Η Audi παρουσίασε την 3η γενιά του Q5 (κυκλοφόρησε το 2008) ενός από τα πιο πλέον δημοφιλή μεσαία SUV της Ευρώπης. Είναι το πρώτο SUV της μάρκας που βασίζεται στην πλατφόρμα PPC (Premium Platform Combustion) και τροφοδοτείται από κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που έχουν γίνει ακόμα πιο οικονομικοί χάρη στην υβριδική τεχνολογία MHEV plus, ενώ θα ακολουθήσουν και plug-in hybrid κινητήρες.

Στο συγκεκριμένο μοντέλο (και όχι μόνο) η Audi ενσωματώνει σύγχρονες και εγγυημένες στις μελλοντικές εξελίξεις δυνατότητες συνδεσιμότητας και ψηφιοποίησης.

Έτσι, το Q5 εντυπωσιάζ με ένα μοντέρνο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (infotainment) και την φιλοσοφία λειτουργίας του, τις εξατομικεύσιμες digital υπογραφές φωτισμού και τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. 

Την γκάμα του μοντέλου θα συμπληρώσει η σπορ έκδοση AudiS Q5.

Το νέο Q5 θα κατασκευάζεται στο Μεξικό (όπως όλα τα Q5 εδώ και οκτώ χρόνια) και συγκεκριμένα στο San José Chiapa, καθώς η εγγύτητα στην αγορά της Βόρειας Αμερικής αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την μάρκα. 

Πιο πρακτικό 

Ένα ιδιαίτερα πρακτικό χαρακτηριστικό του νέου Q5 είναι η πλήρως ρυθμιζόμενη πίσω σειρά καθισμάτων, που μπορεί να μετακινηθεί κατά μήκος και να ανακληθεί, αυξάνοντας έτσι τον όγκο του χώρου αποσκευών ή την άνεση για τους πίσω επιβάτες, όπως απαιτείται. Οι πίσω θέσεις φιλοξενούν άνετα τρία άτομα. Με τα πίσω καθίσματα σε πλήρη αναδίπλωση, ο όγκος αποθήκευσης αυξάνεται στα 1.473 λίτρα, ανάλογα με την έκδοση του μοντέλου. Το κάλυμμα του χώρου αποσκευών μπορεί να αποθηκευτεί με ασφάλεια σε μια ειδικά σχεδιασμένη θήκη κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, παρέχοντας ακόμη περισσότερο χώρο για τις αποσκευές. 

Άλλα πρακτικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν έναν ακόμη μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο, πολυάριθμους μικρότερους χώρους αποθήκευσης για γυαλιά ηλίου, κλειδιά και άλλα καθημερινά αντικείμενα, μία επαγωγική και ψυχόμενη θέση φόρτισης με ισχύ 15 Watts στην μπροστινή κεντρική κονσόλα, δύο θύρες USB-C εμπρός και δύο πίσω. Προαιρετικά, οι θύρες USB εμπρός μπορούν να υποστηρίξουν αυξημένη χωρητικότητα φόρτισης έως και 60 Watt. Οι πίσω θύρες μπορούν να υποστηρίξουν φόρτιση έως και 100 Watt. Αυτό σημαίνει ότι μεγαλύτερες συσκευές όπως φορητοί υπολογιστές μπορούν να φορτίζονται με ασφάλεια κατά τη διάρκεια της μετακίνησης.

Δύο εκδόσεις 

Δύο εκδόσεις είναι διαθέσιμες στην ελληνική αγορά: advanced και S line. Επιπλέον, διατίθεται το μοντέλο SQ5. Η S line και το SQ5 διαφοροποιούνται με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα σε σχήμα L, με τον διαχύτη στο πίσω μέρος και με το διαθέσιμο “Black exterior package”.

Υπάρχει δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε έντεκα χρώματα αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένων του απλού, μη μεταλλικού χρώματος Λευκό Arkona, των μεταλλικών Λευκό Glacier, Μαύρο Mythos, Ασημί Floret, Μπλε Navarra, Κόκκινο Grenadine, Πράσινο District και του νέου μεταλλικού χρώματος Γκρι Tambora . Τα μεταλλικά χρώματα Μπλε Ultra , το νέο Χρυσό Sakhir και το περλέ Γκρι Daytona είναι διαθέσιμα αποκλειστικά στο επίπεδο εξοπλισμού Sline ή στο SQ5. Επίσης διαθέσιμα είναι τα εξατομικευμένα, ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας χρώματα Audi Exclusive. 

Η γκάμα του μοντέλου εφοδιάζεται με ζάντες αλουμινίου 18 έως 21 ίντσες.

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό, η λειτουργικότητα και η αισθητική συνδυάζονται μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Ο πίνακας ελέγχου που είναι κατασκευασμένος από υψηλής ποιότητας υλικά, εκτείνεταισε όλο το πλάτος του cockpit, και αποτελεί τη βάση για το “Digital Stage”. Πρόκειται για μία ψηφιακή σκηνή εμπρός από τον οδηγό και τον συνοδηγό, που αποτελεί το κεντρικό στοιχείο του εσωτερικού.  Η λεπτή, κυρτή πανοραμική οθόνη Audi MMI τεχνολογίας OLED φιλοξενεί το Virtual Cockpit 11,9 ιντσών και την οθόνη αφής MMI 14,5 ιντσών. 

Ειδικά για τον συνοδηγό, διατίθεται η MMI οθόνη συνοδηγού 10,9 ιντσών. Χάρη στην τεχνολογία Active Privacy Mode, οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν το σύστημα infotainment χωρίς να αποσπάται η οπτική προσοχή του οδηγού. Ταυτόχρονα, προσφέρει τη δυνατότητα υποστήριξης του οδηγού στην πλοήγηση, για παράδειγμα.

Βιώσιμα υλικά χρησιμοποιούνται στα καθίσματα, σε στοιχεία της αρχιτεκτονικής softwrap, στους εξωτερικούς καθρέφτες και το υποβραχιόνιο. Η υφασμάτινη επένδυση καθισμάτων Caskade θυμίζει φυσικά υλικά, όπως το μαλλί και δεν έχει τύχει επιπλέον βαφής. Είναι φτιαγμένη από ανακυκλωμένα υλικά όπως στριφώματα και ανακυκλωμένο πολυεστέρα. To ύφασμα Impressum, αποτελείται εν μέρει από ανακυκλωμένες πλαστικές ίνες. Η επένδυση Dinamica έχει αίσθηση σουέντ, αλλά σχεδόν κατά το ήμισυ είναι κατασκευασμένη από ανακυκλωμένο πολυεστέρα, μία από τις πηγές του οποίου είναι τα υπολείμματα υφασμάτων.

Βελτιωμένος φωτισμός

Με το νέο Q5 SUV, η Audi να βήμα παραπέρα στον φωτισμό. Τα πίσω φώτα έχουν τρισδιάστατη σχεδίαση και μια φωτεινή λωρίδα εκτείνεται σε όλο το πλάτος του οχήματος. Τα εντυπωσιακά ψηφιακά φώτα OLED 2ης γενιάς και το τρίτο φως προβολής στην αεροτομή πάνω από το πίσω παρμπρίζ, προσφέρουν αυξημένη ασφάλεια. 

Στην περίπτωση των ψηφιακών πίσω φώτων OLED, τα έξι ψηφιακά πάνελ OLED με συνολικά 266 τμήματα δημιουργούν μια νέα εικόνα πολλές φορές το δευτερόλεπτο χρησιμοποιώντας έναν ειδικά αναπτυγμένο αλγόριθμο. 

Η ενεργή digital υπογραφή φωτισμού σηματοδοτεί επίσης το μέλλον της τεχνολογίας φωτισμού Audi. Στο μπροστινό μέρος, η ενεργή digital υπογραφή φωτισμού δημιουργείται από την αλληλεπίδραση του αλγορίθμου με δεκαπέντε τμήματα που αυξομειώνουν ένταση πάνω-κάτω. Τα μεμονωμένα τμήματα φωτός αλληλεπιδρούν με τέτοιο τρόπο ώστε η συνολική εμφάνιση της υπογραφής φωτισμού να μην ποικίλλει ως προς την ένταση του φωτός. 

Tα πίσω φώτα μπορούν να επικοινωνούν με το άμεσο περιβάλλον του οχήματος (Car2X), προειδοποιώντας τους άλλους χρήστες του δρόμου για ατυχήματα και βλάβες. Σε κρίσιμες καταστάσεις οδήγησης ή κυκλοφορίας, ενεργοποιούνται στα πίσω ψηφιακά φώτα OLED μοτίβα με ενσωματωμένα προειδοποιητικά σύμβολα.

Θερμικοί κινητήρες τεχνολογίας MHEV plus

Όλες οι εκδόσεις της γκάμας Q5 κατά το λανσάρισμα στην αγορά εφοδιάζονται με την εξαιρετικά αποδοτική τεχνολογία MHEV plus. Το νέο σύστημα με 48 Volt μπαταρία υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, μειώνει τις εκπομπές CO2 και ταυτόχρονα αυξάνει την απόδοση και την οδηγική άνεση. Οι αμιγώς ηλεκτρικοί ελιγμοί και το παρκάρισμα είναι επίσης δυνατοί σε κάποιο βαθμό. Η γεννήτρια του κινητήριου συστήματος παράγει πρόσθετη ροπή κίνησης έως και 230 Nm και έως 18 kW (24 hp) ισχύος. Το σύστημα 48 Volt επιτρέπει επίσης τη χρήση ηλεκτρικού συμπιεστή κλιματισμού. Αυτό προσφέρει το πλεονέκτημα ότι ακόμα και όταν ο κινητήρας είναι σβηστός – για παράδειγμα σε ελεύθερο τροχασμό ή σε κόκκινο φανάρι κυκλοφορίας – το σύστημα κλιματισμού συνεχίζει να λειτουργεί σε πλήρη ισχύ και διατηρεί το εσωτερικό σε άνετη θερμοκρασία.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου των οχημάτων τεχνολογίας MHEV plus βασίζεται στη χημεία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) και έχει χωρητικότητα 1,7 kWh. Τα κύρια καθήκοντα της γεννήτριας εκκίνησης με ιμάντα είναι η εκκίνηση του κινητήρα και η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στην μπαταρία. 

Η νέα γεννήτρια του κινητήριου συστήματος (PTG) επιτρέπει την ηλεκτρική οδήγηση και συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Κατά την επιβράδυνση, η γεννήτρια του κινητήριου συστήματος (TSG) τροφοδοτεί έως και 25 kW ενέργειας πίσω στην μπαταρία (ανάκτηση). Η PPC δίνει τη δυνατότητα σταδιακού εξηλεκτρισμού με τη μορφή ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Αργότερα θα είναι διαθέσιμα στο νέο AudiQ5 και plug-inhybrid κινητήρια σύνολα με μεγάλη μπαταρία και δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης.

Στο λανσάρισμα στην ελληνική αγορά, θα είναι διαθέσιμοι τρεις κινητήρες, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα συστήματα κίνησης. Όλες οι εκδόσεις διατίθενται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Stronic 7 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης quattro.

Ο 2.0 TFSI κινητήρας αποδίδει 204 ίππους, με μέγιστη ροπή 340 Nm (Μικτή κατανάλωση – WLTP: 7,6-6,8 lt/100km / Εκπομπές ρύπων CO₂ συνδυασμένος κύκλος – WLTP: 174 – 154 g/km).

Ο 2.0 (diesel) TDI γενιάς EA288 evo αποδίδει 204 ίππους και 400 Nm ροπής (Μικτή κατανάλωση – WLTP: 6,6-5,9 lt/100km / Εκπομπές ρύπων CO₂ συνδυασμένος κύκλος – WLTP : 174 – 154 g/km).

Τέλος, ο V6 TFSI (για το SQ5) με κυβισμό τριών λίτρων αποδίδει 367 ίππους και έχει μέγιστη ροπή 550 Nm (Μικτή κατανάλωση – WLTP: 8,6-8,0 lt/100km / Εκπομπές ρύπων CO₂ συνδυασμένος κύκλος – WLTP : 196 – 182 g/km).

Συστήματα υποβοήθησης οδήγησης 

Μια μεγάλη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης στο νέο Q5, βελτιώνει σημαντικά την καθημερινή ζωή και την οδική ασφάλεια για όλους τους χρήστες του δρόμου. Το Αυτόματο Σύστημα Υποβοήθησης Στάθμευσης με ένδειξη απόστασης (Park Assist plus), το Adaptive Cruise Control και ο Περιοριστής Ταχύτητας, το Σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Departure Warning), και το Προηγμένο Σύστημα Παρακολούθησης Κόπωσης Οδηγού περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό.  Το Active Front Assist συνδυάζει τέσσερις λειτουργίες υποστήριξης: Υποβοήθηση Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης εμπρός (Front Emergency Brake Assist), Υποβοήθηση Αποφυγής (Evasion Assist), Υποβοήθηση Στροφής (Turn Assist) και Σύστημα Επιτήρησης Εμπρόσθιου Χώρου & Προειδοποίησης Οδηγού σε διασταυρώσεις με λειτουργία αυτόματης πέδησης (Front Cross Traffic Assist).

Επιπλέον, πρόσθετα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης διατίθενται στον προαιρετικό εξοπλισμό. 

Τα νέα Q5 και SQ5 θα λανσαριστούν στη Γερμανία, στην Ελλάδα και σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες, το πρώτο τρίμηνο του 2025 και θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία στην ελληνική αγορά από τον προσεχή Οκτώβριο.