Όταν μιλάμε για σπορ αυτοκίνητα ή supercars συνήθως το μυαλό μας παραπέμπει σε μάρκες, όπως η Ferrari ή η Lamborghini, που είναι απλησίαστα για την πλειοψηφία, λόγω του υψηλού κόστους. Εντούτοις, πριν 71 χρόνια η Chevrolet με τη Corvette έδωσε την ευκαιρία στα πιο χαμηλά κοινωνικά στρώματα να αποκτήσουν ένα ακριβό αμάξι με υψηλή απόδοση.
Η ιστορία του μοντέλου που διαμόρφωσε την αμερικανική αυτοκινητιστική κουλτούρα και βιομηχανία ξεκιίνησε το 1953 από τον Harley Earl, επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού αυτοκινήτων της General Motors. Σύμφωνα με δημοσίευμα του CARBUZZ, ο Earl ήταν μεγάλος θαυμαστής των ευρωπαϊκών σπορ αυτοκινήτων και για χρόνια ήθελε να κατασκευάσει ένα, όμως η χαμηλή ζήτηση στις ΗΠΑ και ο Παγκόσμιος Πόλεμος ματαίωσαν τα σχέδια του.
Μετά τη λήξη των εχθροπραξιών στην Ευρώπη όμως, πολλοί Αμερικανοί στρατιώτες επιστρέφοντας στην πατρίδα τους έφεραν μαζί ευρωπαϊκά σπορ αυτοκίνητα, φουντώνοντας το ενδιαφέρον για τον συγκεκριμένο τύπο οχημάτων. Βλέποντας την ευκαιρία που παρουσιάστηκε, ο Earl συνεργάστηκε με την General Motors και παρήγαγαν την πρώτη Corvette, αλλά το ξεκίνημα δεν ήταν καλό.
Κατά την παρουσίαση το κέλυφος του αμαξώματος αποτελούνταν από fiberglass-πλαστικό, που θα άλλαζε κατά την παραγωγή σε ατσάλινο αμάξωμα από σκληρυμένο χάλυβα, αλλά το κοινό γοητεύτηκε και η εταιρεία το κράτησε, γιατί δεν ήταν πολύ πιο ακριβό από το ατσάλι. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν απογοητευτικό όμως, τόσο για το φινίρισμα του αμαξώματος, όσο και γενικά για το όχημα. Πόρτες που άνοιγαν και διαρροές νερού ήταν μερικά μόνο προβλήματα, κάτι που οδήγησε στην παραγωγή περίπου 300 Corvette.
Η πορεία προς την επιτυχία
Μετά τις θλιβερές πωλήσεις το 1953 και το 1954, η Corvette παραλίγο να καταργηθεί και επιβίωσε μόνο και μόνο επειδή η Chevrolet είχε κόντρα με τη Ford, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η τελευταία κυκλοφόρησε το Thunderbird το 1955. Έτσι, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία προχώρησε σε σημαντικές διορθώσεις, όπως η εισαγωγή του κινητήρα 265 CID small-block V8.
Μόλις παγιώθηκε η Corvette στην αγορά, η δημοτικότητά της εκτοξεύτηκε στα ύψη και το 1963 ακολούθησε η δεύτερη γενιά που ονομάστηκε C2. Ταυτόχρονα, έφερε σημαντικές αναβαθμίσεις, όπως η εγκατάλειψη της διάταξης της πίσω ανάρτησης του στερεού άξονα της C1 για μια ανεξάρτητη διάταξη, βελτιώνοντας σημαντικά τον χειρισμό και την απόκριση.
Το 1968 ακολούθησε η C3 που μεταμόρφωσε τη σχεδίαση της Corvette, περιλαμβάνοντας V8 κινητήρα με τριπλό καρμπυρατέρ L71 427 CID big block V8, ενώ το 1984 παρουσιάστηκε η C4 Corvette με νέα εμφάνιση.
Αλλαγή στην εμφάνιση, όχι στην ουσία
Όσο περνούσαν τα χρόνια και οι πωλήσεις της Corvette αυξάνονταν διαρκώς, τόσο σταμάτησε να θυμίζει σπορ αυτοκίνητο και να παραπέμπει σε supercar. Η φιλοσοφία πίσω από τον σχεδιασμό παρέμεινε ίδια όμως, με το κόστος να μην εκτοξεύετε στα ύψη, σε αντίθεση με αντίστοιχα μοντέλα ή εταιρείες.
Η Corvette άρχισε να μπαίνει σε πιο σύγχρονη εποχή το 1997 με την παρουσίαση της C5, καθώς εισήγαγε φουτουριστικά χαρακτηριστικά, όπως γκάζι drive-by-wire και μεταβλητό σύστημα διεύθυνσης. Ήταν επίσης η πρώτη Corvette με κινητήρα LS, αρχής γενομένης από το έτος μοντέλου 1997.
Μετά από οκτώ χρόνια η Chevrolet κυκλοφόρησε τη C6 και δέχτηκε έντονες επικρίσεις, επειδή έλειπαν τα εμβληματικά αναδιπλούμενα φώτα της. Το μοντέλο όμως, είδε μια σημαντική ποσότητα ισχύος, όπως το ZR1 που διέθετε 638 ίππους από έναν υπερτροφοδοτούμενο, 6,2-λίτρων LS9 V8.
Το 2014, η Chevrolet παρουσίασε τη C7 και πάλι βρέθηκε στο επίκεντρο έντονης κριτικής, ειδικά από άτομα από τον χώρο του αυτοκινήτου, λόγω του «υπερβολικά στιλιζαρισμένου» πίσω μέρους της. Έχοντας χτίσει σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό όμως, η εταιρεία δικαιώθηκε με τον κόσμο να αγκαλιάζει το συγκεκριμένο μοντέλο, αφήνοντας άναυδους τους επικριτές.
Σήμερα, βρισκόμαστε στη μέση της όγδοης γενιάς της Corvette, της C8, αποτελώντας το πιο ριζοσπαστικοποιημένο μοντέλο της, που προσφέρεται στην τιμή περίπου των 70.000 δολαρίων, προσφέροντας απόδοση έως 1.000 ίππους.