Το αγωνιστικό τμήμα της BMW παρουσίασε το νέο, κορυφαίο αγωνιστικό μοντέλο της στην κατηγορία GT, στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης.
Πρόκειται για την M8 GTE, που εμφανίστηκε πριν την κυκλοφορία της αναμενόμενης σειράς 8.
Η Μ8 GTE θα βρεθεί στην πίστα την επόμενη σεζόν, συμμετέχοντας σε διοργανώσεις όπως το FIA World Endurance Championship (FIA WEC) και με αυτήν η φίρμα επιστρέφει στις 24 Ώρες του Le Mans.
Η BMW M8 GTE παρουσιάστηκε την 1η Ιουνίου 2017 στο εργοστάσιο του Dingolfing (Γερμανία), εκεί όπου θα κατασκευάζεται το μοντέλο παραγωγής της Σειράς 8.
Η εμπειρία και οι γνώσεις που θα αποκτηθούν από τις αγωνιστικές συμμετοχές στο FIA WEC και το IMSA WeatherTech SportsCar Championship (IWSC) στη Β. Αμερική θα ενσωματωθούν απευθείας στο μοντέλο παραγωγής, το οποίο τρέχει παράλληλα με το αγωνιστικό πρόγραμμα.
Κινητήρας
Ο V8 κινητήρας τεχνολογίας TwinPower Turbo, ο οποίος περιορίζεται από τους κανονισμούς σε χωρητικότητα 4,0 λίτρων, έχει βασική ισχύ πάνω από 500 ίππους, ανάλογα με την κατηγορία συμμετοχής. Το μπλοκ κυλίνδρων και η κυλινδροκεφαλή προέρχονται από τον κινητήρα παραγωγής και κατασκευάζονται στο χυτήριο ελαφρού κράματος στο εργοστάσιο του Group, στο Landshut (Γερμανία). Στόχος της εξέλιξης είναι η επίτευξη της μέγιστης δυνατής απόδοσης και αντοχής. Η ισχύς της M8 GTE μεταδίδεται μέσω ενός σειριακού, 6τάχυτου αγωνιστικού κιβωτίου.
Τεχνητή Νοημοσύνη
Η «Εικονική Εξέλιξη» παίζει κεντρικό ρόλο στη δημιουργία της M8 GTE. Για παράδειγμα, ο έλεγχος πρόσφυσης εξελίσσεται με τη βοήθεια ενός συστήματος τεχνητής νοημοσύνης. Η βελτιστοποίηση της τοπολογίας με τρισδιάστατη εκτύπωση προσφέρει στους μηχανικούς πολύ μεγαλύτερη ελευθερία στην ανεύρεση καινοτόμων και δημιουργικών λύσεων για τη σχεδίαση του αυτοκινήτου. Η ταχεία υλοποίηση των πρωτοτύπων επιτρέπει τη λήψη ενός νέου εξαρτήματος ως λειτουργικού πρωτοτύπου, μόλις 24 ώρες μετά την εικονική εξέλιξη.
Αγώνες και παραγωγή «χέρι – χέρι»
Οι μηχανικοί αγώνων και παραγωγής συνεργάστηκαν στενά στο πρόγραμμα M8 GTE. Για παράδειγμα, η σχεδίαση ελαφρού βάρους παίζει επίσης κρίσιμο ρόλο στην εξέλιξη του νέου σπορ GT και σημαντική μείωση βάρους επιτυγχάνεται με την εκτενή χρήση πανάλαφρων εξαρτημάτων από ανθρακονήματα (CFRP). Με μήκος 4.980 χλστ και πλάτος 2.046 χλστ, το αυτοκίνητο ζυγίζει μόλις 1.220 κιλά.
Αεροδυναμική
Οι εργασίες στην αεροδυναμική ενός νέου αγωνιστικού αυτοκινήτου είναι χρονοβόρες αλλά απαραίτητες και γι’ αυτό οι μηχανικοί εργάζονται πάνω στο πλαίσιο της M8 GTE με μέγιστη απόδοση από την αρχή.
Ένας νέος αλγόριθμος αυξάνει σημαντικά τους υπολογισμούς ρευστομηχανικής (CFD), επιτρέποντας τη χρήση μεγαλύτερης υπολογιστικής ισχύος για αύξηση του αριθμού πιθανών προσομοιώσεων πριν το στάδιο της αεροδυναμικής σήραγγας. Εδώ, το αγωνιστικό τμήμα της εταιρίας χρησιμοποιεί συνέργειες με το τμήμα εξέλιξης στην παραγωγή και τα οφέλη από τις άριστες συνθήκες δοκιμών του Aero Lab του BMW Group. Ένα από τα αποτελέσματα της αεροδυναμικής εξέλιξης είναι οι καινοτόμες αεροδυναμικές ζάντες, που θα παρουσιάστηκαν σε ένα πρωτότυπο στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.
Τεχνολογία 3D
Η σχέση μεταξύ παραγωγής και μηχανοκίνητου αθλητισμού συνεχίζεται σε δύο ακόμα σημαντικούς τομείς: η ίδια τεχνολογία 3D μετρήσεων που χρησιμοποιήθηκε στη M4 DTM, χρησιμοποιείται και στη M8 GTE.
Το σύγχρονο σύστημα μέτρησης του τμήματος εξέλιξης παραγωγής της μάρκας προσφέρει άριστο έλεγχο ποιότητας κατά τη συναρμολόγηση του αγωνιστικού αυτοκινήτου, καθώς για ένα τόσο περίπλοκο αυτοκίνητο όπως η M8 GTE, που κατασκευάζεται αποκλειστικά χειροποίητα, είναι απαραίτητη η αυστηρή τήρηση και εφαρμογή όλων των διαστάσεων.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Διαστάσεις: 4.980 Χ 2.046 Χ 1.212 χλστ (μεταβαλλόμενο)
Μεταξόνιο: 2.880 χλστ
Κινητήρας: V8 με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo
Χωρητικότητα: 3.981 κ.εκ.
Αριθμός Κυλίνδρων: 8
Περιεχόμενη γωνία: 90°
Διάμετρος: 89 χλστ
Διαδρομή: 80 χλστ
Όριο στροφών: 7.000 σ.α.λ.
Αμάξωμα: Από συνθετικά υλικά με carbon καμπίνα και κλωβό ασφαλείας αναγνωρισμένο από DMSB
Ανάρτηση: Διπλά ψαλίδια στους δύο άξονες
Ρυθμιζόμενα σε 4 παραμέτρους αμορτισέρ εμπρός και πίσω
Αντιστρεπτικές ράβδοι ταχείας ρύθμισης
Σύστημα μετάδοσης: Σειριακό, 6τάχυτο κιβώτιο (με σύστημα αλλαγών στο τιμόνι)
Διαφορικό: Περιορισμένης ολίσθησης LSD
Ηλεκτρονικά: Λογισμικό διαχείρισης εξελιγμένο από τη BMW Motorsport για λειτουργίες κινητήρα, μετάδοση και υποβοήθησης οδηγού
Τιμόνι: Με 16 πλήκτρα και 7 διακόπτες
Βοηθήματα οδηγού: Πίσω κάμερα με σύστημα αναγνώρισης αντικειμένων
Προβολείς: Υψηλής απόδοσης με στοιχεία LED της OSRAM
Έλεγχος: Σύστημα τηλεμετρίας για έλεγχο του αυτοκινήτου
Τροχοί/Ελαστικά: Ζάντες BMW Aero: 12,5×18”εμπρός, 13×18” πίσω
Ελαστικά Michelin: 30/68 R18 εμπρός, 31/71 R18 πίσω
Νίκος Τσάδαρης