Η BMW i επεκτείνει τη γκάμα του ηλεκτρικού i3 και από το καλοκαίρι θα προσφέρει μία έκδοση με αυξημένη χωρητικότητα μπαταρίας. Το i3 (94 Ah) έχει χωρητικότητα 33 kWh χάρη στην υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών ιόντων λιθίου. Οι διαστάσεις της μπαταρίας παραμένουν αμετάβλητες με πάνω από 50% αύξηση αυτονομίας (κατά τον κύκλο NEDC) που ισοδυναμεί με 300 km αντί 190 km. Ακόμα και σε καθημερινή χρήση, σε κακές καιρικές συνθήκες με το A/C ή το καλοριφέρ σε λειτουργία, μπορεί να επιτευχθεί αυτονομία 200 km με μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας. Οι τιμές επιδόσεων του υβριδικού σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα των 125 kW/170 hp παραμένουν σχεδόν ίδιες.
Ο ηλεκτροκινητήρας επιταχύνει το i3 από στάση στα 100 km/h σε 7,3 δεύτερα. Με τέτοια επιτάχυνση το i3 είναι το πιο σπορ αλλά και το πιο αποδοτικό όχημα στην κατηγορία του με ηλεκτρική κατανάλωση 12,6 kWh/100 km (NEDC). Το i3 με μπαταρία 60 Ah που κυκλοφορεί εδώ και δύο χρόνια, παραμένει στη γκάμα. Επιπλέον, η έκδοση με Range Extender θα εξακολουθεί να διατίθεται και στις δύο εκδόσεις μπαταρίας.
Ο 2κύλινδρος βενζινοκινητήρας διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας σταθερό κατά την οδήγηση παρέχονταςπρόσθετη αυτονομία 150 km (BMW i3 (94 Ah)/BMW i3 (60 Ah): κατανάλωση μικτού κύκλου 0,6/0,6l/100 km, μικτού κύκλου: 11,3/13,5 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 12/13 g/km (οι τιμές ηλεκτρικής κατανάλωσης υπολογίστηκαν βάσει του κύκλου δοκιμών ECE, και εξαρτώνται από τον τύπο των ελαστικών).
Αυτό διευρύνει τη γκάμα του i3 σε τέσσερις εκδόσεις. Με το λανσάρισμα του i3 (94 Ah), η BMW i προσφέρει επίσης νέους και ισχυρότερους σταθμούς φόρτισης για χρήση σε γκαράζ σπιτιών καθώς και νέες επιλογές εξοπλισμού. Επιπλέον, οι πελάτες μπορούν να αντικαταστήσουν τη μπαταρία 1ης γενιάς με τη νέα μπαταρία, στο πλαίσιο ειδικού προγράμματος μετασκευής, κάτι εφικτό χάρη στην ευέλικτη σχεδίαση του BMW i3.
Το BMW i3 (94 Ah) θέτει νέα πρότυπα στην κατηγορία του με ενεργειακή πυκνότητα 94 Ah, χωρητικότητα περίπου 33 kWh και ηλεκτρική αυτονομία 300 km σύμφωνα με το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (NEDC).
Με κατανάλωση μόλις 12,6 kWh/100 km (NEDC), είναι το πιο αποδοτικό αυτοκίνητο με το χαμηλότερο κόστος ηλεκτρικής κατανάλωσης 3,15 EUR/100 km (ανάλογα με την τιμή του ηλεκτρισμού, εδώ στα 0,25 €/kWh), ή ακόμα χαμηλότερο.
Η αυτονομία του νέου i3 (94 Ah), με μία πλήρη φόρτιση μπαταρίας, με τα συστήματα A/C και θέρμανσης σε λειτουργία, έχει αυξηθεί στα 200 km σε καθημερινή χρήση. Αυτό επιτυγχάνεται χωρίς απώλεια επιδόσεων και ευελιξίας: παρά την αισθητά υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα της μπαταρίας, το i3 (94 Ah) αγγίζει σχεδόν τις τιμές ρεκόρ που κατέχει το i3 (60 Ah) στην κατηγορία compact ηλεκτρικών οχημάτων. Και τα δύο μοντέλα BMW i πετυχαίνουν την ιδανική ισορροπία απόδοσης και αυτονομίας. Από την εκκίνηση μέχρι τις ταχύτητες των επαρχιακών δρόμων, το i3 (94 Ah) ανταγωνίζεται συμβατικά σπορ αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η μπαταρία του i3 αποτελείται από οκτώ σειρές με δώδεκα ενεργειακές κυψέλες στην κάθε σειρά και η χωρητικότητά της έχει αυξηθεί σημαντικά χωρίς μεταβολή στις εξωτερικές διαστάσεις. Βελτιστοποιώντας τα πακέτα εσωτερικά των κυψελών με περισσότερο ηλεκτρολύτη και προσαρμόζοντας το ενεργό υλικό, η BMW και η Samsung SDI κατάφεραν να αυξήσουν την πυκνότητα των κυψελών σε 94 Ah και τη συνολική ενέργεια της μπαταρίας σε 33 kWh από τα οποία 29 kWh μπορούν να χρησιμοποιούνται αποδοτικά. Η μπαταρία του νέου i3 (60 Ah) προσφέρει 22 kWh (μικτές)/19 kWh (καθαρές).
Οι μηχανικοί της BMW i χρειάστηκαν να κάνουν ελάχιστες μετατροπές για να ενσωματώσουν τη νέα μπαταρία. Ήδη στη φάση εξέλιξης του i3, ολόκληρη η αρχιτεκτονική του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης είχε σχεδιαστεί με κριτήριο τα επόμενα τεχνολογικά βήματα. Τώρα που αλλάζει ο κλιματισμός της μπαταρίας καμία δομική αλλαγή δεν είναι απαραίτητη. Όπως και πριν, μπορεί να γίνεται αντικατάσταση μιας μόνο μονάδας μπαταρίας αντί ολόκληρης της μπαταρίας αν χρειαστεί. Πρόκειται για ένα αποκλειστικό χαρακτηριστικό στο περιβάλλον του ανταγωνισμού και αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της ολιστικής φιλοσοφίας βιωσιμότητας της BMW i. Το i3 συνεχίζει να είναι πιο αποδοτικό από ένα σύγχρονο πετρελαιοκίνητο ή βενζινοκίνητο όχημα ως προς τις συνολικές εκπομπές CO2: Από την αλυσίδα προμηθειών μέχρι την παραγωγή, τη λειτουργική ζωή και την ανακύκλωση.
Εδώ να σημειώσουμε ότι, όταν το i3 λανσαρίστηκε το 2013, ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με αξιολόγηση κύκλου ζωής πιστοποιημένη από το TÜV, που ήταν τουλάχιστον κατά 33% καλύτερη από οποιουδήποτε συμβατικού αυτοκινήτου. Αυτό οφείλεται πρωτίστως στην παροχή ηλεκτρισμού από μονάδες χωρίς εκπομπές CO2 για τα εργοστάσια παραγωγής της BMW i σε Λειψία (συναρμολόγηση) και στο Moses Lake (παραγωγή CFRP) καθώς και στη χρήση 70% λιγότερου νερού στη διαδικασία παραγωγής συγκριτικά με των συμβατικών αυτοκινήτων.
Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ξεχωρίζουν στο πεδίο του ανταγωνισμού καθώς πετυχαίνουν μία ειδική ισορροπία μεταξύ υψηλής ενεργειακής πυκνότητας, σταθερότητας κύκλου φόρτισης και ασφάλειας σε περίπτωση σύγκρουσης. Το ψυκτικό του συστήματος A/C ευθύνεται για την αποδοτική ψύξη της μπαταρίας υψηλής τάσης. Ένα προαιρετικό σύστημα θέρμανσης μπορεί να χρησιμοποιείται επίσης για τη θέρμανση της μπαταρίας, ώστε να διασφαλίζεται η βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας των 20 βαθμών Κελσίου πριν την εκκίνηση. Η μπαταρία έχει σχεδιαστεί με προοπτική να έχει την ίδια διάρκεια λειτουργικής ζωής με αυτή του οχήματος. Οι πελάτες λαμβάνουν μία εγγύηση 8-ετών ή 100.000 km για τη μπαταρία.
Πρόγραμμα μετασκευής
Η BMW i είναι μία μάρκα βασισμένη στις αρχές της βιωσιμότητας. Ο πελάτης έχει τη διαβεβαίωση ότι το i3 του μπορεί να προσαρμόζεται στις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις με ενεργειακά αποδοτικό τρόπο, κάτι που διασφαλίζει η ευέλικτη αρχιτεκτονική οχήματος LifeDrive. Το i3 είναι το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που έχει σχεδιαστεί από το μηδέν σαν ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, με προοπτική την εκ των υστέρων τοποθέτηση μπαταριών νέας τεχνολογίας.
Με το λανσάρισμα της νέας μπαταρίας 94 Ah, η BMW προσφέρει στους πελάτες της τη δυνατότητα να τοποθετήσουν εκ των υστέρων στο ηλεκτρικό τους i3 (60 Ah) τη νέα μπαταρία 33 kWh στο πλαίσιο ενός προγράμματος μετασκευής. Το εν λόγω πρόγραμμα διατίθεται σε επίλεκτες αγορές. Οι μπαταρίες 22 kWh που αντικαθίστανται από τους πελάτες χρησιμοποιούνται για την κατασκευή στατικών αποθηκευτικών μονάδων ηλεκτρικής ενέργειας, ξεκινώντας έτσι τη δεύτερη ζωή τους.
Βελτιστοποιημένες επιδόσεις
Το i3 είναι μακράν το ελαφρύτερο αυτοκίνητο στην κατηγορία του. Παρά την αύξηση βάρους που φτάνει τώρα τα 1.245 kg, το i3 (94 Ah) διαθέτει τις επιδόσεις και την ευελιξία του μοντέλου 60 Ah. Αυτό είναι αποτέλεσμα τροποποιήσεων στα ηλεκτρονικά ισχύος και στη διαχείριση συστημάτων που πετυχαίνουν μία βελτιστοποιημένη καμπύλη επιδόσεων. Επιπλέον, υπάρχει μία εγγενής βελτίωση της καμπύλης τάσης υπό φορτίο για τη νέα μπαταρία 94 Ah.
Το i3 (94 Ah) χρησιμοποιεί επίσης την ισχύ του υβριδικού, σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα που έχει εξελίξει το BMW Group. Η μονάδα παράγει 125 kW/170 hp και αποδίδει ροπή 250 Nm, διαθέσιμη από στάση. Το i3 (94 Ah) επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 7,3 δεύτερα, ενώ φτάνει στην ταχύτητα των 60 km/h σε 3,8 δευτ.
Η ελαστικότητα του συστήματος κίνησης επιβεβαιώνεται από τη ρεπρίζ με επιτάχυνση 80 – 120 km/h σε 5,1 δευτερόλεπτα, κρίσιμο στοιχείο για γρήγορες και ασφαλείς προσπεράσεις, κάτι που συνήθως πετυχαίνουν μόνο οχήματα με κινητήρα καύσης πολύ μεγαλύτερης ιπποδύναμης. Σε αυτό τον τομέα, το i3 (94 Ah) βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με μοντέλα όπως η BMW 440i Coupé 240 kW (326 hp) (κατανάλωση μικτού κύκλου: 7,7–7,4 l/100, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 179/–172 g/km). Η ισχύς μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω του μονοτάχυτου κιβωτίου με το οποίο το i3 επιταχύνει χωρίς διακοπή ροπής μέχρι τα 150 km/h (ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τελική ταχύτητα για λόγους απόδοσης). Αυτό ισχύει και για τις δύο εκδόσεις της μπαταρίας.
Η ηλεκτρική κατανάλωση του i3 (94 Ah) έχει επίσης μειωθεί με πολλές βελτιώσεις στις λεπτομέρειες όπως η αναθεώρηση της διαχείρισης του ηλεκτροκινητήρα καθώς και τα προηγμένα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης. Στο NEDC καταναλώνει 12,6 kWh/100 km. Η τιμή είναι η καλύτερη στο χώρο του ανταγωνισμού. Το i3 (60 Ah) καταναλώνει 12,9 kWh/100 km.
Ταχύτερο ηλεκτρονικό σύστημα φόρτισης
Κατ’ αρχήν, μία χωρητικότητα μπαταρίας 50% υψηλότερη θα μπορούσε να σημαίνει και μεγαλύτερους χρόνους φόρτισης, εάν η τεχνολογία φόρτισης δεν είχε προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις. Για να ανταποκριθεί στην αυξημένη χωρητικότητα της μπαταρίας κατά τη φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), εξελίχθηκε το σύστημα ταχείας φόρτισης AC. Με τη νέα μπαταρία 94 Ah, η ισχύς της πολυφασικής AC φόρτισης φτάνει τα 11 kW, εναρμονισμένη με τα πρότυπα που χρησιμοποιούνται ευρέως στη δημόσια υποδομή φόρτισης.
Το νέο, υψηλότερης απόδοσης ηλεκτρονικό σύστημα φόρτισης του i3 (94 Ah) μπορεί να χρησιμοποιεί τριφασικό ρεύμα φόρτισης ισχύος έως 11 kW. Πρόκειται για μία αύξηση 50% συγκριτικά με το i3 (60 Ah). Το μοντέλο 60 Ah μπορεί να φορτίζεται με μονοφασικό εναλλασσόμενο ρεύμα στα 7.4 kW. Αυτό σημαίνει ότι ο χρόνος φόρτισης του i3 (94 Ah) είναι κάτω από τρεις ώρες, παρά την σημαντικά μεγαλύτερη χωρητικότητα της μπαταρίας, δηλαδή ο ίδιος χρόνος που απαιτείται για τη φόρτιση της σημερινής μπαταρίας 60 Ah με ρεύμα 7.4 kW.
Το i3 (94Ah) εφοδιάζεται με καλώδιο φόρτισης στάνταρ για σύνδεση σε ένα κοινό, οικιακό δίκτυο και επαναφορτίζεται σε λιγότερο από δέκα ώρες με ισχύ φόρτισης 2.8 kW, ενώ Η μπαταρία του i3 (60 Ah) φορτίζεται σε περίπου οκτώ ώρες. Βασικά χαρακτηριστικά όπως αυτονομία, ευελιξία χάρη στο χαμηλό βάρος και νυχτερινή φόρτιση μπαταρίας παραμένουν ως έχουν.
Σήμερα, το i3 εφοδιάζεται με την τεχνολογία ταχυφορτιστών με ειδικές μονάδες φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) 50 kW που θα ισχύει κα στο μέλλον. Όταν το i3 (94 Ah) συνδέεται σε σταθμό ταχείας φόρτισης DC, η μπαταρία φορτίζεται τουλάχιστον στο 80% της χωρητικότητάς της σε λιγότερο από 40 λεπτά. Στο i3 (60 Ah) αυτό διαρκεί 25 λεπτά. Αυτό σημαίνει ότι το βελτιωμένο i3 (94 Ah) πετυχαίνει ταχύτητα φόρτισης 4 km/min που αντιστοιχεί σε χρόνο φόρτισης 24 λεπτών / 100 km αυτονομίας.
Range Extender για επέκταση της αυτονομίας
Η BMW i προσφέρει επίσης σύστημα επέκτασης αυτονομίας Range Extender για το i3 (94 Ah). Η αυτονομία του i3 επεκτείνεται από ένα 2κύλινδρο βενζινοκινητήρα 650 cm3 που τοποθετείται δίπλα στο σύστημα ηλεκτροκίνησης, πάνω από τον πίσω άξονα. Το Range Extender αποδίδει μέγιστη ισχύ 28 kW/38 hp και λειτουργεί σαν γεννήτρια για την παραγωγή ηλεκτρισμού. Λειτουργεί ανάλογα με τις ανάγκες και βασίζεται σε μία πολύ αποδοτική αρχή. Μόλις το επίπεδο φόρτισης των μπαταριών ιόντων λιθίου πέσει κάτω από μία ορισμένη τιμή, το Range Extender ενεργοποιείται για να διατηρήσει σταθερό το επίπεδο φόρτισης επεκτείνοντας την αυτονομία κατά 150 km σε καθημερινές συνθήκες. Η τοποθέτηση του Range Extender στο αυτοκίνητο δεν επηρεάζει καθόλου το διαθέσιμο χώρο αποσκευών: το ρεζερβουάρ καυσίμου εννέα λίτρων τοποθετείται στο εμπρός τμήμα. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών παραμένει ίδια στα 260 L και μπορεί να επεκταθεί στα 1.100 L με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Το i3 (94 Ah) με Range Extender μπορεί να ζυγίζει 120 kg επιπλέον, αλλά χαρακτηρίζεται και από υψηλό επίπεδο ευελιξίας και εντυπωσιακές επιδόσεις. Επιταχύνει από στάση στα 100km/h σε 8,1 δεύτερα. Οι εκπομπές CO2 του i3 (94 Ah) με Range Extender ανέρχονται στα 12g/km (NEDC) ενώ το αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο i3 παράγει μηδενικούς ρύπους. Αυτό ανεβάζει το i3 (94 Ah) στην κορυφή της κατηγορίας του σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις και την απόδοση, είτε πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικό ή είτε εφοδιάζεται με Range Extender.
Εξοπλισμός
Το i3 (94 Ah) θα είναι άμεσα αναγνωρίσιμο με το Protonic Blue metallic, που διατίθεται αποκλειστικά γι’ αυτή την έκδοση του μοντέλου. Μέχρι τώρα, αποτελούσε αποκλειστικότητα του υβριδικού σπορ i8, αλλά τώρα διατίθεται και για το i3. Κατά τη διαμόρφωση ενός i3 (94 Ah), ο πελάτης μπορεί να επιλέξει από δύο μη μεταλλικά χρώματα (Capparis White και Fluid Black) και επιπλέον του Protonic Blue, από τρεις πρόσθετες μεταλλικές αποχρώσεις (Mineral Grey, Platin Silver και Ionic Silver).
Επιπλέον διατίθενται τέσσερα διαφορετικά σχέδια εσωτερικού. Εκτός από τη βασική σειρά Atelier: Loft, Lodge και Suite. Στο μέλλον, θα διατίθενται περισσότεροι συνδυασμοί σχεδίων εσωτερικού. Η νέα σκούρα επένδυση από δρυ προσφέρεται στάνταρ στην έκδοση Suite, ενώ προαιρετικά προσφέρονται εκδόσεις με ξύλινο διάκοσμο Dark Oak ή ευκαλύπτου. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι ένα μίγμα φυσικά επεξεργασμένου δέρματος, ξύλου και μαλλιού καθώς και άλλων ανανεώσιμων πρώτων υλών. Έτσι ο βιώσιμος χαρακτήρας του i3 είναι όχι μόνον ορατός αλλά και χειροπιαστός.
Το πακέτο Driving Assistant Plus διατίθεται επίσης και σε έκδοση Atelier στο ξεκίνημα των πωλήσεων. Το Driving Assistant Plus περιλαμβάνει cruise control βασισμένο σε κάμερα με λειτουργία Stop&Go, traffic jam assistant (λειτουργία υποστήριξης κυκλοφοριακής συμφόρησης), speed limit info (πληροφορίες ορίων ταχύτητας), pedestrian & collision warning (προειδοποίηση ύπαρξης πεζού και επικείμενης σύγκρουσης) με city brake και προληπτική λειτουργία driving assistant.
Το i3 θέτει επίσης πρότυπα στη διασύνδεση οδηγού και αυτοκινήτου. Η εφαρμογή BMW i Remote App παρέχει χρήσιμα στοιχεία προγραμματισμού μετακίνησης σχετικά με το όχημα που διατίθενται και στο smartphone του πελάτη. Εκτός από την πλοήγηση πεζού για την ανεύρεση του προορισμού από το χώρο στάθμευσης και την επιστροφή, το BMW ConnectedDrive προσφέρει ένα λεγόμενο intermodal routing system για πρώτη φορά σε συνδυασμό με το Σύστημα Πλοήγησης in Professional. Επίσης, περιλαμβάνει συνδέσεις με δημόσια μέσα μεταφοράς για ταχύτερη άφιξη στον προορισμό. Από το πραγματικό ταξίδι με το i3, την αναζήτηση χώρου στάθμευσης, την αλλαγή και επιβίβαση σε λεωφορείο ή στην υπόγεια γραμμή του μετρό μέχρι το τελευταίο στάδιο που γίνεται με τα πόδια, οι υπηρεσίες BMW i ConnectedDrive οδηγούν τον πελάτη στον προορισμό του με ακρίβεια.
Τέλος, όπως και πριν, η ολοκληρωμένη γκάμα στάνταρ εξοπλισμού των i3 (94 Ah) και i3 (60Ah) περιλαμβάνει: λειτουργικό σύστημα iDrive, λειτουργίες BMW i RemoteApp, βοηθητική θέρμανση, διακόπτη Driving Experience, Radio Professional, τηλεφωνική λειτουργία hands-free, A/C, δερμάτινο τιμόνι, φώτα ημέρας LED, Park Distance Control (PDC) με πίσω αισθητήρες και καλώδιο φόρτισης για σύνδεση σε πρίζα του οικιακού δικτύου.
Οδηγώντας για μια ακόμα φορά το i3 (60Αh) διαπιστώσαμε ότι:
Ο ηλεκτροκινητήρας ισχύος 125 KW μεταδίδει στους πίσω τροχούς ροπή 250 Nm (περίπου όση ένας βενζίνης 2.000 κ.εκ.) που είναι διαθέσιμη πρακτικά από τις μηδέν στροφές, έχοντας σαν αποτέλεσμα κορυφαία επιτάχυνση (0-100 se 7.2’’), που όμως αν παρασύρει τον οδηγό σε συνεχή επίτευξη/επίδειξή της, τότε η αποφόρτιση της μπαταρίας γίνεται με αστραπιαίους ρυθμούς και ενδεχομένως να μείνεις «καραβοφάναρο» στο δρόμο, ψάχνοντας πρίζα και μπαλαντέζα…
Εντυπωσιακές επίσης είναι και οι ρεπρίζ (80-120 se 4.9’’), προς όφελος της ενεργητικής ασφάλειας στα προσπεράσματα, ενώ η τελική ταχύτητα μόλις ξεπερνά τα 150 χλμ/ώρα.
Πάντως, με βάση και τις ενδείξεις στον υπολογιστή ταξιδίου της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, η μέση μας κατανάλωση ήταν περί τις 14 kWh ανά 100 χιλιόμετρα, σαφώς μεγαλύτερη από την τυποποιημένη των 12,9 kWh/100 km, αλλά με το eco pro+ και αυτοσυγκράτηση μπορείς να επιτύχεις ακόμα και 12,5 KWh.
Έτσι ή αλλιώς με όποια μέση κατανάλωση η οικονομία «καυσίμου» είναι απίστευτη, και εδώ είναι το ατού του i3, ενός αυτοκινήτου αποκλειστικά για την πόλη. Υπεύθυνο γι’ αυτό η αυτονομία των 160 θεωρητικών χιλιομέτρων που προσφέρει η τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα μπαταρία λιθίου και η οποία χρειάζεται πολλές ώρες (6-8) σύνδεση σε μια απλή πρίζα για να δεις το πρωί στο ταμπλό του i3 ότι έχεις τη δυνατότητα να κινηθείς για περίπου 150-160 χιλιόμετρα με τις 22 KWh χωρητικότητας της μπαταρίας. Σε περίπτωση πάντως ταχυφόρτισης, ο απαιτούμενος χρόνος είναι μισή ώρα για το 80% της χωρητικότητας.
Η ένδειξη αυτονομίας βέβαια «παίζει» από μέρα σε μέρα, κάτι που συνδέεται με το πόσο οικονομικά έχουμε κινηθεί την προηγούμενη.
Η αλήθεια είναι ότι το να οδηγείς οικονομικά είναι από τη μια επιβεβλημένο, για να μην μειώσεις την αυτονομία, από την άλλη δύσκολο, γιατί απαιτεί αυτοσυγκράτηση. Όμως προς θεού, μην πιστέψετε πως το i3 είναι ένα BMW επιδόσεων, παρά τις τιμές των επιταχύνσεων που επιτυγχάνει.
Ο λόγος είναι ότι, την πρώτη φορά που θα στρίψετε γρήγορα θα ενεργοποιηθούν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ευστάθειας καθώς θα διαπιστώσετε ότι γλιστράτε περισσότερο και νωρίτερα απ’ ότι περιμένατε. Βέβαια το τιμόνι είναι εξαιρετικό τόσο στην αίσθηση και ακρίβεια, όσο και στο πόσο «κόβει», γεγονός που επιτρέπει στο σχετικά μικρό αμάξωμα να ελίσσεται μέσα σε μια «σπιθαμή γης». Από την άλλη δεν μπορούμε να συνδυάσουμε τα μεγάλα λάστιχα με καλό κράτημα, καθώς αυτά είναι πολύ στενά χάριν της οικονομίας
Όλα τα παραπάνω γίνονται βέβαια χωρίς αλλαγές ταχυτήτων, καθώς το i3 δεν έχει κιβώτιο ταχυτήτων, οδηγείται σαν αυτόματο με μεγάλη ευκολία και το μόνο που θέλει εξοικείωση είναι, η έντονη επιβράδυνση κάθε φορά που ο οδηγός αφήνει το γκάζι, προς όφελος της ανάκτησης ενέργειας.
Καταλήγοντας, κατατάσσουμε το BMW i3 σαν ένα από τα πιο ευχάριστα και πρακτικά αυτοκίνητα που έχουμε οδηγήσει τα τελευταία 35 χρόνια που είμαστε στο χώρο, αλλά…
Τα 36.000 ευρώ και ειδικά στις μέρες που ζούμε, σε συνδυασμό με το ότι, είναι αποκλειστικά και μόνο αυτοκίνητο πόλης λόγω ελάχιστης αυτονομίας, μας επιτρέπει να το αξιολογήσουμε μόνο θεωρητικά. Ίσως –αν η κατάσταση ήταν αλλιώς- το επιλέγαμε, καθώς μας κέρδισε, τόσο με την τεχνολογία και την ποιότητα υλικών/κατασκευής, όσο και με την άνεση και την πολυτέλεια που αποπνέει συνολικά.
Υπέρ: Η ροπή του ηλεκτροκινητήρα, το εσωτερικό, η ποιότητα υλικών/κατασκευής, το ελάχιστο κόστος κίνησης, η ευελιξία, το φρενάρισμα στο άφημα του γκαζιού.
Κατά: Τιμή, μικρή αυτονομία, χώροι αποσκευών, έλλειψη σημείων ταχυφόρτισης.
Νίκος Τσάδαρης