Η Giulia, το κορυφαίο μοντέλο της A.R. που αναδεικνύει το θρυλικό σήμα Quadrifoglio, παρουσιάστηκε την Τετάρτη 24/6 στον διεθνή τύπο στο μουσείο της Alfa Romeo στο Arese, κοντά στο Μιλάνο.
Ήταν μία ειδική εκδήλωση και μία γιορτή της Alfa Romeo για πάνω από ένα αιώνα ιστορίας, καθώς σήμερα γιορτάζει η μάρκα τα 105 χρόνια κατασκευής αυτοκινήτων, ένα επίτευγμα το οποίο μοιράζεται με ένα κλαμπ πολύ λίγων κατασκευαστών, που είναι ακόμα λιγότεροι αν λάβει κανείς υπόψη τις επιτυχίες πωλήσεων της μάρκας παγκοσμίως και τις νίκες της στους αγώνες.
Η A.L.F.A. (που προέρχεται από το «Anonima Lombarda Fabbrica Automobili», το οποίο μεταφράζεται στα Ελληνικά σαν «Ανώνυμη Εταιρεία Κατασκευής Αυτοκινήτων Λομβαρδίας») ιδρύθηκε στις 24 Ιουνίου του 1910. Σήμερα, στις 24 Ιουνίου 2015, γράφεται μία νέα σελίδα στην ιστορία της μάρκας που δεν έπαψε ποτέ να εκπλήσσει, με την παρουσίαση ενός νέου μοντέλου, το οποίο συμπυκνώνει το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.
Η αποκάλυψη της Giulia έγινε στο νέο μουσείο της Alfa Romeo στο Arese. Το «σπίτι» της μάρκας θα ανοίξει τις πόρτες του για το κοινό ξανά στις 30 Ιουνίου. Οι ανακαινισμένες εγκαταστάσεις φιλοξενούν τις πιο διάσημες και καινοτόμες δημιουργίες της Alfa Romeo. Αυτά τα αυτοκίνητα έχουν γράψει μερικές από τις πιο σημαντικές σελίδες στην ιστορία της αυτοκίνησης και εξακολουθούν να είναι, ακόμα και σήμερα, πηγές έμπνευσης για τους νέους σχεδιαστές της Alfa Romeo.
Αυτές περιλαμβάνουν μία εκλεκτή ομάδα μηχανολόγων, σχεδιαστών και στιλιστών που είναι γνωστοί μέσα στην FCA σαν οι «Skunks», ένα παρατσούκλι που χρησιμοποιείται στις βιομηχανίες στην Αμερική για να καθορίσει τις καλύτερες ομάδες στις οποίες εμπιστεύονται τις πιο εκλεπτυσμένες και τεχνολογικά καινοτόμες αποστολές.
Η Giulia ενσαρκώνει με τέλειο τρόπο το νέο παράδειγμα της μάρκας, παραμένοντας πιστή στην υπεραιωνόβια παράδοσή της. Ο σεβασμός για την περήφανη ιστορία της μάρκας επιδεικνύεται επίσης από το αυθεντικό νέο σήμα (σχεδιασμένο από τον Robilant Associati) το οποίο θα δείξει στον κόσμο το νέο μοντέλο για πρώτη φορά. Το έμβλημα έχει ανανεωθεί και εκμοντερνιστεί περιμετρικά, ενώ παραμένει ανέγγιχτο το ξεχωριστό σχήμα του και τα στοιχεία του στιλ τα οποία το έχουν κάνει ένα σύμβολο σε όλο τον κόσμο.
Πέντε είναι τα στοιχεία τα οποία έκαναν την AR μία από τις πιο επιθυμητές μάρκες αυτοκινήτου στον κόσμο. Ξεχωριστό Ιταλικό design, τελευταία λέξη της τεχνολογίας, καινοτόμοι κινητήρες, ιδανική κατανομή βάρους 50/50, σύγχρονες τεχνικές λύσεις και η καλύτερη σχέση βάρους-ισχύος. Αυτά είναι τα απαραίτητα συστατικά για την δημιουργία μίας AR.
Όταν κάθεστε απλά μέσα στην νέα Giulia είναι σαν να μπαίνετε σε μία νέα διάσταση η οποία έχει το κέντρο της γύρω από τον οδηγό, πυροδοτώντας συναισθήματα και την υπόσχεση για απολαυστικές οδηγικές εμπειρίες. Αυτό οφείλεται στο γρήγορο τιμόνι, την άμεση επιτάχυνση και τις γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων και φρενάρισμα. Επιπλέον, η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς, ή η τετρακίνηση είναι κάτι παραπάνω από ένας φόρος τιμής στις πιο αυθεντικές διαδρομές του θρύλου της AR.
Η νέα Giulia περικλείει τρία ιδιαίτερα στοιχεία της Ιταλικής σχεδίασης: την αίσθηση των αναλογιών, την απλότητα και φροντίδα για απτή ποιότητα.
Συγκεκριμένα, οι αναλογίες βασίζονται στην τεχνική αρχιτεκτονική ολόκληρου του αυτοκινήτου. Για την AR τα στοιχεία κλειδιά είναι η κατανομή του βάρους κατά 50/50 και η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς. Για να μπορέσουν να ισορροπήσουν ιδανικά τα βάρη, ο κινητήρας και τα μηχανικά μέρη είναι τοποθετημένα μεταξύ των δύο αξόνων. Αυτός είναι ο λόγος που η Giulia έχει πολύ μικρούς προβόλους, ένα μακρύ καπό και εμπρός φτερά, ένα τοποθετημένο προς τα πίσω χώρο επιβατών που «κάθεται» επάνω στους κινητήριους τροχούς και μυώδη πίσω φτερά τα οποία μαρκάρουν οπτικά το σημείο όπου βγαίνει η ισχύς στον δρόμο. Όλα αυτά μεταφράζονται σε ένα μακρύ μεταξόνιο (το μακρύτερο στην κατηγορία του), το οποίο όμως περιέχεται σε ένα από τα πιο συμπαγή αμαξώματα. Αυτές οι αναλογίες διαμορφώνουν το σχήμα μίας έλλειψης σε κάτοψη. Επιπλέον, οι στρογγυλεμένες γωνίες και οι κυκλικές κολώνες δημιουργούν ένα προφίλ «σταγόνας» το οποίο θυμίζει έντονα την Giulietta Sprint.
Η νέα Alfa Romeo περηφανεύεται για μία ισχυρή προσωπικότητα σχεδιασμένη με μερικές απλές πινελιές. Πρόκειται για μία γραμμή που αναδύεται κατά μήκος των πλευρών και η οποία μαρκάρει τις πόρτες και περιβάλλει τις χειρολαβές και, φυσικά, το θρυλικό τριφύλλι στην μετόπη, πιθανόν το πιο διάσημο και αναγνωρίσιμο στιλιστικό στοιχείο στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τέλος, το Ιταλικό στιλ χαρακτηρίζεται από ένα φινίρισμα υψηλής ποιότητας των επιφανειών. Το τελικό αποτέλεσμα είναι η νέα Giulia, ένα «γλυπτό» που θυμίζει μία μεγάλη γάτα έτοιμη να πεταχτεί μπροστά. Η ίδια έμπνευση βρίσκεται και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Τα πάντα είναι ξεκάθαρα, ουσιαστικά και συγκεντρωμένα γύρω από τον οδηγό, όπως τα κουμπιά ελέγχου που είναι ομαδοποιημένα επάνω στο μικρό βολάν του τιμονιού το οποίο είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να προσαρμόζεται σε όλα τα στιλ οδήγησης. Η θέση του οδηγού έχει «κοπεί» σαν ένα ύφασμα με ένα διαγώνιο τούνελ, ένα ελαφρά κυματιστό ταμπλό και έξυπνα προσανατολισμένα όργανα τα οποία δίνουν την αίσθηση ενός κουστουμιού κομμένου και ραμμένου στα μέτρα της με χειροποίητη φροντίδα και πολύτιμα υλικά. Ανθρακονήματα, ξύλο και υφάσματα, έχουν επιλεγεί για την ικανοποίηση που παρέχουν στην όραση και την αφή και έχουν συναρμολογηθεί με τέτοιο τρόπο που να κάνουν ορατή την ανθρώπινη παρέμβαση.
Οι σύγχρονοι κινητήρες είναι άλλο ένα χαρακτηριστικό της AR. Για αυτό τον λόγο έχει δημιουργηθεί για την έκδοση Quadrifoglio ένας μοναδικός κινητήρας όσον αφορά την τεχνολογία και τις επιδόσεις, που προορίζεται να γίνει το νέο σημείο αναφοράς της μάρκας.
Ο 6κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας που έχει ρυθμιστεί με την τεχνογνωσία της Ferrari αποδίδει 510 ίππους και έχει εξαιρετική απόδοση. Επιταχύνει το αυτοκίνητο από τα 0 στα 100 km/h σε μόνο 3,9 δευτερόλεπτα. Επίσης, παρά την εντυπωσιακή παροχή ισχύος και ροπής, ο νέος κινητήρας είναι οικονομικός και διαθέτει ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων. Ο κινητήρας αυτός είναι κατασκευασμένος ολόκληρος από αλουμίνιο για να μειωθεί το βάρος, ιδιαίτερα στον εμπρός άξονα του αυτοκινήτου, και να παράγει τον γνήσιο ήχο της Alfa Romeo.
Μία ιδιαιτερότητα της νέας Giulia είναι η διαχείριση των φορτίων και των υλικών για να επιτευχθεί μία κατανομή βάρους 50/50 μεταξύ των δύο αξόνων. Αυτό είναι θεμελιώδες για να εξασφαλιστεί η τυπική ικανοποίηση από την οδήγηση μίας AR και έχει επιτευχθεί προσαρμόζοντας την διάταξη και την διευθέτηση των βαρύτερων στοιχείων σε όσο το δυνατόν πιο κεντρική θέση.
Όσον αφορά τις αναρτήσεις, για τον πίσω άξονα έχει επιλεγεί μία λύση πολλαπλών συνδέσμων η οποία εγγυάται κορυφαία απόδοση, απολαυστική οδήγηση και άνεση. Για το εμπρός μέρος, αντίθετα, αναπτύχθηκε μία νέα ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και εικονικό, κατά το ήμισυ, άξονα στροφής για να βελτιστοποιήσει την λειτουργία του φιλτραρίσματος και να εγγυηθεί το άμεσο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης. Αυτή η αποκλειστικότητα της ιταλικής φίρμας διατηρεί σταθερή την γωνία caster στις στροφές και μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά ισχυρότερες πλευρικές επιταχύνσεις ως αποτέλεσμα του πάντα ιδανικού ίχνους του τροχού στο οδόστρωμα.
Σαν μία επιπλέον έκφραση της μηχανολογικής κουλτούρας της AR, η σχεδίαση, η κατασκευή και η επιλογή των υλικών του αμαξώματος και των αναρτήσεων είναι υψηλού επιπέδου. Σαν αποτέλεσμα αυτού, αποφασίστηκε ότι τα ηλεκτρονικά θα έπρεπε να χρησιμοποιηθούν μόνο για να κάνουν ακόμα πιο απολαυστική την εμπειρία της οδήγησης που εγγυώνται τα εξαιρετικά βασικά μηχανικά μέρη.
Αυτό αποδείχθηκε από τις αποκλειστικές τεχνικές λύσεις που υπάρχουν στο νέο αυτοκίνητο, όπως το Torque Vectoring με ένα διπλό συμπλέκτη που επιτρέπει στο πίσω διαφορικό να ελέγξει την παροχή της ροπής σε κάθε ένα τροχό ξεχωριστά. Με αυτό τον τρόπο βελτιώνεται η μετάδοση της ισχύος στον δρόμο ακόμα και σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Έτσι, η οδήγηση είναι ασφαλής και απολαυστική χωρίς να χρειάζεται να εξαρτάται από ένα επεμβατικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας. Το Ολοκληρωμένο Σύστημα Φρένων (ένα καινοτόμο ηλεκτρομηχανικό σύστημα το οποίο συνδυάζει έλεγχο ευστάθειας και ένα παραδοσιακό σερβόφρενο για στιγμιαία απόκριση στο φρενάρισμα και, ως αποτέλεσμα αυτού, αποστάσεις ακινητοποίησης που σπάνε όλα τα ρεκόρ) έχει υιοθετηθεί στην νέα Giulia.
Mε ένα εξαιρετικό συντελεστή Cx, το νέο μοντέλο της AR, έχει το Active Aero Splitter, ένα μπροστινό σύστημα το οποίο διαχειρίζεται ενεργά το αρνητική άντωση για υψηλότερες επιδόσεις και καλύτερη πρόσφυση ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Αυτά τα προηγμένης τεχνολογίας συστήματα ελέγχονται από το Chasssis Domain Control, τον «εγκέφαλο» των ηλεκτρονικών που υπάρχουν στο αυτοκίνητο o οποίος αναθέτει το συγκεκριμένο έργο της βελτιστοποίησης της απόδοσης και της απολαυστικής οδήγησης σε κάθε ένα από αυτά.
Η νέα Giulia διαθέτει επίσης ένα ανανεωμένο Alfa DNA το οποίο τροποποιεί την δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου ανάλογα με την επιλογή του οδηγού: Dynamic, Natural, Advanced Efficient (επιλογή αποτελεσματικής ενεργειακής απόδοσης που εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε μία AR) και φυσικά Racing (σε εκδόσεις υψηλών επιδόσεων).
Ο χώρος των επιβατών του νέου αυτοκινήτου παρέχει ό,τι καλύτερο σε σχέση με την ποιότητα, την ασφάλεια, τον εξοπλισμό και την άνεση με ένα συγκεκριμένο, χαρακτηριστικό στιλιστικό στοιχείο της AR: την οδηγοκεντρική σχεδίαση. Όλα τα κύρια κουμπιά ελέγχου είναι ενσωματωμένα στο βολάν του τιμονιού όπως σε ένα αυτοκίνητο της F 1, ενώ η αλληλεπίδραση ανθρώπου-μηχανής ελέγχεται από δύο απλούς, φιλικούς στην χρήση περιστρεφόμενους επιλογείς, για την ρύθμιση του επιλογέα Alfa DNA και του συστήματος πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.
Για να επιτύχει μία εξαιρετική σχέση βάρους-ισχύος (σημαντικά μικρότερη από 3 κιλά ανα ίππο), η Giulia συνδυάζει απόδοση κινητήρα και εκτεταμένη χρήση εξαιρετικά ελαφρών υλικών. Για παράδειγμα, έχουν επιλεγεί ανθρακονήματα για τον κεντρικό άξονα μετάδοσης της κίνησης, το καπό και την οροφή και έχει επιλεγεί το αλουμίνιο για τον κινητήρα, τα φρένα, τις αναρτήσεις (συμπεριλαμβανομένων των εμπρός θόλων και των εμπρός και πίσω πλαισίων), επιπλέον των πολλών άλλων εξαρτημάτων του αμαξώματος, όπως οι πόρτες και τα φτερά. Τελος, η οπίσθια δοκός είναι κατασκευασμένη από κράμα αλουμινίου και πλαστικό.
Για να μειωθεί το συνολικό βάρος, το σύστημα των φρένων προσαρμόστηκε χρησιμοποιώντας στοιχεία από αλουμίνιο και κεραμικούς δίσκους, ενω τα καθίσματα έχουν ένα δομικό πλαίσιο από ανθρακονήματα. Παρά την βελτιστοποίηση του βάρους, το αυτοκίνητο έχει την καλύτερη στρεπτική ακαμψία στην κλάση του για να εξασφαλίσει ποιότητα σε βάθος χρόνου, ακουστική άνεση και οδηγησιμότητα ακόμα και σε συνθήκες ακραίας καταπόνησης.
Νίκος Τσάδαρης