Δεν βλέπει βουτιά στις πωλήσεις οχημάτων της Volkswagen ο νέος διευθύνων σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας Ματίας Μίλερ, μετά το σκάνδαλο με τα παραποιημένα αποτελέσματα των μετρήσεων στους ελέγχους για την εκπομπή ρύπων.
Ορισμένοι αναλυτές πιστεύουν ότι οι αντιπρόσωποι της Volkswagen συναινούν σε μεγάλες εκπτώσεις προς τους πελάτες για να διατηρήσουν ψηλά τις παραγγελίες. Η γερμανική εταιρεία ανέβηκε για πρώτη φορά στην πρώτη θέση των πωλήσεων στο τέλος του πρώτου εξαμήνου μετά την πώληση 5,4 εκατομμυρίων αυτοκινήτων, έναντι 5,02 η Toyota.
Παρά τις δυσκολίες στην Ιαπωνία, η ιαπωνική εταιρεία μπορεί εφεξής να ελπίζει ότι θα διατηρήσει τον τίτλο της στο σύνολο της χρονιάς.
Η Toyota είχε κατακτήσει το 2008, στην αρχή της διεθνούς χρηματοπιστωτικής κρίσης, την πρώτη θέση παγκοσμίως, την οποία μονοπωλούσε μέχρι τότε για περισσότερα από 70 χρόνια η αμερικανική General Motors.
Η Toyota ξαναπέρασε μπροστά στο σύνολο των πρώτων εννέα μηνών του 2015 στις πωλήσεις της Volkswagen, σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα.
Από τον Ιανουάριο ως τον Σεπτέμβριο, η Toyota πούλησε περισσότερα από 7,49 εκατομμύρια αυτοκίνητα, έναντι 7,43 εκατομμυρίων η Volkswagen, η οποία δεν είχε ακόμη επηρεαστεί εκείνη την περίοδο από το σκάνδαλο με τις παραποιημένες τιμές ρύπων, το οποίο αποκαλύφθηκε κατά το δεύτερο μισό του Σεπτεμβρίου.
Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται περίπου στο ίδιο ποσοστό, δηλαδή κατά 1,5%. Στην περίπτωση της Toyota, η πτώση αυτή εξηγείται από μια μείωση των πωλήσεων κατά 7,8% στην Ιαπωνία, λόγω μιας εύθραυστης ανάκαμψης της οικονομίας στη χώρα. Από την πλευρά της η Volkswagen υπέστη τις συνέπειες της αστάθειας σε ορισμένες αγορές, μεταξύ των οποίων η Κίνα και η Βραζιλία. Ωστόσο τον πραγματικό αντίκτυπο στις πωλήσεις θα καθορίσουν τα στοιχεία των επόμενων μηνών.