Στην εποχή όπου τα Κινέζικα ηλεκτρικά οχήματα κατακλύζουν την Ελληνική αγορά, υπάρχουν κάποια μοντέλα που αν καμουφλάρουν τα διακριτικά τους δύσκολα καταλαβαίνεις ότι δεν ανήκουν σε premium δυτικό κατασκευαστή.
Ένα από αυτά είναι το Serres 5 που προφέρεται Σίρις και είναι αμιγώς ηλεκτρικό με ηλεκτροκινητήρα 585 ίππων που παίρνει «τροφή» από μπαταρία ιόντων λιθίου 80,0 kwh.
Με μήκος 4.710 χλστ και μεταξόνιο 2.875 χλστ, το τύπου κουπέ – SUV αμάξωμα θεωρείται μεσαίο στην γκάμα της Κινέζικης εταιρίας που ιδρύθηκε το 1986, απασχολεί περισσότερα από 16.000 άτομα, είναι εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο και συγκαταλέγεται στις 500 κορυφαίες κινεζικές επιχειρήσεις.
Ευρύχωρο, πολυτελές, αλλά…
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου και η εκμετάλλευση του εσωτερικού προσφέρουν άνετους χώρους για 4 άτομα (με ανοχές μπορούν και 5), αλλά η ανάγκη χώρου για την μπαταρία μειώνει τον χώρο αποσκευών, που στη συγκεκριμένη περίπτωση με 367 λίτρα θυμίζει περισσότερο μικρομεσαίο χάτσμπακ. Ευτυχώς υπάρχει ένας δεύτερος χώρος αποσκευών 67 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό, όπου μπορούν να τοποθετηθούν τα καλώδια φόρτισης και μερικά ακόμα μικρά αντικείμενα, ενώ οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό θεωρούνται επαρκείς.
Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι από το «πάνω ράφι», ενώ η θέση οδήγησης (με καλή περιφερειακή ορατότητα) θα βολέψει τους περισσότερους σωματότυπους, χάρη και στις πολλές ηλεκτρικές ρυθμίσεις που διατίθενται.
![](/image/s320x/file/files/1/2025/02/serres5-1.jpg)
Δυστυχώς, η μειωμένη πλευρική στήριξη σε συνδυασμό με τις δερμάτινες επενδύσεις δεν μπορούν εύκολα να στηρίξουν το σώμα του οδηγού στις στροφές. Επίσης, η πανοραμική ηλιοροφή είναι από γυαλί που κόβει μεν τις ακτίνες του ηλίου, αλλά δεν αποτρέπει την άνοδο της θερμοκρασίας στην καμπίνα με αποτέλεσμα να υπάρχει ανάγκη έντονης χρήσης του κλιματισμού, που όμως δε επιδρά ιδιαίτερα στην αυτονομία, καθώς υπάρχει αντλία θερμότητας.
Το εντυπωσιακά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού περιλαμβάνει ότι μπορεί να σκεφτεί κανείς, με την οριζόντια τοποθετημένη μεγάλη οθόνη πολυμέσων να εξυπηρετεί σχεδόν το σύνολο των περιφερειακών λειτουργιών (αν μπλοκάρει το αυτοκίνητο ουσιαστικά ακινητοποιείται), αλλά με ένα πολύπλοκο σύστημα που πρέπει να είσαι καλά διαβασμένος για να το διαχειριστείς. Σε κάθε περίπτωση η εργονομία δεν είναι και η καλύτερη δυνατή καθώς κάποιες επιλογές (όπως π.χ. το πλήκτρο των αλάρμ στην οροφή) ξαφνιάζουν και τους πλέον εξασκημένους.
Κινητήρας – Μετάδοση
Κινητήριος δύναμη του Serres 5 είναι δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας ανά άξονα) με συνδυαστική ισχύ 585 ίππους (εμπρός 286 και πίσω 299 ίπποι). Η διάταξη ορίζει ένα τετρακίνητο πανίσχυρο όχημα που παρά το βάρος των 2.360 κιλών προσφέρει επιδόσεις που κόβουν την ανάσα. Με επιτάχυνση 0-100 σε 4.2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα, είναι ένα από τα πιο γρήγορα της αγοράς και χρειάζεται «εκπαίδευση» προκειμένου να μην ψάχνεις για δραμαμίνες… Πάντως, οι τεχνικοί έχουν προσπαθήσει ούτως ώστε το αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης να μεταφέρει σχετικά προοδευτικά την ισχύ στους 4 τροχούς.
Ο κινητήρας παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 80 kWh, η οποία προσφέρει θεωρητική αυτονομία 483 χιλιομέτρων στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών, αλλά με μέση κατανάλωση της δοκιμής μας στις 21,5 kwh/100 χλμ η ουσιαστική αυτονομία δύσκολα θα φτάσει τα 380 χιλιόμετρα (με τον κλιματισμό σε λειτουργία, καθώς η αντλία θερμότητας περιορίζει την κατανάλωση ρεύματος).
![](/image/s320x/file/files/1/2025/02/serres5-16.jpg)
Από τη θέση του οδηγού
Το Serres 5 είναι σχεδιαστικά μια αντίφαση, καθώς όντας ουσιαστικά ένα SUV/κουπέ μοντέλο (απόσταση από το έδαφος 16 εκ.), διαθέτει επιδόσεις καθαρόαιμου σπορ οχήματος. Όμως καταφέρνει να τιθασεύει την «κτηνώδη» δύναμη των ηλεκτροκινητήρων χάρη στη σωστά ρυθμισμένη (κάπως σκληρή) ανάρτηση και το χαμηλό κέντρο βάρους που επιτυγχάνεται από την τοποθέτηση των μπαταριών στο πάτωμα.
Το βαρύ όχημα δεν ξαφνιάζει, δεν γέρνει ιδιαίτερα, κρατάει καλά στον δρόμο και σημαδεύει με ακρίβεια την τροχιά που επιλέγει ο οδηγός.
Το τιμόνι δίνει την πρέπουσα αίσθηση στον οδηγό, κάτι που όμως δεν συμβαίνει με τα φρένα, καθώς το πεντάλ ανταποκρίνεται σαν …σφουγγάρι στο πάτημα. Όμως, αν ο οδηγός ξεπεράσει την σπογγώδη αίσθηση, τα φρένα λειτουργούν σαν άγκυρες και σταματούν εύκολα το βαρύ αμάξωμα.
Η δύναμη είναι επαρκέστατη ακόμα και στο προφίλ οδήγησης eco (υπάρχουν ακόμα τα comfort, sport & race), ενώ οι σφιχτές αναρτήσεις ναι μεν ενοχλούν στις εγκάρσιες ανωμαλίες, αλλά βοηθούν τον οδηγό να οδηγήσει γρήγορα ακόμα και σε κλειστούς επαρχιακούς δρόμους.
![](/image/s320x/file/files/1/2025/02/serres5-15.jpg)
Δια ταύτα
Το Seres 5 είναι τελικά ένα ειδικό όχημα που απευθύνεται σε περιορισμένο αγοραστικό κοινό και ειδικότερα στις εταιρικές πωλήσεις.
Εντυπωσιακό, γρήγορο, πλήρως εξοπλισμένο, ευχάριστο στην οδήγηση και ευρύχωρο, προσανατολίζεται σε μεγάλες διαδρομές όπου όμως το ελλειμματικό δίκτυο υποδομών υπονομεύει τις δυνατότητές του.
Το μοντέλο ξεκίνησε την εμπορική του πορεία με τιμή 58.500 ευρώ (με κρατική επιδότηση), αλλά πρόσφατα η εισαγωγική εταιρία έκανε μια προσφορά για περιορισμένο αριθμό οχημάτων, στα 49.900 ευρώ (με κρατική επιδότηση).
Υπέρ
Σχεδίαση – Ποιότητα κατασκευής
Χώροι επιβατών
Σύγχρονη τεχνολογία
Οδική συμπεριφορά – Ποιότητα κύλισης
Αντλία θερμότητας
Τετρακίνηση
Επιδόσεις – Φρένα
Εξοπλισμός
Κατά
Έλλειψη ρεζέρβας
Αίσθηση φρένων
Ελαφρύ τιμόνι
Μικρός χώρος αποσκευών
Πολύπλοκη λειτουργία οθόνης πολυμέσων
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό
Διαστάσεις: 4.710 Χ 1.930 Χ 1.620 χλστ
Μεταξόνιο: 2.875 χλστ
Απόσταση από το έδαφος: 160 χλστ
Βάρος: 2.360 κιλά
Χώρος αποσκευών: 367 / 723 λτ
Κινητήρας: 2 Ηλεκτροκινητήρες 585 ίππων
Ροπή (Nm): 940
Μπαταρία: Ιόντων λιθίου 80,0 kwh
Μετάδοση: Στους 4 τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο 1 σχέσης
Ανάρτηση: Εμπρός διπλά ψαλίδια – Πίσω πολλαπλών συνδέσμων
Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση με κύκλο στροφής 11,4 μ.
Τροχοί: 255/45/20
Φρένα: Εμπρός & Πίσω Πολλαπλών συνδέσμων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 4.2΄΄
Τελική ταχύτητα: 200 χλμ/ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 21,5 KWh/100 χλμ
Αυτονομία (δοκιμής): 360 – 380 χλμ
Διάρκεια φόρτισης μπαταρίας
30 – 80% (DC 100 kW) 25 λεπτά, (AC, wallbox 11KW) 3,6 ώρες
Τιμή: από 58.900 € (49.900 € με την κρατική επιδότηση αν & όταν)
Εγγύηση: 8 έτη (ή 160.000 χλμ) για μπαταρία & ηλεκτροκινητήρες
![](/image/s320x/file/files/1/2025/02/serres5-8.jpg)
![](/image/s320x/file/files/1/2025/02/serres5-7.jpg)
![](/image/s320x/file/files/1/2025/02/serres5-5.jpg)
![](/image/s320x/file/files/1/2025/02/serres5-4.jpg)
![](/image/s320x/file/files/1/2025/02/serres5-14.jpg)
![](/image/s320x/file/files/1/2025/02/serres5-12.jpg)
![](/image/s320x/file/files/1/2025/02/serres5-11.jpg)
![](/image/s320x/file/files/1/2025/02/serres5-2.jpg)