Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει περισσότερα από 100 χρόνια ιστορίας και σε όλο αυτό τον καιρό έχουν παρουσιαστεί διάφορα αυτοκίνητα που μαγνήτισαν το ενδιαφέρον, αλλά ακυρώθηκαν τελευταία στιγμή.

Το CARBUZZ συγκέντρωσε τα 10 οχήματα που αποτελούν χαρακτηριστικές περιπτώσεις και δεν βγήκαν στην αγορά για διάφορους λόγους, όπως αλλαγή στρατηγικής, οικονομικές ανησυχίες κτλ.

1.Porsche-Studebaker Type 542

Στις αρχές της δεκαετίας του 1950, η Studebaker βρισκόταν σε δύσκολη θέση για πολλούς λόγους και χρειαζόταν ένα φρέσκο νέο μοντέλο για να τονώσει τις πωλήσεις. Η Porsche ήθελε να επεκτείνει την επιρροή της, και παρόλο που υπάρχουν μερικές αντικρουόμενες ιστορίες σχετικά με το πώς οι δύο τους ήρθαν σε επαφή, τελικά συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν ένα πολυτελές σεντάν που συνδύαζε τη μηχανική της Porsche με την αμερικανική σχεδίαση της Studebaker.

Το Type 542 σχεδιάστηκε με επιλογές αερόψυκτων και υδρόψυκτων κινητήρων, με στόχο να προσφέρει μια μοναδική διάταξη πίσω κινητήρων. Ουσιαστικά επρόκειτο για μια 356 με τέσσερις θέσεις και το σχέδιο απέκτησε δυναμική, υποσχόμενο ένα όχημα υψηλών επιδόσεων που θα απευθυνόταν τόσο στην αμερικανική όσο και στην ευρωπαϊκή αγορά.

Δυστυχώς, η οικονομική κατάσταση της Studebaker πήγαινε από το κακό στο χειρότερο, καθιστώντας σαφές ότι δεν μπορούσε να συνεχίσει την ανάπτυξη.

2.Jaguar C-X75

Η Jaguar C-X75 ήταν ένα φιλόδοξο υβριδικό υπεραυτοκίνητο που παρουσιάστηκε το 2010 και σχεδόν όλοι ήθελαν να το δουν να βγαίνει στην παραγωγή. Διέθετε έναν υπερτροφοδοτούμενο και υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,6 λίτρων σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρες που απέδιδαν σχεδόν 900 ίππους και μια τελική ταχύτητα που ξεπερνούσε τα 200 km/h..

Το έργο όμως, αντιμετώπισε σημαντικές προκλήσεις, η μεγαλύτερη εκ των οποίων ήταν η παγκόσμια οικονομία που εξακολουθούσε να παραπαίει.

3.BMW i16

Όταν αποκαλύφθηκε η BMW XM, ο κόσμος απογοητεύτηκε γιατί δεν ήταν ο διάδοχος της M1. Καθώς η αγορά ευνοούσε τα μεγαλύτερα οχήματα, όπως τα SUV και τα crossover, η περίπτωση ενός μικρού, σπορ ηλεκτρικού αυτοκινήτου έγινε λιγότερο ελκυστική για τον κόσμο που εισέρχεται σε μια πανδημία το 2020. Οι εσωτερικές συζητήσεις σχετικά με την κατανομή των πόρων οδήγησαν στο ράφι το i16, με την BMW να επικεντρώνεται στην ηλεκτροκίνηση των πιο δημοφιλών και κερδοφόρων μοντέλων της.

4.Ford Probe ως Mustang

Στις αρχές της δεκαετίας του 1980, η Ford σκέφτηκε μια ριζοσπαστική αλλαγή αντικαθιστώντας τη Mustang με ένα προσθιοκίνητο όχημα που αναπτύχθηκε με τη Mazda. Το Ford Probe σχεδιάστηκε ως αυτός ο αντικαταστάτης, με σύγχρονη, αεροδυναμική σχεδίαση που απευθυνόταν σε νεότερους, πιο συνειδητοποιημένους αγοραστές. Ωστόσο, όταν έγινε γνωστή η είδηση της αντικατάστασης της Mustang με το Probe, προκάλεσε μαζική κατακραυγή από τους λάτρεις της Mustang.

5.Nissan Mid4

Το Nissan Mid4 ήταν μια φιλόδοξη ιδέα που παρουσιάστηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1980 και ήθελε να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως το Honda (Acura στις ΗΠΑ) NSX. Το Mid4 διέθετε διάταξη μεσαίου κινητήρα, τετρακίνηση και σύστημα διεύθυνσης τεσσάρων τροχών – τεχνολογίες που ήταν πρωτοποριακές εκείνη την εποχή. Η Nissan σκόπευε το Mid4 να χρησιμεύσει ως αυτοκίνητο φωτοστέφανο και κατασκευάστηκαν δύο πρωτότυπα, με τη δεύτερη επανάληψη, το Mid4-II, να διαθέτει ακόμη πιο προηγμένα χαρακτηριστικά, συμπεριλαμβανομένου ενός διπλού υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα V6.

Έτσι, έτυχε καθολικής αποδοχής, αλλά καθώς η ανάπτυξη συνεχίστηκε η Nissan άρχισε να αμφισβητεί την πιθανή κερδοφορία του αυτοκινήτου δεδομένης της πτώσης της ιαπωνικής οικονομίας.

6.Volkswagen W12

Το Volkswagen W12 διέθετε έναν μοναδικό κινητήρα W12, ουσιαστικά δύο κινητήρες V6 στενής γωνίας που συνδυάζονται για να σχηματίσουν μια συμπαγή αλλά ισχυρή 12κύλινδρη μονάδα. Αυτή η σχεδίαση του κινητήρα επέτρεπε εντυπωσιακή απόδοση ισχύος, διατηρώντας παράλληλα ένα σχετικά μικρό αποτύπωμα, καθιστώντας τον ιδανικό για ένα σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, και ο CEO Piech ήθελε να δημιουργήσει κάτι που θα εντυπωσίαζε τον κόσμο.
Ο κόσμος ενθουσιάστηκε και οι αγοραστές έκαναν ουρά για να μπουν στη λίστα. Εκείνη την εποχή η Volkswagen εξαγόρασε πολυτελείς μάρκες όπως η Bentley και η Bugatti και η εστίαση μετατοπίστηκε από την παραγωγή ενός υπεραυτοκινήτου με την επωνυμία Volkswagen. Οι μηχανολογικές γνώσεις που αποκτήθηκαν από το έργο W12 εφαρμόστηκαν αντ’ αυτού σε αυτές τις πολυτελείς μάρκες, οδηγώντας στην ανάπτυξη μοντέλων όπως η Bugatti Veyron και η Bentley Continental GT, τα οποία χρησιμοποιούσαν παρόμοιες διαμορφώσεις κινητήρων W. Η ιδέα δεν έφτασε ποτέ στην παραγωγή, δυστυχώς.

7.Electric Jaguar XJ

Αυτή είναι μάλλον η πιο πρόσφατη ακύρωση. Η Electric XJ προοριζόταν να αποτελέσει βασικό πυλώνα στη μετάβαση της Jaguar σε μια πλήρως ηλεκτροκίνητη γκάμα, τοποθετημένη για να ανταγωνιστεί τα πολυτελή EVs, όπως η Mercedes EQS και η Porsche Taycan.

8.Pontiac G8 ST

Το μοντέλο ήταν έτοιμο να δώσει μια νέα διάσταση στην γκάμα της Pontiac, αλλά δεδομένης της επισφαλούς οικονομικής κατάστασης της General Motors το 2008, η εταιρεία αναγκάστηκε να διακόψει τη μάρκα Pontiac στο πλαίσιο των προσπαθειών αναδιάρθρωσης.

9.Toyota GT86 Convertible

Όταν τα δίδυμα Toyota GR86 / Subaru BRZ έκαναν το ντεμπούτο τους, έγιναν γρήγορα τα αγαπημένα των οπαδών για τον ευκίνητο χειρισμό τους και τις οικονομικές επιδόσεις τους. Για να βασιστεί σε αυτή την επιτυχία, η Toyota σχεδίαζε να παρουσιάσει μια ανοιχτή έκδοση του GT86, προσφέροντας την ίδια συναρπαστική οδηγική εμπειρία με την πρόσθετη συγκίνηση της ανοιχτής οδήγησης. Το GT86 Convertible παρουσιάστηκε ως concept σχεδόν παραγωγής σε διάφορες εκθέσεις αυτοκινήτου ως Toyota FT-86 Open concept, δημιουργώντας σημαντικό ενδιαφέρον και προσδοκία.

Τελικά, το σχέδιο ακυρώθηκε, με την Toyota να επιλέγει να επικεντρωθεί στην αναβάθμιση του κουπέ GT86 και στην ανάπτυξη νέων μοντέλων που θα απευθύνονταν σε ένα ευρύτερο κοινό. Ίσως γι’ αυτό να λάβαμε μοντέλα όπως η GR Corolla, αλλά εξακολουθεί να πονάει η σκέψη του τι θα μπορούσαμε να είχαμε.

10.Porsche 989

Η Porsche 989 ήταν μια τολμηρή προσπάθεια της Porsche στα τέλη της δεκαετίας του 1980 να αλλάξει την κακή της τύχη με ένα τετράθυρο πολυτελές σεντάν. Η εταιρεία βρισκόταν σε τέλμα με μια γερασμένη, ακριβή γκάμα και έπρεπε να προσεγγίσει νέους πελάτες. Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε για να ανταγωνιστεί πολυτελή σεντάν, όπως η Mercedes-Benz S-Class και η BMW 7 Series, αλλά με έναν ξεκάθαρο χαρακτήρα Porsche, διαθέτοντας διάταξη με κινητήρα εμπρός, με έναν νέο κινητήρα V8 που σχεδιάστηκε ειδικά για το αυτοκίνητο.

Ήταν κομψή, με σχεδιαστικά στοιχεία που θα επηρέαζαν αργότερα την επόμενη Porsche 911, και ένα λειτουργικό πρωτότυπο της 989 κατασκευάστηκε με σχέδια για πώληση. Καθώς τα στελέχη εξέταζαν το σχέδιο, ωστόσο, συνειδητοποίησαν ότι αυτό δεν ήταν το κατάλληλο μοντέλο εκείνη τη στιγμή, καθώς ήταν πολύ ακριβό για να κατασκευαστεί και να πωληθεί.

Το έργο κρίθηκε τελικά πολύ ριψοκίνδυνο και η Porsche αποφάσισε να ακυρώσει το 989 το 1991, εστιάζοντας αντ’ αυτού στη βασική σειρά σπορ αυτοκινήτων της και προσθέτοντας άλλο ένα αυτοκίνητο στη λίστα των μοντέλων που δεν τα κατάφεραν.