Οι Σεμπαστιάν Οζιέ και Ζουλιέν Ινγκράσια με το Ford Fiesta WRC, κέρδισαν για 4η συνεχόμενη φορά το Ράλι Μόντε Κάρλο, πρώτο αγώνα του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος. Η νίκη αυτή ήρθε μετά την εγκατάλειψη των Βέλγων Νοβίλ – Γκιλσούλ που οδηγούσαν Hyundai i20 WRC και ήταν σχεδόν ένα λεπτό μπροστά μέχρι το τέλος της 2ης ημέρας του αγώνα, όταν χτύπησαν την εμπρός ανάρτηση και αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν.
Η νίκη αυτή πιστοποιεί για μια ακόμα φορά την αξία του Γάλλου Οζιέ, καθώς από την πρώτη στιγμή που βρέθηκε στο τιμόνι του Φιέστα κατάφερε να συνεχίσει αυτό που έκανε επί τέσσερα συνεχόμενα χρόνια με το ανώτερο του συναγωνισμού VW Polo.
Στην 2η θέση της γενικής κατάταξης του φετινού Μόντε, οι Φινλανδοί Λάντβαλα – Άντιλα, στο τιμόνι ενός Toyota Yaris WRC, επέστρεψαν την ιαπωνική φίρμα στα πόντιουμ του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, 17 χρόνια μετά την αποχώρησή της από τον θεσμό. Τη θέση αυτή κατείχαν μέχρι την προτελευταία ειδική διαδρομή ο Εσθονός Ότι Τάνακ με το δεύτερο Φιέστα της ομάδας των Ford, αλλά ένα μηχανικό πρόβλημα τον περιόρισε τελικά στην 3η θέση.
Τέταρτοι τερμάτισαν οι Ισπανοί Σόρντο – Μάρτι με το Hyundai i20 που δείχνει να είναι το καλύτερο WRC αυτή την στιγμή, αλλά η στιγμή του Νοβίλ, δεν τεκμηρίωσε την υπόθεση αυτή.
Ακόμα χειρότερη ήταν η επίδοση της Citroen, που επανήλθε επισήμως στο Πρωτάθλημα με το νέο C3 WRC, πετυχαίνοντας μόλις μια φτωχή 5η θέση με τους Βρετανούς Μπριν – Μάρτιν.
Την εξάδα συμπλήρωσε ένα ακόμα Fiesta με τους Βρετανούς Έβανς – Μπέριτ, που φέτος οδηγούν για την ομάδα των ελαστικών Ντι Μακ.
Στα αξιοσημείωτα του φετινού αγώνα, η επίδοση του Νορβηγού Αντρέας Μίκελσεν, του μόνου από το τρίο των οδηγών της VW που δεν βρήκε πρωτοκλασσάτο κάθισμα μετά την αιφνίδια αποχώρηση της ομάδας από τον θεσμό. Ο Μίκελσεν οδηγώντας ένα Skoda Fabia κέρδισε εύκολα την κατηγορία WRC2, κερδίζοντας σε πολλές ειδικές επιφανείς συνδυασμούς της κορυφαίας κατηγορίας.
Τον φετινό αγώνα, σημάδεψε ο θάνατος ενός θεατή στην πρώτη κιόλας ειδική διαδρομή, όταν το αυτοκίνητο του Αυστραλού Χέϊντεν Πάντον βγήκε από τον δρόμο και τον χτύπησε θανάσιμα, καθώς στεκόταν σε ένα άκρως επικίνδυνο σημείο.
Στα 54 αυτοκίνητα που τερμάτισαν τον πολύ δύσκολο (λόγω συνθηκών διαδρομής) αγώνα, είναι και δυο ελληνικά. Στην 29 θέση ο Ιορδάνης Σερδερίδης με CitroenC3 και στην 44η θέση οι Δημήτρης Δριβάκος – Αικατερίνη Μπαντέ με Honda Civic.
Η συνέχεια στο Ράλι της Σουηδίας 9-12 Φεβρουαρίου, αναμένεται συναρπαστική, καθώς η αποχώρηση της VW που ήταν ακτύπητη, σε συνδυασμό με τον ερχομό της Toyota, έδωσαν μεγάλο ενδιαφέρον στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.
Νίκος Τσάδαρης