Ο 6ος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, έγινε στην Πορτογαλία, σε χωμάτινες ειδικές διαδρομές, παρουσία δεκάδων χιλιάδων θεατών.
Στο πλέον ενδιαφέρον πρωτάθλημα των τελευταίων πολλών ετών, ήταν ο Χάρι-Μάτι Λάντβαλα με το Toyota Yaris, που αρχικά έβαλε υποψηφιότητα για τη νίκη, με τον Άγγλο Κρις Μικ στο τιμόνι του Citroen C3 και τον Φινλανδό Ότι Τάνακ με το 2ο εργοστασιακό Ford Fiesta, να ακολουθούν σε απόσταση αναπνοής.
Οι διαφορές ήταν επιπέδου ανάσας και χαρακτηριστικό είναι το ότι σε διαδρομή διάρκειας 27 λεπτών, τρία πληρώματα έκαναν ακριβώς τον ίδιο χρόνο, ενώ μέχρι και την μέση του αγώνα, έξι συνδυασμοί είχαν πιθανότητες για τη νίκη.
Κάπου όμως στο τέλος της 1ης ημέρας, ήρθαν τα πάνω κάτω καθώς ο Λάντβαλα τουμπάρησε πέφτοντας πολύ πίσω στην κατάταξη, ενώ ο Μικ σε ένα από τα συνηθισμένα του λάθη, ξήλωσε την πίσω ανάρτηση του C3.
Τα γεγονότα αυτά, ευνόησαν τον Τάνακ που τέθηκε επικεφαλής, ακολουθούμενος από το Hyundai του αθόρυβου Ισπανού Ντάνι Σόρντο και το εντελώς καινούριο Ford Fiesta του τετράκις πρωταθλητή, Σεμπαστιάν Οζιέ.
Ο Γάλλος στη συνέχεια έβαλε το κεφάλι κάτω και επωφελούμενος από ένα λάθος του ομόσταβλού του Τάνακ, πέρασε στην πρώτη θέση και παρέμεινε εκεί μέχρι το τέλος, παρά τις προσπάθειες του Βέλγου Τιερί Νοβίλ με το Hyundai, που όμως από κάποια στιγμή και μετά προσαρμόστηκε στην ιδέα του δεύτερου και δεν ρίσκαρε.
Ένα ακόμα Hyundai, αυτό του Σόρντο τερμάτισε στην 3η θέση, αφήνοντας 4ο το Fiesta του Τάνακ και 5ο το πρώτο από τα τρία Citroen που οδηγούσε ο Βρετανός Γκρεκ Μπριν. Την εξάδα έκλεισε ένα ακόμα Fiesta, με οδηγό τον Βρετανό Έλφυν Έβανς, που οδηγεί για την ομάδα των ελαστικών D Mack και με τις επιδόσεις του στους τελευταίους αγώνες, έχει βάλει πολλούς σε σκέψεις.
Σε θλιβερές σκέψεις έχει περιέλθει και η ομάδα της Citroen, καθώς αγώνα με τον αγώνα αποδεικνύεται πως δεν διαθέτει οδηγούς πρώτης γραμμής, ικανούς να οδηγήσουν στην κορυφή το νέο C3.
Ενδεχομένως μια από τις λύσεις για την Citroen, να είναι ο Ανδρέας Μίκελσεν, ο οποίος στην Πορτογαλία διέλυσε τον συναγωνισμό στην κατηγορία WRC2, αλλά κάποια στιγμή το παράκανε, τούμπαρε και τελικά εγκατέλειψε λίγο πριν τον τερματισμό.
Τώρα και εν όψει του Ράλι της Σαρδηνίας που θα γίνει στο ομώνυμο νησί της Μεσογείου από 8-11 Ιουνίου, στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Οζιέ με 128 βαθμούς, ακολουθούμενος από τον Νοβίλ με 106 και τον Λάντβαλα με 88. Τέλος στους κατασκευαστές, η ομάδα της Ford έφτασε στους 199 βαθμούς, με την Hyundai στους 173 και την Toyota σε μόλις 113 βαθμούς.
Νίκος Τσάδαρης