Το Ford GT Νο67 της Ford Chip Ganassi Racing με πλήρωμα τους Βρετανούς Andy Priaulx και Harry Tincknell και το Βραζιλιάνο Pipo Derani διεκδίκησε τη δεύτερη θέση στον τελευταίο γύρο των 24 Ωρών του Le Mans. Τα προβλήματα που αντιμετώπισε στο τέλος του αγώνα η Corvette, που ήταν στη δεύτερη θέση, έδωσαν την ευκαιρία στον Tincknell να επιτεθεί και να πάρει τη δεύτερη θέση πάνω στην καρό σημαία.

Σε μία συναρπαστική μάχη ανάμεσα στους κατασκευαστές σε όλη τη διάρκεια του 24ωρου αγώνα, το πλήρωμα Νο67, που είχε κερδίσει τον πρώτο αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής FIA WEC στο Silverstone, απέδειξε τις ικανότητές του χάρη στην πολύ καλή στρατηγική και την απίστευτη προσπάθεια από μέρους όλης της ομάδας.

«Ήταν ένας εκπληκτικός αγώνας» δήλωσε ο Priaulx. «Ένας αλάνθαστος αγώνας με αλάνθαστα pit stop. Αυτά τα παιδιά (η ομάδα) αξίζουν ένα μετάλλιο καθώς για άλλη μια φορά ανταποκρίθηκαν στην πρόκληση. Ήταν ένας εξαντλητικός αγώνας. Έπρεπε να δίνουμε μάχη σε κάθε γύρο, σε κάθε pit stop, κάθε στιγμή από τις 24 ώρες. Όλα έπρεπε να είναι στην εντέλεια και ήταν. Είχαμε μεγάλη αγωνία παρακολουθώντας απ’ έξω το Harry [Tincknell] στο τέλος γι’ αυτό και όταν είδαμε να πλησιάζει την Corvette ξέραμε ότι θα τα κατάφερνε να περάσει δεύτερος».

frdelemns1

Και τα τέσσερα Ford GT τερμάτισαν στις 24 Ώρες του Le Mans, έναν από τους πιο συγκλονιστικούς αγώνες στο Circuit de la Sarthe εδώ και πολλά χρόνια. Ο περσινός νικητής, το Ford GT Νο68 τερμάτισε στην έκτη θέση με το Νο69 πίσω του στην έβδομη και το #66 στη δέκατη.

Και τα τέσσερα Ford GT της ομάδας ήταν πολλά υποσχόμενα στην αρχή του αγώνα, όταν προηγούνταν στο Circuit de la Sarthe των 14 χιλιομέτρων. Αργότερα, όταν έπεσε η νύχτα, εμφανίστηκαν κάποια προβλήματα και μάλιστα απροειδοποίητα.

frdelemns2

Το Ford GT Νο66 προηγείτο στην κατηγορία μέχρι και την τέταρτη ώρα με τον Αμερικανό Billy Johnson στο τιμόνι, αφότου ο Γερμανός Stefan Mücke είχε ξεκινήσει όγδοος. Όμως 10 ώρες αργότερα ένα πρόβλημα στην πίσω ανάρτηση έστειλε τον ομόσταυλό τους Γάλλο Olivier Pla στα επιβραδυντικά χώματα, ρίχνοντας το πλήρωμα Νο66 στην τελευταία θέση.

Το πλήρωμα Νο68 δυσκολεύτηκε στις κατατακτήριες μια και κατατάχθηκε 12ο στη γραμμή εκκίνησης. Παρότι το πλήρωμα προηγήθηκε για λίγο χάρη στην επίθεση του Γερμανού Dirk Müller και επέδειξε πολύ καλό ρυθμό, μία σειρά από προβλήματα στα pit stop δεν τους επέτρεψε να δείξουν όσα υπόσχονταν.

frdelemns3

«Συγχαρητήρια στο πλήρωμα Νο67 για την εκπληκτική δεύτερη θέση», είπε ο Müller. «Ξέρουμε τι σημαίνει να ανεβαίνεις στο βάθρο. Είναι όμορφο συναίσθημα. Είχαμε τόσες ατυχίες κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο Joey έκανε καλή δουλειά, όπως ασφαλώς έκανε και ο Tony Kanaan. Το να τον έχουμε στην ομάδα μας έδωσε ταχύτητα. Φτάσαμε εδώ το πρωί της Τρίτης και από εκείνη τη στιγμή όλα κύλισαν τόσο γρήγορα. Έδωσε τα πάντα για εμάς και φτιάξαμε ένα καλό πλήρωμα».

Ο Kanaan, ο οποίος συμμετείχε στο Rolex 24 της Daytona με τους Tincknell και Priaulx, προσαρμόστηκε εύκολα στο αυτοκίνητο του Le Mans.

frdelemns4

Από τα δύο αυτοκίνητα (Νο68 & 69) που συμμετέχουν στο αμερικανικό πρωτάθλημα IMSA SportsCar, το Νο69 ήταν το μεγαλύτερο φαβορί πριν τον αγώνα. Ήταν το πιο γρήγορο από τα τέσσερα GT της Ford Chip Ganassi Racing στις κατατακτήριες δοκιμές, εξασφαλίζοντας την πέμπτη θέση στην εκκίνηση και παρότι ο Richard Westbrook, που ξεκίνησε τον αγώνα, ανέφερε υποστροφική συμπεριφορά, έδειχνε να διεκδικεί το βάθρο. Το πλήρωμα Νο69, όμως, έπρεπε να μπει στα pits για να διορθώσει ένα πρόβλημα με το πίσω φως, πρόβλημα που θα ξαναεμφανιζόταν την επόμενη μέρα και θα έκοβε το ρυθμό των Westbrook, Ryan Briscoe και Scott Dixon.

Ο επόμενος αγώνας για την ομάδα της Ford είναι σε δύο εβδομάδες στο Watkins Glen των ΗΠΑ.

Νίκος Τσάδαρης