Η αναβολή της εκκίνησης στο πρωτάθλημα της Formula 1, λόγω της έκρυθμης πολιτικής κατάστασης που επικρατεί στο Μπαχρέιν -το γκραν πρι στο Εμιράτο είχε προγραμματισθεί για τις 13 Μαρτίου- έχει σαν αποτέλεσμα το πρωτάθλημα να ξεκινά με καθυστέρηση δύο εβδομάδων. Τελικά, άλλη αναβολή δεν χωράει και ο «βασιλιάς» του μηχανοκίνητου αθλητισμού επιστρέφει με τον αγώνα της Μελβούρνης στο Άλμπερτ Παρκ, την προσεχή Κυριακή.
Μπορεί φέτος να μην είχαμε την είσοδο νέων ομάδων, τρανταχτές μεταγραφές ή επιστροφές – όπως η περσινή του Σουμάχερ – όμως υπάρχουν σημαντικές αλλαγές οι οποίες αφενός χρήζουν ιδιαίτερης αναφοράς και αφετέρου αναμένεται να βελτιστοποιήσουν το θέαμα.
Ελαστικά: Η Bridgestone… κούνησε μαντήλι στη Formula 1, λόγω του ότι δεν μπορούσε να αντεπεξέλθει οικονομικά, καθώς τροφοδοτεί με τα ελαστικά της και το πρωτάθλημα Moto GP από το 2009. Η νέα εταιρία δεν είναι άλλη από την Pirelli. Η ιταλική κατασκευάστρια ελαστικών θα έχει έξι διαθέσιμες γόμες, οι οποίες είναι οι εξής:
Βρόχινα (πορτοκαλί), ενδιάμεσα (γαλάζιο), πολύ μαλακά (κόκκινο), μαλακά (κίτρινο), μεσαία (λευκά), σκληρά (ασημί)
107%: Για να περάσουν οι πιλότοι στον αγώνα θα πρέπει ο χρόνος τους να είναι εντός του 107% του καλύτερου χρόνου στο Q1. Δηλαδή ένας «Χ» πιλότος κάνει 1:40:000, θα πρέπει το πιο αργό μονοθέσιο αν έχει χρόνο μέχρι 1:47:000. Όποιος δηλαδή κάνει 1:47:001 δεν προκρίνεται στον αγώνα.
Κινούμενες πίσω πτέρυγες: Νέα καινοτομία, η οποία δίνει την δυνατότητα στους πιλότους κατά τη διάρκεια του αγώνα να αλλάζουν την κλίση της αεροτομής του. Η αλλαγή αυτή έγινε ώστε τα μονοθέσια να έχουν περισσότερη ορμή κατά την προσπέραση και να αυξηθεί το θέαμα. Βασική προϋπόθεση είναι ο πιλότος που θα επιχειρήσει να αλλάξει την κλίση της αεροτομής του μονοθεσίου του να είναι πίσω από τον προπορευόμενο – σε κάποια συγκεκριμένα μέρη της πίστας – λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο. Πάντως θα πρέπει να σημειώσουμε πως αρκετοί από τους πιλότους της φόρμουλα 1 (μεταξύ άλλων και ο Φέτελ) εμφανίζονται αρνητικοί σε αυτή τη νέα τεχνολογία.
Πιτ στοπ: Ο αριθμός των πιτ στοπ θα είναι μεγαλύτερος, συγκριτικά με πέρυσι, αφού τα νέα ελαστικά θα φθείρονται περισσότερο. Οι πρώτες πληροφορίες θέλουν τους πιλότους να μπαίνουν για αλλαγή ελαστικών τρεις φορές, αλλά ίσως ο αριθμός να είναι και τέσσερις.
KERS: Το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας επιστρέφει. Το 2009 το σύστημα αυτό έδωσε τη δυνατότητα στα μονοθέσια να αναπτύσσουν με την χρησιμοποίησή του μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, αλλά το 2010 απαγορεύτηκε η χρήση του. Φέτος, επιστρέφει αποτελώντας στην ουσία τον… αντικαταστάτη του F-duct. Παράλληλα δεν θα δούμε φέτος τα μονοθέσια με διπλό διαχύτη.
Θα επιτρέπονται οι εντολές: Η FIA έβγαλε από τους κανονισμούς την απαγόρευση των εντολών από τις ομάδες προς τους οδηγούς.
Αυστηρότητα αγωνοδικών: Οι αγωνοδίκες των Grand Prix θα μπορούν να υποβάλλουν κυρώσεις σε όσους από τους συμμετέχοντες πιλότους δεν εφαρμόζουν τους κανονισμούς.
Κιβώτια ταχυτήτων: Πέρυσι οι 12 ομάδες είχαν την ευχέρεια να αλλάζουν το κιβώτιο ταχυτήτων των μονοθεσίων τους κάθε τέσσερις αγώνες. Εφέτος θα μπορούν να το κάνουν κάθε πέντε grand prix.
Αλλαγή ονομάτων: Η Renault άλλαξε την ονομασία της, μετά την συμφωνία με την Lotus. Πλέον η γαλλική ομάδα θα φέρει την ονομασία Renault Lotus.
Παράλληλα η Virgin υπέγραψε συμβόλαιο συνεργασίας με την ρωσική εταιρία κατασκευής supercar, την Marussia. Έτσι μετονομάσθηκε σε Marussia Virgin Racing.
Πηγή: auto24.gr