Περνώντας πλέον στη νέα της γενιά, η Σειρά 1 δείχνει σαφώς πιο ώριμη και πιο ολοκληρωμένη, έχοντας αναβαθμιστεί σε όλους τους τομείς για τους οποίους η BMW είχε δεχθεί κάποια σχετική κριτική. Δηλαδή κυρίως, στις διαθέσιμες επιλογές κινητήρων βενζίνης και στους χώρους για επιβάτες.
Ταυτόχρονα, έχει πλέον μεγαλώσει και σε διαστάσεις. Σε σχέση με την προκάτοχό της έχει, 85 χιλιοστά μεγαλύτερο μήκος (συνολικά 4.324 χλστ.), μεταξόνιο μακρύτερο κατά 30 χλστ. (συνολικά 2.690 χλστ.), μπροστινό μετατρόχιο πιο πλατύ κατά 51 χλστ. και πίσω κατά 72 χλστ.
Βέβαια, ως γνήσια BMW, η νέα Σειρά 1 φέρει και αρκετά υψηλή τεχνολογία, με συστήματα από μεγαλύτερες κατηγορίες. Μεταξύ άλλων, αυτά περιλαμβάνουν την επιλογή για οικονομική οδήγηση (σύστημα Eco Pro) που αποτελεί πραγματικό σύμβουλο για τον οδηγό προκειμένου να βελτιώνει τις περιβαλλοντικές του επιδόσεις.
Επίσης, διαθέτει τις εξελιγμένες λειτουργίες της εφαρμογής ConnectDrive (ψυχαγωγία, πλοήγηση, κινητή τηλεφωνία, ακόμα και internet). Το γερμανικό μοντέλο ενσωματώνει και εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας, όπως είναι η προειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας ή επικείμενης σύγκρουσης.
Εν τω μεταξύ, ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα εξοπλιστικά επίπεδα της Σειράς 1 που θα μπορεί να αποκτηθεί και σε, περισσότερο εξατομικευμένες εκδόσεις, Urban και Sport με διαφορετικό στιλ και εξοπλιστικά χαρακτηριστικά.
Κινητήρες – Επιτέλους μικρά τούρμπο
Μπορεί οι κινητήρες βενζίνης που είχε μέχρι σήμερα η Σειρά 1 να ήταν οικονομικοί, τους έλειπε όμως η «τσαχπινιά». Πλέον αυτό δεν ισχύει, αφού το νέο 5θυρο μικρομεσαίο BMW, θα προσφέρεται με δύο βενζινοκίνητα μοτέρ τούρμπο, άμεσου και υψηλής πίεσης ψεκασμού, τεχνολογίας TwinPower Turbo με χωρητικότητα 1,6 λίτρων που θα τα δούμε σε εκδόσεις 116i με 136 ίππους και 118i με 170 ίππους.
Φυσικά, υπάρχουν και εξελιγμένοι πετρελαιοκινητήρες 2,0 λίτρων με 116, 143 και 184 ίππους. Όλα τα μοτέρ συνδυάζονται με χειροκίνητο ή προαιρετικά με νέο αυτόματο σειριακό κιβώτιο 8 σχέσεων αλλά και με εφαρμογές εξοικονόμησης ενέργειας EfficientDynamics, όπως το start/stop.
Στην πράξη, ο 1.600άρης τούρμπο αποδεικνύεται πολύ ικανός κινητήρας, χαρίζοντας στη Σειρά 1 καλές επιδόσεις. Παράγει χαμηλά επίπεδα θορύβου και έχει πολύ γραμμική λειτουργία.
Εσωτερικό – Παραδοσιακή ποιότητα
Όπως είναι αναμενόμενο, το εσωτερικό της νέας BMW Σειρά 1 διακρίνεται για το premium ύφος του. Έχει πολύ ποιοτικά μαλακά, σχεδόν στο σύνολό τους, υλικά με κορυφαίο για την κατηγορία φινίρισμα. Σχεδιαστικά, δεν ενθουσιάζει. Από πλευράς εργονομίας, το επίπεδο είναι υψηλό, όπως άλλωστε συμβαίνει και με τη συναρμολόγηση.
Ο πίνακας οργάνων είναι ιδιαίτερα ευανάγνωστος και η θέση οδήγησης πολύ καλή. Ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου περιλαμβάνει και σταθερή, εξελιγμένης τεχνολογίας, οθόνη πληροφόρησης του οδηγού και απεικόνισης των εφαρμογών του πολυσυστήματος iDrive.
Χώροι – Βελτιωμένοι
Σύμφωνα με τη BMW, η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων έχει ωφελήσει και τους εσωτερικούς χώρους, προσφέροντας 21 χιλιοστά περισσότερα, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, για τα πόδια των πίσω επιβατών. Με μια πρώτη ματιά, οι επιβάτες με συνηθισμένο ανάστημα θα καθίσουν χωρίς πρόβλημα στο πίσω μέρος της νέας Σειράς 1.
Όμως, ενήλικες με μεγάλο ύψος ίσως και να δυσκολευτούν λίγο. Το πορτμπαγκάζ έχει όγκο που κυμαίνεται από 360 (+30 λτ. από την προηγούμενη Σειρά 1 ) έως 1.200 λίτρα, ανάλογα με τη θέση των πίσω αναδιπλούμενων καθισμάτων.
Στο δρόμο – Σίγουρη, άνετη και στιβαρή
Τα γενικά χαρακτηριστικά στην οδική συμπεριφορά της νέας Σειράς 1 είναι η ιδιαίτερα στιβαρή, αλλά ευχάριστη και διακριτικά «οδηγοκεντρική» αίσθηση καθώς και τα τεράστια περιθώρια πρόσφυσης. Πολύ καλές εντυπώσεις μας άφησε το ηλεκτρονικό σύστημα που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει ρυθμίσεις Comfort, Sport και Sport+ ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης.
Πρόκειται για τεχνολογία που επεμβαίνει στο τιμόνι και στην απόκριση του κινητήρα, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης. Προαιρετικά, το σύστημα αυτό θα μπορεί να περιλαμβάνει και ρύθμιση της ανάρτησης (χαμήλωμα) για περισσότερο σπορ αίσθηση.
Το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης κρίνεται πολύ καλό σε ακρίβεια και πληροφόρηση, ενώ στον πίσω άξονα συναντάμε στάνταρ ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό που «εντάσσεται» στο DSC (σύστημα ευστάθειας) και ελέγχει ανεξάρτητα τη ροπή που περνάει σε κάθε έναν από τους τροχούς, επιτυγχάνοντας καλύτερη πρόσφυση σε ακραίες συνθήκες.
Η ανάρτηση (με διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω) δείχνει προσανατολισμένη προς την άνεση, επιτρέποντας μηδαμινές κλίσεις στο αμάξωμα.
Όταν το αυτοκίνητο πιέζεται πολύ, ο πίσω άξονας τείνει λίγο να ξεκολλήσει, ωστόσο κάθε αντίδραση είναι προοδευτική και διορθώνεται εύκολα από το ακριβές και γρήγορο τιμόνι και την παρέμβαση του DTC.
Πηγή: autotriti.gr