Στο μεσαιωνικό κάστρο Dyck, σε μικρή απόσταση από το Ντίσελντορφ, πραγματοποιήθηκε η τελετή απονομής των βραβείων του διαγωνισμού «Motor Klassik 2016» που διοργανώθηκε από το γερμανικό εξειδικευμένο περιοδικό αυτοκινήτου, με αναγνωσιμότητα πάνω από 22.000 αναγνώστες, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι ιδιοκτήτες κλασικών αυτοκινήτων.
Η έρευνα δομείται σύμφωνα με τις κατηγορίες των μοντέλων και στοχεύει να εντοπίσει ποια μοντέλα έχουν τη δυνατότητα να γίνουν διαχρονικά – ή, σύμφωνα με την προσέγγιση του Motor Klassik, «Μελλοντικά Κλασικά». Η διάκριση αποτελεί σημαντικό δείκτη των τάσεων των συλλεκτικών αυτοκινήτων του αύριο.
Πρωταθλητές για το 2016 αναδείχθηκαν η Alfa Romeo και η Abarth, καθώς οι αναγνώστες του γερμανικού περιοδικού επέλεξαν τη νέα Alfa Romeo Giulia ως «Μελλοντικό Κλασικό Αυτοκίνητο» στη μεσαία κατηγορία και την Alfa Romeo 4C στην κατηγορία κουπέ, με την τελευταία να έχει λάβει τρία συνεχόμενα βραβεία.
Το Abarth 595 επιβεβαίωσε με επιτυχία τον τίτλο που κατέκτησε πέρυσι στη μικρή κατηγορία. Η Alfa Romeo κέρδισε έναν ακόμη τίτλο, εκείνου του «Κλασικού Αυτοκινήτου της Χρονιάς» για την 8C 2900B Touring, ένα σπάνιο σπορ αυτοκίνητο του 1930 και, αναμφισβήτητα, ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα της Alfa Romeo.
Παρά τα περίπου 80 χρόνια που χωρίζουν την Alfa Romeo 8C 2900B από τη σημερινή Alfa Romeo 4C και την Alfa Romeo Giulia, τα μοντέλα αυτά εξακολουθούν να έχουν σημαντικά κοινά χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, και τα τρία μοντέλα μεταφέρουν την καλύτερη τεχνολογία που έχει εξελιχθεί για τους αγώνες. Συγκεκριμένα, το πλαίσιο και ο 8κύλινδρος κινητήρας της A. R. 8C 2900B προέρχονται από τις επιτυχημένες εκδόσεις που χρησιμοποιούνται στους αγώνες, ομοίως, και οι σύγχρονες 4C και Giulia έχουν στοιχεία που αρχικώς εξελίχθηκαν για τη Formula 1.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το κόκπιτ από ανθρακονήματα που σε συνδυασμό με την άφθονη χρήση του αλουμινίου και των ειδικών σύνθετων υλικών, επιτρέπει στην Alfa Romeo 4C να πετύχει ένα καθαρό βάρος μόλις 895 κιλών με αναλογία βάρους-ισχύος μικρότερη από 4 κιλά: αριθμός ρεκόρ ακόμα και για ένα supercar.
Επιπλέον, ο κινητήρας της 4C είναι ένας 4κύλινδρος turbo άμεσου ψεκασμού χωρητικότητας 1750cc και ιπποδύναμης 240 HP.
Ο νέος κινητήρας βενζίνης BiTurbo 2.9 λίτρων που εξελίχθηκε για τη Giulia Quadrifoglio αποτελεί την έκφραση της «meccanica delle Emozioni». Εμπνευσμένο από την τεχνολογία και τις μηχανολογικές επιδόσεις της Ferrari, ο κινητήρας είναι κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο και αποδίδει 510 ίππους και πάνω από 600 Nm ροπής. Οι επιδόσεις είναι συναρπαστικές: η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 307 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε μόλις 3,9’’. Η αξιοποίηση των εξαιρετικά ελαφρών υλικών (όπως τα ανθρακονήματα, το κράμα αλουμινίου και το πλαστικό) και η χρήση αποκλειστικών εφαρμογών, (όπως το Active Aero Splitter – ρυθμιζόμενο σπόϊλερ από ανθρακονήματα που είναι ενσωματωμένο μέσα στο εμπρόσθιο κατώτερο άκρο έτσι ώστε να βελτιώνει την αεροδυναμική και να βελτιστοποιεί την πρόσφυση και την ευστάθεια σε οποιαδήποτε ταχύτητα), έχουν προέλθει επίσης από τον κόσμο των αγώνων.
Το Abarth 595 έχει και αυτό DNA αγωνιστικού αυτοκινήτου. Το όνομά του αποτελεί φόρο τιμής σε ένα από τα πιο επιτυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα της δεκαετίας του 1960, που συνέβαλε στην φήμη του δημιουργού Carlo Abarth. Το κλασικό Abarth 595 πραγματοποίησε μια σειρά από νίκες με τον ήπιο για τα σημερινά δεδομένα κινητήρα των 32 HP, ενώ η σύγχρονη εκδοχή του απελευθερώνει έως και πέντε φορές μεγαλύτερη ιπποδύναμη για μια συναρπαστική οδηγική εμπειρία.
Σε hatchback ή convertible έκδοση, η σειρά Abarth 595 διαθέτει τρία επίπεδα εξοπλισμού («Normal», «Turismo» και «Competizione»), τρεις κινητήριες εκδόσεις του T-Jet 1.4-λίτρων (140 HP, 160 HP και 180 HP) και δύο συστήματα μεταδόσεων (πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή αυτόματο σειριακό). Το Abarth 695 Biposto, γνωστό ως το «μικρότερο supercar», ολοκληρώνει την γκάμα. Αποδίδοντας 190HP, το αυτοκίνητο εξασφαλίζει τις συγκινήσεις και την τεχνολογία ενός πραγματικού αγωνιστικού αυτοκινήτου στις καθημερινές διαδρομές.
Ο τρίτος τίτλος της 4C, η δεύτερη επιτυχία του Abarth 595 και η πρώτη νίκη της Giulia προστίθενται στο αρχείο βραβείων της FCA, αναδεικνύοντας τη μάρκα στην κορυφή της κατάταξης των «Βραβείων Motor Klassik».
Νίκος Τσάδαρης