Το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7 απογειώνει την ευκολία του downsized Seat Ibiza 1,2 TSI. Γνώριμο το Ibiza, γνώριμος και ο… φοροφυγάς κινητήρας 1,2 TSI, που στο δυναμόμετρο απέδωσε 119 ίππους.
Hands Free…
Η ευκολία χρήσης του ήδη φιλικού Ibiza απογειώνεται. Μέσα στην πόλη, απαλλάσσεσαι απόλυτα από το άγχος να αλλάζεις σχέσεις και έχεις συνεχώς τα χέρια στο τιμόνι. Όταν θελήσεις βέβαια, ν´ αλλάξεις σχέσεις, μετακινείς τον επιλογέα δεξιά και μετατρέπεις το κιβώτιο σε χειροκίνητο σειριακό, χωρίς όμως οι σχέσεις να μένουν στον κόφτη ή χωρίς να γίνεται kickdown στο βαθύ πάτημα του γκαζιού.
Ένα ακόμη καλό που είδαμε στην έκδοση αυτή, είναι οι καλύτερες επιδόσεις στα 0-100 χλμ./ώρα με το μοντέλο της δοκιμής μας να είναι κατά 0,3 δλ. γρηγορότερο στα 0-100 χλμ./ώρα (9,6 δλ.) και χωρίς μάλιστα επιβάρυνση στην κατανάλωση ή στις εκπομπές CO2 (η Seat ανακοινώνει 5,3 λτ./100 χλμ. και 124 γρ./χλμ. Στη χειροκίνητη έκδοση με σύστημα Start/Stop, τα αντίστοιχα νούμερα είναι 5,1 και 119).
Το (λογικό) επιπλέον κόστος για το DSG είναι 1.500 ευρώ, αλλά χρειάζεται να ξέρει κανείς πως μέχρι 300.000 χλμ. δε χρειάζεται καμία συντήρηση τη στιγμή που σε ένα χειροκίνητο κιβώτιο είναι πιθανό σε αυτό το διάστημα να γίνουν μέχρι και 4 αλλαγές δίσκου/πλατό.
Από την άλλη, υπάρχει μια υποψία πως ο συνδυασμός του DSG με το μικρού κυβισμού κινητήρα δεν είναι αψεγάδιαστος. Κάτω από τις 1.800 σ.α.λ, ο 8βάλβιδος άμεσου ψεκασμού τούρμπο 1,2 TSI κινητήρας δεν εντυπωσιάζει με την απόκρισή του. Το DSG7 φαίνεται να τονίζει την αδυναμία αυτή, όταν δεν είσαι αποφασιστικός με το γκάζι ή αν δεν έχεις επιλέξει τη Sport λειτουργία, τη στιγμή που το πάντρεμα με τους 1,4 TSI κινητήρες φαντάζει πιο αρμονικό.
Σε σχέση με το Ibiza 1,2 TSI 5 σχ.: • 0,3 δλ. ταχύτερο στο 0-100 •Ίδια κατανάλωση και εκπομπές CO2 (5,3 λτ./100 χλμ. και 124 γρ./χλμ.) • 1.500 ευρώ ακριβότερο.
Κατά τα άλλα Ibiza…
To Ibiza 1,2 TSI DSG παραμένει… Ibiza, κάτι που μεταφράζεται σε κομψή εξωτερική σχεδίαση, ποιοτικό και φορτωμένο εξοπλιστικά, αλλά λιτό σε σχεδίαση εσωτερικό (θα γκρινιάξουμε και πάλι για το δύσχρηστο ηχοσύστημα). Στο δρόμο κρατά πολύ καλά και χωρίς τη βοήθεια των έξτρα ηλεκτρονικών.
Ακόμη και όταν σπάσει η πρόσφυση, αντιδρά προοδευτικά και δίνει στον οδηγό τον απαραίτητο χρόνο για όποια διόρθωση, χάρη και στο ακριβές τιμόνι. Η άνεση που προσφέρει είναι άνω του μέσου όρου της κατηγορίας και η ποιότητα λειτουργίας είναι υψηλού (για τα δεδομένα της κατηγορίας) επιπέδου.
Αν η απόλυτη ευκολία είναι το ζητούμενο και έχετε διαθέσιμα τα 1.500 παραπάνω ευρώ που απαιτούνται, τότε δεν έχετε και πολλές δικαιολογίες για να γυρίσετε την πλάτη στο Seat Ibiza 1,2 TSI DSG7…
Πηγή: autotriti.gr