Με δύο νέες εκδόσεις η Audi επιχειρεί να θέσει το Q7 στην κορυφή της πυραμίδας των μεγάλων SUV. Οι εκδόσεις αυτές έχουν ως εξής:
1. SQ7: Με 435 ίππους και 900 Nm ροπή (μεταξύ 1.000 και 3.250 στροφών/λεπτό) το νέο Audi SQ7 TDI, είναι το πιο ισχυρό SUV diesel στην αγορά.
Ο ανασχεδιασμένος 4λιτρος TDI κινητήρας σε συνδυασμό με έναν ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή δίνουν στο SQ7 εντυπωσιακές επιδόσεις (0–100 σε 4.8’’) και μέση κατανάλωση μόνο 7,4 λτ/100 χλμ. με μόλις 194 γρ/χλμ. εκπομπές ρύπων.
Το SQ7 είναι το πρώτο SUV στον κόσμο που χρησιμοποιεί ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή κάνοντας παρελθόν το μειονέκτημα του turbo lag, αφού η ενεργοποίησή του απαιτεί λιγότερα από 250 χιλιοστά του δευτερολέπτου ώστε το μεγάλο το SUV να αναπτύξει τη τεράστια ισχύ του χωρίς καμία καθυστέρηση από τις χαμηλές στροφές.
Στη συνέχεια η διαδοχική ενεργοποίηση των 2 επιπλέον στροβιλοσυμπιεστών κάνουν τον κινητήρα να επιτυγχάνει τη μέγιστη απόδοσή του (σε λειτουργία biturbo) χωρίς καμία καθυστέρηση επίσης, στις υψηλές στροφές.
Μια ακόμα λύση είναι το ηλεκτρομηχανικό σύστημα ενεργοποίησης των 2 αντιστρεπτικών ράβδων (που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Audi) το οποίο όταν είναι ενεργοποιημένο βελτιώνει πολύ την ακρίβεια του αυτοκινήτου στο στρίψιμο και λειτουργεί συνδυαστικά, μειώνοντας σημαντικά τις κλίσεις του αμαξώματος, επιδρώντας έτσι θετικά στην οδηγική συμπεριφορά, ενώ περιορίζει ακόμη περισσότερο την τάση για υποστροφή.
Το SQ7 είναι τόσο γρήγορο που δεν διστάζει να τα βάζει και με αεροπλάνα, όπως το Alpha Jet της Red Bull των 10.600 ίππων.
Δείτε ένα εντυπωσιακό βίντεο όπου το SQ7 με οδηγό τον πρωταθλητή του Le Mans και DTM Mike Rockenfeller, κερδίζει το Alpha Jet σε μια αναμέτρηση 300 μέτρων.
2. Ε-tron: Το Q7 e-tron 3.0 TDI quattro είναι το πρώτο plug-in υβριδικό SUV στον κόσμο που διαθέτει κινητήραTDI V6 και κίνηση quattro, απόδοσης 373 ίππων και ροπή 700 Nm. Επιταχύνει από 0-100 χλμ σε 6,2’’, με μέση κατανάλωση μόνο 1,8 λτ/100 χλμ και διαθέτει. μπαταρία ιόντων λιθίου η οποία μπορεί να φορτιστεί πλήρως από μια βιομηχανική πρίζα με ισχύ 7,2 KW σε περίπου δυόμιση ώρες.
Η οθόνη TFT υψηλής ανάλυσης που διαθέτει δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό μέσω ειδικών γραφικών να μπορεί να ελέγχει την ενεργειακή ροή του plug– in υβριδικού συστήματος, του μετρητή ισχύος καθώς και να αντλεί συνεχώς στοιχεία σχετικά με τη κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας του αυτοκινήτου.
Το στάνταρ σύστημα θερμικής διαχείρισης με ενσωματωμένη αντλία θερμότητας έχει αναπτυχθεί ειδικά για τα plug-in υβριδικά οχήματα της οικογένειας Q7. Η Audi είναι ο πρώτος κατασκευαστής στον κόσμο στην αγορά αυτής της τεχνολογίας και αυτό αποτελεί ένα ακόμη σημείο αναφοράς για τη μάρκα από την άποψη της ηλεκτρικής αυτονομίας, της εσωτερικής άνεσης και της αποτελεσματικότητας στον έλεγχο του κλίματος.
Στον αντίποδα, η λογικά αυξημένη τιμή του που φθάνει τα 86.800 ευρώ.
Νίκος Τσάδαρης