Πριν λίγες ημέρες προσκληθήκαμε από την ελληνική αντιπροσωπεία της BMW προκειμένου να μας παρουσιάσει τις νέες τεχνολογίες με τις οποίες εφοδιάζονται πλέον όλα τα μοντέλα της φίρμας. Πρόκειται για τεχνολογίες που ακούγοντας την ανάπτυξή τους, σκέφτεσαι πως ο Βερν και ο Όργουελ είναι… παρελθοντολόγοι, σε μια εποχή σαν τη σημερινή, όπου η τεχνολογία τρέχει με χίλια.
Η εκδήλωση έγινε στο κέντρο εκπαίδευσης της BMW στον Ασπρόπυργο, που λειτουργεί από το 2007, όπου εξειδικευμένοι τεχνικοί μας μύησαν στα μυστικά του ConnectedDrive, καθώς και άλλες υπηρεσίες που προσφέρουν τα μοντέλα BMW, που έχουν παραχθεί από τον Ιούλιο (συμβατικά), ή από τον Αύγουστο (σειρές Χ) του 2015.
Στόχος του ConnectedDrive, η BMW είναι να κάνει τη ζωή του οδηγού (και των επιβατών όποιου BMW) πιο εύκολη, πιο άνετη και πιο ασφαλή.
Βασικός εξοπλισμός
Τα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν από τον Ιούλιο 2015 διαθέτουν όλα το αναβαθμισμένο σύστημα ConnectedDrive με ενσωματωμένες τις επιλογές «Κλήση Έκτακτης Ανάγκης» και «BMW Teleservices».
Με την κλήση έκτακτης ανάγκης το BMW σας μπορεί να συνδεθεί, είτε αυτόματα (αν ανοίξουν οι αερόσακοι), είτε χειροκίνητα (πατώντας το κόκκινο κουμπί δίπλα στην κεντρική πλαφονιέρα) απευθείας με τον αριθμό έκτακτης ανάγκης 112. Εάν οι επιβαίνοντες μπορούν να μιλήσουν θα δώσουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον εκπρόσωπο του κέντρου 112, ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία διάσωσης, ενώ σε περίπτωση όμως που δεν είναι σε θέση να μιλήσουν, τότε ο εκπρόσωπος του κέντρου 112 κινεί άμεσα τη διαδικασία εντοπισμού, που είναι δυνατός με ακρίβεια το πολύ 300 μέτρων από την ακριβή θέση του οχήματος.
Όσον αφορά την υπηρεσία BMW Teleservices, αυτή πραγματοποιείται μέσω ενσωματωμένης κάρτας SIM που διαθέτει το αυτοκίνητο και μπορεί συνδεθεί με το εξουσιοδοτημένο συνεργείο BMW το οποίο έχει ορίσει ο ιδιοκτήτης, ενημερώνοντας για την απαιτούμενη συντήρηση που χρειάζεται το αυτοκίνητο. Όλες οι πληροφορίες (service, βλάβες, false alarm κλπ.) αποθηκεύονται στο κλειδί του αυτοκινήτου, κάτι που βοηθάει τον μηχανικό να δει το ιστορικό του αυτοκινήτου και να επέμβει αν χρειαστεί.
Επιπλέον, η υπηρεσία Teleservice breakdown call μπορεί να καλέσει την οδική βοήθεια στο σημείο που «εγκατέλειψε» το αυτοκίνητο, καλώντας το κέντρο εξυπηρέτησης της BMW και επιβεβαιώνοντας το πρόβλημα που έχει ο οδηγός.
Μια ακόμα σημαντική υπηρεσία είναι το «battery guard» που ελέγχει συνεχώς το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας του οχήματος και σε περίπτωση που αυτό πέσει κάτω από μία καθορισμένη τιμή, ενημερώνει τον αρμόδιο έμπορο, ή εξουσιοδοτημένο επισκευαστή BMW, ο οποίος με τη σειρά του ειδοποιεί τον ιδιοκτήτη του οχήματος.
Προαιρετικός εξοπλισμός
Προαιρετικά ο ιδιοκτήτης μπορεί να αποκτήσει τον επιπλέον εξοπλισμό ConnectedDrive (πάντα με ενεργοποιημένη την κάρτα SIM), που περιλαμβάνει το BMW Online και τις εφαρμογές BMW Apps για τη χρήση συμβατών εφαρμογών για smartphone μέσα από το αυτοκίνητο.
Το BMW Online προσφέρει τοπικού χαρακτήρα πληροφόρηση για το δελτίο καιρού και ειδήσεις, ενώ μπορεί να κάνει αναζήτηση στο Google για προκαθορισμένες επιλογές όπως είναι χώροι στάθμευσης, οδηγούς για ταξίδια, αεροδρόμια, σταθμούς εξυπηρέτησης, ξενοδοχεία και άλλα.
Η BMW Apps, είναι υπηρεσία που επιτρέπει να χρησιμοποιήσει κανείς τις εφαρμογές εξελιγμένες από τη BMW (EcoPro Analyser, Ραδιόφωνο web, Wikipedia, Twitter, Ημερολόγιο, Ειδήσεις της BMW), αλλά και διάφορες εφαρμογές για συμβατά smartphone απευθείας στο αυτοκίνητό του (GoPro, Glympse, TuneIn Radio, Spotify, Napster κ.ά), οι οποίες προβάλλονται μόνο στην περίπτωση ενσύρματης σύνδεσης του κινητού. Σημειώνουμε ότι, όλες οι εφαρμογές BMW Apps χρησιμοποιούν το δίκτυο του smartphone.
Το κόστος για τον προαιρετικό εξοπλισμό είναι 2.200 ευρώ για 3 χρόνια, ενώ μετά το πέρας του συμβολαίου μπορεί με περίπου 200 ευρώ να ανανεωθεί για μια τριετία.
Αυτό πάντως που μας εντυπωσίασε στην παρουσίαση ήταν ο εξ αποστάσεως έλεγχος κάποιων λειτουργιών (κλείδωμα/ξεκλείδωμα, φώτα, κόρνα, on/off εξαερισμού, κ.ά.) του αυτοκινήτου, με τη χρήση του smartphone κινητού σου. Η εταιρία ευελπιστεί ότι οι υπηρεσίες αυτές θα είναι διαθέσιμες στην Ελλάδα μέσα στο 2016, αφού για να υποστηριχθούν απαιτείται η λειτουργία ενός microsite για την ελληνική αγορά, όπου καταχωρείται το αυτοκίνητο, δηλαδή απαιτεί registration. Η συνδρομή για το Remote service θα κοστίζει 80 ευρώ εφάπαξ.
Όσον αφορά υπηρεσίες ίντερνετ, οι επιβάτες μπορούν να «σερφάρουν» στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας την ενσωματωμένη κάρτα SIM, αρκεί το όχημα να είναι σταματημένο. Το κόστος είναι 130 ευρώ/χρόνο.
Τέλος, το Concierge Service, αφορά το τηλεφωνικό κέντρο της BMW, που δεν θα δέχεται μόνο το στίγμα ώστε να καλέσει την οδική βοήθεια, αλλά θα παρέχει και τηλεφωνική υποστήριξη όλο το 24ωρο, ενώ έχει τη δυνατότητα να στείλει κατευθείαν στον πλοηγό του αυτοκινήτου τις οδηγίες για τον προορισμό που ψάχνετε.
Πάντως μία υπηρεσία που μάλλον δεν θα δούμε ποτέ στην Ελλάδα, είναι η σε πραγματικό χρόνο πληροφόρηση για την κίνηση στους δρόμους, που υπάρχει σε κάποιες χώρες.
Συμπέρασμα: Η τεχνολογία στα αυτοκίνητα τρέχει με τέτοιες ταχύτητες που σύντομα ακόμα και οι πρόσφατες ταινίες επιστημονικής φαντασίας με θέμα την αυτοκίνηση, θα είναι ξεπερασμένες από την πραγματικότητα. Νίκος Τσάδαρης