Τους τελευταίους μήνες η Subaru μάς προϊδέασε για το «ποιόν» του νέου Impreza, μέσω τριών πρωτότυπων μοντέλων, ένα για κάθε έκδοση αμαξώματος του ιαπωνικού μικρομεσαίου. Ήρθε και η στιγμή να μας το παρουσιάσει και επίσημα. Και αυτό έκανε. Αρχή της ιδέας έγινε πέρσι, με τα Impreza 5-Door Concept του Τόκιο και Impreza Sedan Concept του Λος Αντζελες να προκαλούν τις εντυπώσεις. Η συνέχεια δόθηκε πριν λίγο καιρό, όταν στην έκθεση της Γενεύης έκλεισε ο κύκλος με το Subaru XV Concept, από το οποίο θα προκύψει η ομώνυμη crossover εκδοχή του Impreza. Στην έκθεση της Νέας Υόρκης, λοιπόν, κάνουν ντεμπούτο τόσο το 5θυρο, όσο και το σεντάν Impreza, με την crossover έκδοση XV να πρέπει να περιμένει λίγο ακόμα.
Νέο Subaru Impreza hatchback
Αυτό είναι το ολοκαίνουργιο 5θυρο Subaru Impreza, το πρώτο μοντέλο μαζί με το sedan, που χρησιμοποιεί τη νέα παγκόσμια πλατφόρμα της εταιρείας. Σε σχέση με το προκάτοχο μοντέλο, το νέο Impreza διαθέτει μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 25,4 χλστ., με το αμάξωμά του να είναι φαρδύτερο κατά 38,1 χλστ. και μακρύτερο κατά 40,6 χλστ., ενώ το ύψος έχει κοντύνει κατά 10,2 χλστ., γεγονός που βοηθάει στο να καταστεί το σχήμα του πιο αεροδυναμικό. Το «παρών» δίνει φυσικά η νέα γενιά του συστήματος 4κίνησης Symmetrical All-Wheel Drive, ενώ η Subaru εξοπλίζει το μοντέλο της με μια σειρά τεχνολογιών όπως τα Adaptive Cruise Control, Automatic Pre-Collision Braking, Lane Departure, Sway Warning και Lane Keep Assist. Όλα τα παραπάνω συστήματα ασφάλειας ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του οχήματος. Η νέα πλατφόρμα της Subaru είναι πιο άκαμπτη κατά 70%, ενώ βελτιώνει την απορρόφηση της σύγκρουσης κατά 40%. Το κέντρο βάρους βρίσκεται ακόμα πιο χαμηλά από πριν, ενώ έχει επαναρυθμιστεί η ανάρτηση. Η τελευταία διαθέτει πίσω διπλά ψαλίδια με μπάρα σταθεροποίησης βιδωμένη απευθείας στο αμάξωμα. Τόσο το sedan, όσο και το hatch μοντέλο, φέρουν τον πειραγμένο 2λιτρο boxer κινητήρα που αποδίδει 4 ίππους περισσότερους από πριν, φτάνοντας πλέον στους 152 ίππους. Η Subaru προσέθεσε άμεσο ψεκασμό και προέβη σε άλλες μικρότερες επεμβάσεις στο σύνολο. Όπως και πριν, το παρόν δίνει και το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων Lineartronic. Οι σπορ εκδόσεις του νέου Impreza θα εξοπλίζονται με Active Torque Vectoring, ειδικό setup της ανάρτησης και τροχούς 18 ιντσών. Επιπλέον προεξάρχοντα χαρακτηριστικά αποτελούν τα φώτα ημέρας LED, το μαύρο φινίρισμα της γρίλιας και τα ενσωματωμένα στους καθρέπτες, φλας.
Νέο Subaru Impreza sedan
Μπορεί οι λάτρεις της μάρκας που είχαν ενθουσιαστεί με το Impreza Sedan Concept πέρσι, να απογοητευθούν ελαφρώς με τις γραμμές του νέου Impreza sedan, ίσως γιατί είναι λίγο πιο απλοποιημένες από το αντίστοιχο Concept. Είναι όμως πάνω στην νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της φίρμας και μας δείχνει την νοοτροπία που θα ακολουθηθεί και αργότερα. Είναι μεγαλύτερο από το μοντέλο που αντικαθιστά, με αυξημένο μεταξόνιο κατά 25 χλστ., αυξημένο μήκος κατά 41 χλστ. και πλάτος κατά 38 χλστ., ενώ το ύψος του μειώθηκε κατά 10 χλστ. Στο εσωτερικό, ακολουθείται και εδώ το πιο απλοποιημένο μοτίβο σε σχέση με το Concept, έχοντας όμως αρκετές τροποποιήσεις και βελτιώσεις σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Αρκετά τροποποιημένη και εκσυγχρονισμένη είναι η κεντρική κονσόλα, η οποία διαθέτει πλέον δυο οθόνες πολλαπλών λειτουργιών, όπως και μια οθόνη πολλαπλών ενδείξεων στο καντράν μεταξύ των οργάνων. Υπενθυμίζουμε, πως το νέο Impreza είναι το πρώτο μοντέλο που λαμβάνει τη νέα πλατφόρμα Subaru Global Platform. Η εταιρεία υπόσχεται βελτιωμένα οδηγικά χαρακτηριστικά, καλύτερη αίσθηση και υψηλότατα επίπεδα παθητικής ασφάλειας. Περιττό να πούμε πως διαθέτει το σήμα κατατεθέν της εταιρείας, το σύστημα 4κίνησης Symmetrical All-Wheel Drive. Πηγή: autotriti.gr