Επειδή σε αυτές τις δύσκολες εποχές που διανύουμε, το μέγεθος του κινητήρα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, επιλέγουμε και σας παρουσιάζουμε πέντε από τα πιο οικονομικά μοντέλα. Επίσης υπολογίζουμε το ετήσιο κόστος κατανάλωσης με μέση τιμή του λίτρου βενζίνης στο 1,68 ευρώ.
Chevrolet Spark
Η εξωτερική εμφάνιση του Spark αποτελεί ένα από τα πιο δυνατά του σημεία και φέρνει νέα δεδομένα στην κατηγορία, αφού κεντρίζει έντονα το ενδιαφέρον και προκαλεί τον παρατηρητή στο να το περιεργαστεί στην κάθε του λεπτομέρεια. Περισσότερο εντυπωσιακό είναι το εμπρόσθιο τμήμα του αμαξώματος με τη μεγάλη μάσκα, τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα, τον μυώδη προφυλακτήρα και τα τονισμένα νεύρα στο καπό, συνθέτοντας μια δυναμική όψη.
Εσωτερικά, στον τομέα της ποιότητας το Spark τα πηγαίνει καλά, αφού τόσο τα υλικά όσο και το φινίρισμα είναι προσεγμένα. Όσον αφορά στις πλαστικές επιφάνειες έχουν καλή υφή, ενώ τα επιμέρους τμήματα του ταμπλό παρουσιάζουν πολύ καλή συναρμολόγηση. Ανθεκτικές δείχνουν με τη σειρά τους και οι υφασμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα. Από πλευράς χώρων, ο θάλαμος των επιβατών του Spark είναι σε θέση να φιλοξενήσει έως 4 ενήλικα άτομα με ικανοποιητικές ανέσεις. Την πολύ καλή συνολικά εικόνα του Spark στο δρόμο ενισχύει με τη σειρά της και η ασφαλής οδική συμπεριφορά που παρουσιάζει τόσο στην πόλη, όσο και κατά την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο ή σε επαρχιακές διαδρομές, σε πιο σβέλτους ρυθμούς.
Ο κινητήρας των 995 κ.εκ. αποδίδει 68 ίππους, ενώ τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 15,5 δλ. με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 154 χ.α.ω. Η μέση κατανάλωση είναι τα 5,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα με τις εκπομπές ρύπων CΟ2 να είναι τα 119 γρ./χιλιόμετρα που σημαίνει τέλη κυκλοφορίας στα 95,2 ευρώ. Το ετήσιο κόστος με αυτά τα δεδομένα υπολογίζεται σε 765 λίτρα βενζίνης ή με άλλα λόγια σε 1.285,2 ευρώ. Οι τιμές ξεκινούν από τα 8.980 ευρώ.
Ford Ka
Η σχεδίαση του αμαξώματος του Ka ακολουθεί τη φιλοσοφία κινητικής σχεδίασης «Kinetic Design» των αυτοκινήτων της Ford, φέρνοντάς μας τη νεανικότερη εκδοχή της. Στο εμπρόσθιο κομμάτι του αυτοκινήτου ξεχωρίζουν τα όμορφα φωτιστικά που προέρχονται από το Fiesta, αλλά και ο μεγάλος -βάσει διαστάσεων- τραπεζοειδής αεραγωγός, που τονίζει το δυναμισμό του οχήματος. Έντονα «παιχνιδιάρικη» είναι η διάθεση που επικρατεί στο εσωτερικό του νέου Ford Ka. Η μεγάλη σε διαστάσεις κεντρική κονσόλα κερδίζει τις εντυπώσεις τόσο λόγω της διάταξης και του σχήματος των διακοπτών, όσο και της όμορφης επένδυσης σε περλέ λευκό χρώμα.
Οι χώροι στο εσωτερικό συνολικά βρίσκονται ικανοποιητικά επίπεδα για την κατηγορία. Πιο συγκεκριμένα, στο εμπρός τμήμα ο χώρος για τα κεφάλια είναι αρκετός, όπως και αυτός για τους ώμους, ωστόσο η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας περιορίζει κάπως το χώρο -για τα γόνατα κυρίως του οδηγού. Στο πίσω τμήμα, η μεταφορά δύο ενηλίκων θα απαιτήσει αρκετές παραχωρήσεις, κυρίως στο διαθέσιμο αέρα για τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Ο χώρος αποσκευών, τέλος, έχει πολύ καλή χωρητικότητα 224 λίτρων, όμως το ψηλό κατώφλι δυσχεραίνει την πρόσβαση.
Ο κινητήρας των 1.242 κ.εκ. αποδίδει 69 ίππους, ενώ τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 13,1 δλ. με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 159 χ.α.ω. Η μέση κατανάλωση είναι τα 5,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα με τις εκπομπές ρύπων CΟ2 να είναι τα 119 γρ./χιλιόμετρα που σημαίνει τέλη κυκλοφορίας στα 95,2 ευρώ. Το ετήσιο κόστος με αυτά τα δεδομένα υπολογίζεται σε 765 λίτρα βενζίνης ή με άλλα λόγια σε 1.285,2 ευρώ. Οι τιμές ξεκινούν από τα 11.445 ευρώ.
Mitsubishi Colt
Το αναβαθμισμένο μικρό Mitsubishi ξεχωρίζει άμεσα από το νέας σχεδίασης μπροστινό και πίσω τμήμα του αμαξώματος. Εμπρός θυμίζει έντονα το Lancer, όπως είναι στα φανάρια και στη μάσκα αλά Evolution, ενώ και πίσω τα μεγάλα σε ύψος και μακρόστενα φωτιστικά σώματα αντικαταστάθηκαν από μικρότερα. Παράλληλα, το μπροστινό τμήμα έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να μειώνει τους τραυματισμούς σε ενδεχόμενο πρόσκρουσης με πεζό. Εκτός από τις αλλαγές στην εμφάνιση, υπάρχουν και διαφορές στις ονομασίες, αφού πλέον το 3θυρο μοντέλο CZ3 και το turbo CZT μετονομάστηκαν σε “3d” και “Ralliart”.
Οι φιλοξενούμενοι του Colt θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις στο εσωτερικό του, όπου εκτός από τις αλλαγές στη σχεδίαση και στην ποιότητα, διαφέρει και ως προς τη μεταβλητότητα των χώρων. Πιο συγκεκριμένα, το πίσω συρόμενο και αφαιρούμενο κάθισμα του προγενέστερου Colt έχει αντικατασταθεί από σταθερό, στο οποίο αναδιπλώνεται η βάση και η πλάτη και δημιουργείται ένας επίπεδος αποθηκευτικός χώρος. Ωστόσο το πορτ μπαγκάζ είναι σχετικά περιορισμένο καθώς έχει χωρητικότητα 186 λτ., συν άλλα 50 λτ. κάτω από το αφαιρούμενο δάπεδο (σύνολο 236 λίτρα).
Ο κινητήρας των 1.332 κ.εκ. αποδίδει 95 ίππους, ενώ τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 10,6 δλ. με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 180 χ.α.ω. Η μέση κατανάλωση είναι τα 5,0 λίτρα/100 χιλιόμετρα με τις εκπομπές ρύπων CΟ2 να είναι τα 119 γρ./χιλιόμετρα που σημαίνει τέλη κυκλοφορίας στα 84,8 ευρώ. Το ετήσιο κόστος με αυτά τα δεδομένα υπολογίζεται σε 750 λίτρα βενζίνης ή με άλλα λόγια σε 1.260 ευρώ. Οι τιμές ξεκινούν από τα 11.850 ευρώ.
Peugeot 107
Tο 107 είναι ένα αυτοκίνητο πόλης, το οποίο απευθύνεται σε αυτούς που αναζητούν ένα μικρό όχημα, το οποίο να προσφέρει χαμηλή κατανάλωση, ικανοποιητικούς για την κατηγορία χώρους, αλλά και ξεχωριστή εμφάνιση. Στον τελευταίο τομέα έδωσε βάρος η γαλλική εταιρεία όσον αφορά στην ανανέωση του μοντέλου, πραγματοποιώντας διακριτικές αισθητικές αλλαγές στο εμπρόσθιο τμήμα του. Οι επεμβάσεις που έγιναν στην εξωτερική εμφάνιση του γαλλικού μοντέλου αφορούν στο εμπρόσθιο τμήμα του. Πλέον, ο μπροστινός προφυλακτήρας είναι εξ ολοκλήρου νέος, τονίζοντας ακόμα περισσότερο το μοντέρνο χαρακτήρα του 107. Η εισαγωγή του αέρα έχει αρκετά μεγαλύτερο μέγεθος σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και τέμνεται από ένα τμήμα χρωμίου στο κέντρο της, προσδίδοντας περαιτέρω δυναμισμό στο αυτοκίνητο.
Στους δρόμους της πόλης, το 107 δείχνει να βρίσκεται στο “στοιχείο” του. Είναι ευέλικτο, με κοφτερό τιμόνι, βοηθώντας τον οδηγό του μέσα στους πολυσύχναστους δρόμους αλλά και στο παρκάρισμα. Στον αυτοκινητόδρομο παρουσιάζει πολύ καλή σταθερότητα, ακόμα και με υψηλές ταχύτητες. Ο κινητήρας των 998 κ.εκ. αποδίδει 68 ίππους, ενώ τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 13,7 δλ. με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 157 χ.α.ω. Η μέση κατανάλωση είναι τα 4,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα με τις εκπομπές ρύπων CΟ2 να είναι τα 103 γρ./χιλιόμετρα που σημαίνει τέλη κυκλοφορίας στα 84,8 ευρώ. Το ετήσιο κόστος με αυτά τα δεδομένα υπολογίζεται σε 675 λίτρα βενζίνης ή με άλλα λόγια σε 1.134 ευρώ. Οι τιμές ξεκινούν από τα 9.690 ευρώ.
Smart fortwo coupe
Περισσότερα από 1,2 εκατομμύρια smart fortwo έχουν παραδοθεί σε πελάτες από το 1998 που λανσαρίστηκε η πρώτη γενιά του δημοφιλούς μοντέλου. Περίπου 8 χρόνια αργότερα, η γερμανική εταιρεία παρουσίασε τη δεύτερη και πιο ολοκληρωμένη γενιά σε όλους τους τομείς. Τη χρονιά που μας πέρασε, η smart παρουσίασε την ανανεωμένη εκδοχή του μοντέλου αυτού στην έκθεση του Παρισιού. Το αυτοκίνητο έχει δεχθεί ένα διακριτικό “φρεσκάρισμα” τόσο στο εξωτερικό, όσο και στο εσωτερικό τμήμα του, έχει προστεθεί επιπλέον εξοπλισμός και χρώματα, ενώ οι κινητήρες του έχουν διατηρήσει την ίδια απόδοση, όμως, με κάποιες μηχανικές αλλαγές έγιναν ακόμα πιο φιλικοί προς το περιβάλλον.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του ανανεωμένου smart fortwo, οι αλλαγές εντοπίζονται κυρίως στη νέα επένδυση του ταμπλό, που προσδίδει μία ακόμα πιο ποιοτική αίσθηση. Επιπλέον, νέες είναι οι ενδείξεις στην οθόνη του πίνακα οργάνων ενώ οι δύο πλευρικοί αεραγωγοί έχουν πλέον στρογγυλό σχήμα, ενισχύοντας την νεανική εικόνα του ταμπλό. Εκτός όμως από τις αισθητικές παρεμβάσεις τις εταιρείας, το ανανεωμένο fortwo διαθέτει και νέα τεχνολογικά στοιχεία που συμβάλουν στις πιο άνετες μετακινήσεις των επιβατών του. Για παράδειγμα, στον προαιρετικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου πλέον συμπεριλαμβάνεται και ένα νέο σύστημα multimedia που διαθέτει οθόνη αφής 6,5 ιντσών, ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, Bluetooth αλλά και δύο εξόδους (USB , Aux), για τη σύνδεσή του με εξωτερικές πηγές ήχου. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα επιλογής συστήματος σταθεροποίησης της ταχύτητας (cruise control), με χειριστήρια στο τιμόνι, κάνοντας πιο άνετες τις μετακινήσεις εκτός πόλης. Ο χώρος των αποσκευών είναι τα 220 λίτρα.
Στην έκδοση των 84 ίππων (999 κ.εκ.) τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 10,7 δλ. με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 145 χ.α.ω. Η μέση κατανάλωση είναι τα 4,9 λίτρα/100 χιλιόμετρα με τις εκπομπές ρύπων CΟ2 να είναι τα 114 γρ./χιλιόμετρα που σημαίνει τέλη κυκλοφορίας στα 91,2 ευρώ. Το ετήσιο κόστος με αυτά τα δεδομένα υπολογίζεται σε 735 λίτρα βενζίνης ή με άλλα λόγια σε 1.234,8 ευρώ. Οι τιμές ξεκινούν από τα 10.800 ευρώ.
Πηγή: autotriti.gr