Όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις λαμβάνει το σκάνδαλο με τη Volkswagen η οποία ανακοίνωσε ότι σε πρώτη φάση θα βάλει στην «άκρη» 6,5 δισ. ευρώ για την υπόθεση, ενώ τελικά περίπου 11 εκατομμύρια οχήματά της έχουν το παράνομο λογισμικό για τους χαμηλούς ρύπους.
Συγκεκριμένα η Volkswagen ανακοίνωσε ότι το ποσό των 6,5 δισεκατομμυρίων ευρώ είναι απαραίτητο προκειμένου να καλύψει τις απαραίτητες πληρωμές για το σκάνδαλο με τις χειραγωγημένες μετρήσεις εκπομπών ρύπων,.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, συνολικά 11 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως επηρεάζονται από το προβληματικό λογισμικό, που στις ΗΠΑ διαπιστώθηκε ότι βελτίωνε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των οχημάτων μόνο κατά τη διάρκεια επίσημων ελέγχων.
Η ανακοίνωση της VW συνοδεύτηκε από προειδοποίηση προς τους επενδυτές όσον αφορά την κερδοφορία της επιχείρησης για το 2015, προειδοποίηση που οδήγησε τη μετοχή της εταιρείας σε νέα ελεύθερη πτώση, της τάξεως του 20% στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης.
Σημειώνεται ωστόσο ότι μόνο για τα 482.000 οχήματα που κρίθηκαν προβληματικά στις Ηνωμένες Πολιτείες η Volkswagen κινδυνεύει με πρόστιμα που μπορούν να φτάσουν ακόμα και τα 18 δισεκατομμύρια δολάρια.
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, της Wall Street Journal, το υπουργείο Δικαιοσύνης των Ηνωμένων Πολιτειών έχει αρχίσει δική του έρευνα για τη χειραγώγηση των περιβαλλοντικών ελέγχων, ανοίγοντας το δρόμο για μια πιθανή δικαστική διαμάχη που θα αυξήσει περαιτέρω το κόστος για τη γερμανική εταιρεία.
Μετά το σκάνδαλο που προέκυψε, η Γαλλία κρίνει απαραίτητη τη διεξαγωγή έρευνας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Για να «καθησυχάσουμε» τους πολίτες φαίνεται «απαραίτητο» να διεξαχθούν έλεγχοι και στις άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, δήλωσε ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μισέλ Σαπέν στον γαλλικό ραδιοσταθμό Europe 1.
«Μόνον και μόνο για να καθησυχάσουμε τους μεν και τους δε, μου φαίνεται ότι είναι απαραίτητο να το κάνουμε και για τους Γάλλους κατασκευαστές», πρόσθεσε, διευκρινίζοντας ότι δεν έχει «κανέναν ιδιαίτερο λόγο να πιστεύει ότι οι Γάλλοι κατασκευαστές συμπεριφέρθηκαν όπως η Volkswagen».
Είναι σημαντικό να δράσουμε «στον τομέα αυτόν που είναι πολύ σημαντικός καθώς αφορά την ρύπανση της ατμόσφαιρας», σχολίασε.
Νωρίτερα, η κυβέρνηση της Νοτίου Κορέας ανακοίνωσε πως καλεί εκπροσώπους και μηχανικούς της εταιρείας σε εξηγήσεις.
Ο διευθύνων σύμβουλος της VW έχει ζητήσει δημόσια συγγνώμη για την υπόθεση, τονίζοντας πως θα καταβάλει κάθε προσπάθεια ώστε να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία ξεπέρασε φέτος την Toyota και έγινε η πρώτη σε πωλήσεις αυτοκινήτων παγκοσμίως, βλέπει τη μετοχή της να κατρακυλά και βρίσκεται αντιμέτωπη με πρόστιμα δισεκατομμυρίων δολαρίων κατηγορούμενη για εξαπάτηση των αμερικανικών περιβαλλοντικών Αρχών, καθώς διαπιστώθηκε ότι η γερμανική εταιρεία είχε τοποθετήσει σε αυτά μηχανισμό για να χειραγωγεί τις εκπομπές αερίων.