Το πετρελαιοκίνητο Seat Ibiza διακρίνεται για την οικονομία καυσίμου και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας που προσφέρει αποκτώντας πλέον και στη χώρα μας περισσότερο ενδιαφέρον από ποτέ άλλοτε.
Στο προσκήνιο!
Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των αυτοκινήτων μπαίνουν πλέον σιγά-σιγά στη ζωή μας, ύστερα από την αλλαγή του καθεστώτος σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Μεταξύ αυτών, το περισσότερο ενδιαφέρον αναμένεται να συγκεντρώσουν οι μικρότερου κυβισμού επιλογές που θα είναι και οι φθηνότερες στη γκάμα.
Από την πλευρά της Seat λοιπόν, το Ibiza με τον 1,2 TDI κινητήρα των 75 ίππων είναι και το πιο προσιτό πετρελαιοκίνητο μοντέλο της μάρκας κοστίζοντας με έκπτωση 14.395 ευρώ και με καλό εξοπλισμό. Μπορεί σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο Ibiza η τιμή αυτή να είναι αυξημένη, όμως από τη μια η μειωμένη κατανάλωση του 3κυλίνδρου TDI και από την άλλη, τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (εκπομπές CO2: 99 γρ./χλμ.), αντισταθμίζουν μέρος ή και όλη αυτή τη διαφορά στην τιμή.
Οικονομία και οριακά καλή απόδοση
Κάτω από το καπό του Seat Ibiza της δοκιμής μας είναι τοποθετημένος ένας πασπαρτού κινητήρας πετρελαίου του VW Group. Πρόκειται για τον 3κύλινδρο 12βάλβιδο diesel των 1,2 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 75 ονομαστικούς ίππους στις 4.200 σ.α.λ. και 180 Nm στις 2.000 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο ικανοποιεί με την απόδοσή του πάνω από το μεσαίο φάσμα λειτουργίας του, ενώ οι επιδόσεις που προσδίδει κρίνονται μέτριες για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Πλεονέκτημά του πάντως αποτελεί το γεγονός ότι αν και 3κύλινδρος, ο κινητήρας αυτός δεν ενοχλεί σε πόλη και αυτοκινητόδρομο, παράγοντας φυσιολογικά επίπεδα θορύβου. Από πλευράς κατανάλωσης επίσης, το μοτέρ αυτό σε συνδυασμό και με το μακρύ 5άρι κιβώτιο, διατηρεί χαμηλά τις ανάγκες του σε καύσιμο.
Σταθερό και συμπαγές
Η ανάρτηση του πετρελαιοκίνητου Seat Ibiza διατηρεί μια σχετικά σφιχτή ρύθμιση, περιορίζοντας από τη μια ελαφρώς τα επίπεδα άνεσης των επιβατών, από την άλλη όμως προσφέροντας σταθερότητα σε κάθε διαδρομή, παρότι η αρχική έκδοση της δοκιμής μας (Comfort) δεν διέθετε ESP.
Παράλληλα, πολύ καλή είναι και η συμπαγής αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός του αυτοκινήτου από το πλαίσιο και το τιμόνι με ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση, ενώ τέλος, τα φρένα κρίνονται μέτρια σε απόδοση για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Πηγή: autotriti.gr