Η νέα BMW X1, κατά τη γερμανική φίρμα, επαναπροσδιορίζει το DNA ενός Sports Activity Vehicle στην αγορά premium compact. Η δεύτερη γενιά της επιτυχημένης X1, η οποία απαριθμεί πάνω από 730.000 πωλήσεις, βασίζεται στις σχεδιαστικές αρχές μιας BMW X.
Το εσωτερικό της προσφέρει σημαντικά περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές, προηγμένο premium περιβάλλον και λειτουργικότητα βασισμένη σε σύγχρονες τεχνολογικά λύσεις. Τετρακύλινδροι κινητήρες τελευταίας γενιάς, μία βελτιστοποιημένη έκδοση του συστήματος τετρακίνησης xDrive και νέα τεχνολογία πλαισίου βελτιώνουν αισθητά τις σπορ δυνατότητες και την οδηγική άνεση σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, με κατανάλωση και ρύπους μειωμένα μέχρι 17%.
Παράλληλα με τη δυναμική συμπεριφορά και απόδοση, στοιχεία καινοτόμου εξοπλισμού διασφαλίζουν την ξεχωριστή θέση της X1 στην κατηγορία της. Η λίστα επιλογών περιλαμβάνει προβολείς πλήρους λειτουργικότητας LED, Dynamic Damper Control, BMW Head-Up Display και σύστημα Driving Assistant Plus.
Ο χώρος των γονάτων πίσω έχει αυξηθεί κατά 37 mm στη στάνταρ έκδοση και μέχρι 66 mm με το προαιρετικά ρυθμιζόμενο πίσω κάθισμα, ενώ ο χώρος αποσκευών των 505L είναι κατά 85Lμεγαλύτερος από αυτόν του προηγούμενου μοντέλου. Τα στάνταρ, διαιρούμενα 40:20:40 / αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα μπορούν να παραγγέλνονται προαιρετικά με ρύθμιση κλίσης πλάτης, ώστε ο χώρος αποσκευών να μπορεί να επεκταθεί στα 1.550 L. Το προαιρετικό κάθισμα συνοδηγού με αναδιπλούμενη πλάτη και ένα σύστημα πίσω καθισμάτων που μετακινείται εμπρός/πίσω κατά 13 cm προσφέρουν πρόσθετη ευελιξία.
Η δεύτερη γενιά BMW X1 (κατανάλωση μικτού κύκλου: 6.4–4.1 lit/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 149–109 g/km) συνδυάζεται με μία νέα γκάμα κινητήρων. Δύο βενζινοκινητήρες και τρεις diesel θα διατίθενται από το λανσάρισμα τον Οκτώβριο του 2015, όλοι τετρακύλινδροι. Το εύρος ισχύος είναι από 150 hp έως 231 hp. Οι κινητήρες συνδυάζονται είτε με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ή με 8τάχυτο Steptronic, και τα δύο σε εξελιγμένη μορφή.
Νίκος Τσάδαρης