Μια καινούρια, οικολογική έκδοση, του Q5 σε πρωτότυπη μορφή παρουσίασε σε ειδική έκθεση στη Γερμανία η Audi. Πρόκειται για το Q5 Hybrid Fuel Cell (υβριδικό με κυψέλες υδρογόνου) το οποίο αν και για την ώρα αποτελεί τεχνολογική σπουδή παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον.
Χωρίς να ανακοινώνονται εκτεταμένα και πολύ αναλυτικά τεχνικά στοιχεία, γνωρίζουμε ότι το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί 2 δεξαμενές υδρογόνου υψηλής πίεσης 700 bar σε συνδυασμό με μια πολυμερή ηλεκτρολυτική μεμβράνη PEM μέσα στις κυψέλες, η οποία αποδίδει 133 άλογα. Η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς από 2 ηλεκτρικά μοτέρ απόδοσης 122 ίππων και ροπής 420 Nm. Στο πλαίσιο των δοκιμών του Q5 HFC οι δοκιμαστές της γερμανικής φίρμας διήνυσαν περίπου 300 χιλιόμετρα περιμετρικά της πόλης του Βερολίνου. Για όσους δεν γνωρίζουν, οι κυψέλες στις οποίες διοχετεύεται το υδρογόνο έχουν την ιδιότητα να το διασπούν (μέσω και της μεμβράνης που προαναφέραμε), παράγοντας με τον τρόπο αυτό ηλεκτρική ενέργεια και σταγονίδια νερού τα οποία αποβάλλονται στο περιβάλλον.
Με το πρωτότυπο Q5 κυψελών καυσίμου, η Audi δείχνει και αυτή με τη σειρά της ότι επενδύει πολλά στο υδρογόνου ως πιθανή οικολογική εναλλακτική μορφή καυσίμου για το μέλλον.
Σε πρωτότυπη μορφή αλλά πραγματική «σπουδή» για το μέλλον, το Audi Q5 HFC ενσωματώνει τεχνολογία κυψελών καυσίμου που θα μας απασχολήσει πολύ τα επόμενα χρόνια.
Πηγή: autotriti.gr