Το Peugeot RCZ είναι ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο. Προοίμιο μιας νέας Peugeot που πορεύεται πλέον με βάση το σλόγκαν motion & emotion (κίνηση & συναίσθημα), το RCZ είναι ένα κουπέ του σήμερα, έξω από όσα μας έχει συνηθίσει η μάρκα τα τελευταία χρόνια.

Στη χώρα μας, το RCZ εντάχθηκε στο πορτφόλιο της γαλλικής εταιρείας πριν από περίπου 1 χρόνο, με τον 1,6 turbo κινητήρα των 156 ίππων. Μαζί του, ο κατάλογος των επιλογών του μοντέλου έφερε και τη νεότερη, πιο ισχυρή εκδοχή των 200 ίππων, του ιδίου αυτού μοτέρ που είναι και η πιο δυνατή σε όλη τη γκάμα της γαλλικής φίρμας.

Εκθαμβωτικό, εντυπωσιακό και μοναδικό, το δημιούργημα της Peugeot είναι ένα αυτοκίνητο που δεν περνά απαρατήρητο από πουθενά. Γεμάτο καμπύλες, με ένα πολύ δυναμικό ρύγχος, μυώδεις ώμους, πλαϊνά τόξα σε διαφορετικό χρωματισμό και μια οροφή με αγωνιάρικες bubbles πάνω από τα κεφάλια του οδηγού και του συνοδηγού, το αμάξωμα του RCZ ξεπήδησε ως ακριβής κόπια του πρωτότυπου 308 RCZ του 2008. Αλλά και από πλευράς διαστάσεων, το RCZ με τα πλατιά μετατρόχια, το χαμηλό ύψος και το σχετικά κόμπακτ μήκος (4,287 μ.) είναι ένα πραγματικό σπορ κουπέ, άκρως αντίθετο με το τελευταίο χρονικά κουπέ της φίρμας, το πολυτελές 407 Coupe.

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό του RCZ των 200 ίππων, το μικρότερων διαστάσεων τιμόνι και ο πιο κοντός επιλογέας ταχυτήτων, μαρτυρούν ότι έχουμε να κάνουμε με το ισχυρότερο μοντέλο στη γκάμα. Κατά τα άλλα, η εικόνα παραμένει σύγχρονη και ελκυστική, αλλά είναι λιγότερο ξεχωριστή σε σχέση με το αμάξωμα. Επίσης, τα σπορ στοιχεία είναι λιγότερα από όσα θα περίμενε κανείς (η χαμηλή θέση οδήγησης και το flat-bottom τιμόνι είναι τα πιο χαρακτηριστικά), αν και δεν λείπουν και κάποια τμήματα μοναδικότητας σε σχέση με άλλα μοντέλα της Peugeot, όπως το κεντρικά τοποθετημένο αναλογικό ρολόι ή ο διακόπτης για την αναρτώμενη αεροτομή. Στον ποιοτικό τομέα, οι δερμάτινες επενδύσεις στο ταμπλό της έκδοσης της δοκιμής δίνουν μια νότα πολυτέλειας, σε ένα καλοφτιαγμένο και στιβαρό περιβάλλον.

Κινητήρας

Το ισχυρότερο RCZ εφοδιάζεται με τη νεότερη εκδοχή του γνωστού turbo κινητήρα 1,6 λίτρων με άμεσο ψεκασμό της PSA Peugeot-Citroen. Το μοτέρ αυτό αποδίδει 200 ονομαστικούς ίππους και κυρίως, 275 Nm ροπής μόλις από τις 1.700 στροφές. Επίσης, σε σχέση με την πιο “ήπια” εκδοχή των 156 ίππων, συνδυάζεται και με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων με πολύ πιο σφιχτή κλιμάκωση. Και εδώ ακριβώς έγκειται η διαφορετικότητα του συνόλου, αφού το 200άρι RCZ παρουσιάζει κορυφαία ελαστικότητα από το χαμηλότερο φάσμα των στροφών και μια πολύ πιο σπορτίφ εκρηκτικότητα από το μέσο φάσμα των στροφών και άνω, σε σχέση με τη μικρότερη εκδοχή. Το πλέον ευχάριστο μάλιστα, είναι ότι όλα αυτά έχουν αντίκτυπο και στην πράξη, αφού το RCZ των 200 ίππων εμφάνισε πολύ γρήγορα νούμερα επιταχύνσεων στις μετρήσεις μας. Το όλο σπορ πακέτο ολοκληρώνει ο – ανέλπιστα – μπάσος ήχος από τον κινητήρα/εξάτμιση, που γίνεται αισθητός από χαμηλά. Βέβαια, για κάποιους, αυτή η σκληροπυρηνικότητα του συνόλου ίσως δεν τους ικανοποιήσει, αφού από τη μια το δεξί χέρι είναι μονίμως απασχολημένο με το να αλλάζει σχέσεις, ενώ από την άλλη, ο μπάσος ήχος του συνόλου δεν θα τους αφήσει να απολαύσουν ήρεμα τη μουσική τους…

Στο δρόμο

Η δύναμη του κινητήρα των 200 ίππων και το πολύ καλό στήσιμο εξασφαλίζουν γρήγορα και κυρίως, απολαυστικά περάσματα στις στροφές για τον οδηγό του ισχυρότερου RCZ.

Σε σχέση με την έκδοση των 156 ίππων, το Peugeot RCZ των 200 ίππων έχει δεχτεί κάποιες επιμέρους αλλαγές στο τεχνικό κομμάτι, που του προσδίδουν έναν ακόμη πιο δυναμικό χαρακτήρα στο δρόμο. Η ανάρτηση λοιπόν με Γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, παραμένει με την ίδια σφιχτή ρύθμιση, όμως πλέον φέρει πιο παχιά εμπρόσθια αντιστρεπτική, για ακόμη καλύτερη ακαμψία ειδικά στις στροφές.

Έπειτα, το τιμόνι είναι μικρότερο σε διαστάσεις, όπως και ο επιλογέας ταχυτήτων, φροντίζοντας έτσι, ώστε ο οδηγός να λαμβάνει καλύτερη και πιο σπορ αίσθηση σε σχέση με το RCZ των 156 ίππων. Στην πράξη και σε ένα δρόμο με στροφές, το RCZ αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευχάριστο, ειδικά στην περίπτωση που ο οδηγός αποφασίσει να παίξει και με το πίσω τμήμα του προσθιοκίνητου κουπέ, αφού η υπερστροφή εκδηλώνεται προοδευτικά και είναι πλήρως ελεγχόμενη και προβλέψιμη κατά την επαναφορά.

Βέβαια, όλο αυτό το παιχνίδισμα θα γίνει μόνο όταν ο οδηγός το προκαλέσει, αφού το RCZ ακόμη και με απενεργοποιημένο το ESP, εμφανίζει σε γρήγορους ρυθμούς υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και λογική υποστροφή στο όριο. Στην ευθεία, το RCZ θα φτάσει εύκολα σε πολύ υψηλές ταχύτητες, όντας πολύ σίγουρο και παράλληλα, με υψηλή ποιότητα κύλισης και καλύτερη άνεση από αυτό που περιμένει κανείς. Το τιμόνι σε κάθε περίπτωση έχει το σωστό βάρος και αίσθηση, ενώ τέλος τα φρένα έχουν πολύ καλή αίσθηση και κορυφαία απόδοση (36,3 μ. στο 100-0 χλμ./ώρα).

Πηγή: autotriti.gr