Ανεξαρτήτως ποιότητας κατασκευής και υλικών, κάθε μηχανή χρειάζεται ένα μικρό διάστημα προσεκτικής λειτουργίας, ούτως ώστε, καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής της, να αποδίδει τα μέγιστα χωρίς προβλήματα. Το ίδιο ισχύει και για τα αυτοκίνητα.
Τι πρέπει να προσέξω
Η κατασκευή ενός αυτοκινήτου βασίζεται στη συναρμογή -κινούμενων και μη- μελών. Όταν ένα αυτοκίνητο βγει από τη γραμμή παραγωγής, τα εξαρτήματα του κινητήρα, αλλά και τα υπόλοιπα σημαντικά μέλη του, όπως οι αναρτήσεις και τα φρένα, δεν έχουν αναπτύξει τις κατάλληλες ανοχές.
Αυτό σημαίνει πως, υπάρχει αυξημένη πιθανότητα να δημιουργηθούν βλάβες σε περιπτώσεις πολύωρης ή εξαντλητικής χρήσης. Βέβαια, τα τελευταία χρόνια η τεχνολογία έχει κάνει σημαντικά βήματα και δεν είναι λίγοι οι κατασκευαστές, οι οποίοι ισχυρίζονται πως, τα καινούργια τους μοντέλα δε χρειάζονται στρώσιμο. Παρ όλα αυτά, μία πιο προσεκτική χρήση στα 1.000 πρώτα χιλιόμετρα ωφελεί τόσο την απόδοση, όσο και την αύξηση της ζωής ενός αυτοκινήτου.
6 χρήσιμες συμβουλές
Προσπαθήστε να κινείστε με λιγότερο από τα 3/4 της μέγιστης ταχύτητας του αυτοκινήτου. Επίσης, φροντίστε να μην ξεπερνάτε τις 4.000 σ.α.λ., καθώς και να μην κινείστε με επιλεγμένη μεγάλη σχέση και χαμηλή ταχύτητα. Κάτι τέτοιο κουράζει τον κινητήρα χωρίς λόγο και θα πρέπει να αποφεύγεται.
Οι απότομες αντιδράσεις, όπως εκκινήσεις με σπινιάρισμα και φρεναρίσματα πανικού, καταπονούν σημαντικά μέρη του κινητήρα αλλά και τις καινούριες δισκόπλακες ή ταμπούρα.
Όλοι -ανεξαιρέτως- οι κατασκευαστές συνιστούν την αποφυγή της ρυμούλκησης, τουλάχιστον για τα πρώτα 1.000 χλμ.. Κάτι τέτοιο προσθέτει στον κινητήρα επιπλέον φορτίο και τον καταπονεί.
Κατά την περίοδο του στρωσίματος, αφήστε το μοτέρ να δουλέψει για 20-30” στο ρελαντί, πριν εκκινήσετε. Ομοίως, κατά την επιστροφή σας, περιμένετε ένα μικρό διάστημα πριν σβήσετε τον κινητήρα.
Προσπαθήστε να μην ανάβετε τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας, έχοντας ενεργοποιημένο το κλιματιστικό. Σε αυτή την περίπτωση η τρόμπα του κλιματιστικού καταναλώνει παραπάνω ενέργεια και επιβαρύνει τη λειτουργία του κινητήρα.
Τα ελαστικά χρειάζονται 100 περίπου χιλιόμετρα κύλισης για να αποδώσουν τη μέγιστη πρόσφυση, ενώ ακόμη και τα αμορτισέρ χρειάζονται τον ίδιο χρόνο λειτουργίας, για να αποδώσουν τα μέγιστα στην οδική συμπεριφορά.
Πηγή: autotriti.gr