Όταν οι πελάτες σου περιμένουν στην ουρά για να αγοράσουν τα αυτοκίνητα που παράγεις, ε, τότε μπορείς να κάνεις και διάφορες παραλλαγές που βγουν δε βγουν σίγουρα θα προσελκύσουν ένα πρόσθετο αγοραστικό κοινό, αλλά και θα βάλουν σε σκέψεις το υπάρχον.
Στην κατεύθυνση αυτή μοιάζει η από την VW δημιουργία του Cross Polo, ενός –εμφανισιακά- crossover μοντέλου, που απλά έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, υψηλής αντοχής προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος (στους προφυλακτήρες, τους θόλους των τροχών, το κάτω μέρος των 4 θυρών), ράγες οροφής και νέας σχεδίασης αλουμινένιες 17άρες ζάντες (φορούν ελαστικά 215/40/17).
Με λίγα λόγια το μόνο βασικό πλεονέκτημα ενός Cross Polo από το απλό είναι τα 3,5εκ. μεγαλύτερου ύψους από το έδαφος (συνολικά 17,5εκ), που προέρχονται από τις κατά 1,5εκ. ψηλότερες αναρτήσεις και τις 17άρες ζάντες.
Το ύψος αυτό, μαζί με την μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό (EDL), δεν κατατάσσει το Cross Polo στα καθαρόαιμα crossover, του επιτρέπει όμως να κερδίζει τη μάχη του παρκαρίσματος στις πόλεις ανεβαίνοντας εύκολα στα… πεζοδρόμια, καθώς και να κινείται με κάποια άνεση σε φλατ χωματόδρομους, δυνατότητες που επιτρέπουν στους ιδιοκτήτες του να το χρησιμοποιούν τόσο στην πόλη όσο και στην εξοχή.
Από την άλλη, βλέποντας και τις φωτογραφίες αυτού του ξεχωριστού Polo της δοκιμής μας, διαπιστώνει ότι πρόκειται για μια όμορφη και με προσωπικότητα κατασκευή, που κάνει δεν κάνει κάτι περισσότερο από την απλή έκδοση, σου δίνει την δυνατότητα να ξεχωρίζεις οδηγώντας το, αρκεί να μην ξεθαρρέψεις στα κακά χώματα, ή υπερεκτιμήσεις τις δυνατότητές του σε χιόνι και λάσπη.
Με όλα τα παραπάνω σαν εισαγωγή, κανείς δεν περιμένει στο εσωτερικό εκπλήξεις σε σχέση με το απλό Polo, τόσο σε σχεδιασμό, όσο και σε διαστάσεις, ενώ είναι σαφές πως διατηρείται η καλή ποιότητα υλικών και η άψογη συναρμογή τους. Επιπροσθέτως, υπάρχουν τα λογότυπα CrossPolo στη δίχρωμη επένδυση των με άριστη πλευρική στήριξη σπορ καθισμάτων, σπορ τιμόνι, και η κεντρική κονσόλα με τα πεντάλ είναι επενδεδυμένα με αλουμίνιο.
Οι χώροι για τους επιβάτες είναι μέτριοι προς μικροί (για τους πίσω, που όμως έχουν εύκολη πρόσβαση), ο χώρος αποσκευών μόνο 280 λτ, αλλά αυξάνεται ρίχνοντας το χωριστά αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα και η θέσεις για μικροαντικείμενα λίγες για το ύφος της κατασκευής. Από την άλλη η εργονομία και η θέση οδήγησης βαθμολογούνται με άριστα, ενώ στα θετικά σημειώνουμε την ύπαρξη ρεζέρβας –έστω- ασφαλείας.
Όσον αφορά τον εξοπλισμό, η βασική έκδοση του Cross Polo (από 17.500 ευρώ) περιλαμβάνει προβολείς ομίχλης, υποβραχιόνιο οδηγού, διπλό δάπεδο χώρου αποσκευών, μετωπικούς και πλευρικούς αερόσακους κεφαλής και θώρακα, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, Bluetooth με audio streaming και σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών, CD & mp3 player, θύρες για SD-card, USB, Aux-In και 6 ηχεία. Πλέον αυτών υπάρχουν και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ασφαλείας, με ESP, Hill Assist (σύστημα υποβοήθησης κατά την εκκίνηση σε ανηφόρες), Multi-Colision Brake System (σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων), EDL (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό) και φυσικά ABS.
Κινητήρια δύναμη του Cross Polo της δοκιμής μας ο νέος 3κύλινδρος κινητήρας diesel 1.4 TDI. Με απόδοσή 90 ίππους και η ροπή τα 23,4 χγρμ στις 1750 σ.α.λ., επιταχύνει το βάρους σχεδόν 1300 κιλών αμάξωμα από στάση στα 100χλμ/ώρα σε 11,9’’ για να το φτάσει στη συνέχεια σε τελική ταχύτητα 177 χλμ/ώρα. Όλα αυτά σε συνδυασμό με το 7τάχυτο DSG κιβώτιο που συνοδεύεται και από «παντλς» εκατέρωθεν του τιμονιού, για την περίπτωση που ο οδηγός θέλει να ανεβοκατεβάζει μόνος του τις ταχύτητες.
Το κιβώτιο αυτό συνεργάζεται πολύ καλά με τις δυνατότητες του κινητήρα και αλλάζει ταχύτητες πολύ γρήγορα, στο σωστό χρόνο, «αναγνωρίζοντας» σωστά τις συνθήκες κίνησης και το οδηγικό στιλ του οδηγού.
Πάντως, ο κινητήρας δείχνει υποτονικός μέχρι τις 1600-1700 σ.α.λ., εκρήγνυται από τις 1800 μέχρι τις 3500 δημιουργώντας προβλήματα στην ελκτική πρόσφυση και στη συνέχεια χάνει την προθυμία του, ειδικά από τις 4000 σ.α.λ. μέχρι τον κόφτη.
Όσον τώρα αφορά την κατανάλωση, η μέση τιμή της δοκιμής μας ήταν 6,4λτ/100χλμ, αλλά είμαστε σίγουροι πως οδηγώντας ήρεμα, προληπτικά και χωρίς εξάρσεις, μπορείς να πετύχεις καταναλώσεις κοντά στα 6,0λτ. Τέλος, η πολυσυζητημένη λειτουργία start/stop, δεν μας έκανε ούτε κρύο ούτε ζέστη, καθώς δεν δημιουργούσε ιδιαίτερο πρόβλημα, αλλά ούτε και είχε την αμεσότητα άλλων μοντέλων.
Στον δρόμο τώρα, οδηγώντας το Cross Polo ξεκινάς με ψυχολογικό πλεονέκτημα, τόσο από αισθητικής όσο και από θεωρητικής (λόγω αυξημένου ύψους) πλευράς. Άκρως ικανοποιητική θέση οδήγησης, άψογη εργονομία, απρόσκοπτη ορατότητα, πλούσιος εξοπλισμός, δυνατά φρένα και ακόμα πιο δυνατά φώτα, είναι στοιχεία που κάνουν ευκολότερο το έργο του οδηγού και πιο άνετη τις μετακινήσεις. Οι μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι αναμενόμενες λόγω του ύψους, αλλά το κτύπημα των αναρτήσεων στις απότομες κακοτεχνίες του δρόμου ξαφνιάζει δυσάρεστα και οφείλεται κυρίως στο πολύ χαμηλό προφίλ των ελαστικών, που δεν ταιριάζει με τον –έστω θεωρητικό- χαρακτήρα των crossover μοντέλων.
Σε κάθε περίπτωση το Cross Polo δεν σε προδιαθέτει για επιθετική οδήγηση, κάτι που απομακρύνει την εμφάνιση της υποστροφικής του συμπεριφοράς στην γρήγορη οδήγηση, ενώ αντίθετα παρασύρει σε εκδρομικούς ρυθμούς για τους οποίους διευκολύνουν περισσότερο η ποιότητα κύλισης και η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης.
Πλέον αυτών το CrossPolo παραμένει ένα Polo από άποψη ποιότητας μετακίνησης και ασφάλειας, βολικό είναι λόγω περιορισμένων διαστάσεων στην πόλη, άνετο στο ταξίδι και με δυνατότητες κίνησης στο χώμα.
Σίγουρα πρόκειται για ένα μοντέλο χωρίς ξεκάθαρη ταυτότητα, αλλά με πλεονεκτήματα απέναντι στα απλά Polo. Επιπλέον είναι _υποκειμενικά- όμορφο και εύκολα ξεχωρίζει από τα συμβατικά «αδέλφια» του.
Από εκεί και πέρα, όλα είναι θέμα προσωπικής επιλογής και… πορτοφολιού, αφού η έκδοση με το DSG κοστίζει (με απόσυρση) κάτι περισσότερο από 19.000 ευρώ.
Υπέρ
– Ξεχωριστή εμφάνιση
– Δυνατότητα κίνησης και σε ήπια χώματα
– Σύγχρονος κινητήρας
– Κατανάλωση
– Ποιότητα κατασκευής
– Θέση οδήγησης/Εργονομία
– Φρένα
Κατά
– Ελκτική πρόσφυση
– Χαμηλού προφίλ ελαστικά
– Τιμή
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Αμάξωμα: Δυο όγκων, 5θυρο, 4θέσιο
Κινητήρας: 3κύλινδρος, diesel, 1422 κ.εκ.
Ισχύς: 90 ίπποι / 3.500 σ.α.λ.
Ροπή: 23.6 χγρμ / 1.500 – 2.500σ.α.λ.
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς με EDL
Κιβώτιο: DSG 7 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 177 χλμ/ώρα
Επιτάχυνση 0-100: 11,9’’
Μεικτή κατανάλωση (δοκιμής μας): 6,4 λτ/100 χλμ
Βάρος: 1.310 κιλά
Διαστάσεις: 3.987/1.698/1.488 χλστ
Χώρος αποσκευών: 280 λίτρα
Νίκος Τσάδαρης