απροβλημάτιστα χρόνια ζωής. Ο κινητήρας παρά το ότι, είναι 16βάλβιδος και ατμοσφαιρικός έχει ροπή από χαμηλά και δεν υποχρεώνει σε συχνή αλλαγή ταχυτήτων, αλλά αν βασιστείς στην ροπή μόνο και θελήσεις να προσπεράσεις σβέλτα, τότε θα πρέπει να κατέβεις μια και δυο ταχύτητες στο κιβώτιο, γιατί αλλιώς θα μείνεις εκτεθειμένος.
Η ποιότητα κύλισης και η δυνατότητα της ανάρτησης να ξεπερνά της κακοτεχνίες των δρόμων χωρίς αναταράξεις, θορύβους και αλλαγές τροχιάς είναι από τα δυνατά σημεία της κατασκευής, όπως επίσης και τα φρένα που δείχνουν αποτελεσματικά και ανθεκτικά.
Ασάφεια εντοπίσαμε στο τιμόνι που ξαφνιάζει αρχικά, ενώ στην συνέχεια την συνηθίζεις και πρέπει να προέρχεται από το ότι, στην έκδοση του 2018 μειώθηκε στις 16 ίντσες η διάμετρος των τροχών και αυξήθηκε το προφίλ των ελαστικών (κάτι –κατά τη γνώμη μας- απαραίτητο για τους κακοτράχαλους Ελληνικούς δρόμους).
Τέλος, η κατανάλωση (με τα περισσότερα χιλιόμετρα σε ανοιχτούς επαρχιακούς δρόμους και ήρεμη οδήγηση) είχε μέση τιμή στα 7,3 λίτρα/100 χλμ.
Το νέο ASX που –σημειωτέον- κατασκευάζεται στην Ιαπωνία θα πωλείται (σε 7 διαφορετικά χρώματα) από 17.120 στην έκδοση Inform & από 19.740 στην έκδοση Invite Plus (τιμές που δεν περιλαμβάνουν μεταλλικό χρώμα, πινακίδες και τέλη κυκλοφορίας), συνοδευόμενο σε κάθε περίπτωση από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και οδική βοήθεια.
Νίκος Τσάδαρης