Σαράντα χρόνια μετά την πρώτη της εμφάνιση, η BMW παρουσιάζει την 7η γενιά της M5, ενός θρυλικού sedan μοντέλου υψηλών επιδόσεων. Το εντυπωσιακό γερμανικό μοντέλο διαθέτει τώρα για πρώτη φορά ένα εξηλεκτρισμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης, Μ Hybrid. Πρόκειται για ένα σύστημα που συνδυάζει έναν κλασικά υψηλόστροφο V8 κινητήρα 4,4 λίτρων με έναν ενσωματωμένο στο 8τάχυτο κιβώτιο M Steptronic ηλεκτροκινητήρα, με χαρακτηριστικά απόδοσης ρυθμισμένα ειδικά για την M5. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης επωφελείται από την τεχνολογία M Twin Power Turbo, με cross-bank πολλαπλή εξαγωγής και βελτιστοποιημένο σύστημα διαχωρισμού λαδιού. Αποδίδει μέγιστη ισχύ 585 ίππους και μέγιστη ροπή 750 Nm. Η μέγιστη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα είναι 197 ίππους. Έχει ονομαστική ροπή 280 Nm, αλλά ένα στάδιο pre-gearing επιτρέπει την αύξηση της πραγματικής ροπής στην είσοδο του κιβωτίου ταχυτήτων στα 450 Nm. Η συνδυασμένη ισχύς φθάνει τους 727 ίππους και η μέγιστη ροπή τα 1.000 Nm, με το σύνολο να εξασφαλίζει στο τετρακίνητο όχημα επιτάχυνση 0-100 σε 3,5 δευτερόλεπτα.

Ο συνδυασμός κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα βασίζεται στις αρχές λειτουργίας του συστήματος κίνησης της M Hybrid V8 με την οποία η εταιρεία συμμετέχει στους αγώνες αντοχής. Η ικανότητα του ηλεκτροκινητήρα να παράγει άμεσα την ισχύ του και η έξυπνα ελεγχόμενη αλληλεπίδρασή του με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης διασφαλίζουν ότι το σύστημα M Hybrid ανταποκρίνεται χωρίς καθυστέρηση στο παραμικρό πάτημα του γκαζιού. Ο 8κύλινδρος κινητήρας μπορεί να περιστρέφεται μέχρι τις 7.200 σ.α.λ. χαρίζοντας στον οδηγό της νέας M5 μια αίσθηση ακατάπαυστης παροχής ισχύος ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες ή με πλήρες φορτίο. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στάνταρ στα 250 χλμ/ώρα. Όμως, με το προαιρετικό πακέτο M Driver’s Package, η τελική ταχύτητα φθάνει στα 305 χλμ/ώρα.

Το σπορ σύστημα εξαγωγής διαθέτει ηλεκτρικά ελεγχόμενα πτερύγια που ρυθμίζονται συνεχώς, καθώς και δύο ζεύγη διπλών απολήξεων, με διάμετρο 100 χλστ η κάθε μία. Η παροχή ισχύος του ηλεκτροκινητήρα συνοδεύεται από το δικό της soundtrack με τη μορφή του Iconic Sounds Electric. 

Στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, η νέα BMW M5 μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 140 χλμ/ώρα. Η μπαταρία υψηλής τάσης που βρίσκεται χαμηλά στο κάτω μέρος του αμαξώματος του αυτοκινήτου διαθέτει ωφέλιμη χωρητικότητα 18,6 kWh, εξασφαλίζοντας ηλεκτρική αυτονομία 67 – 69 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP. Η Μονάδα Συνδυασμένης Φόρτισης (Combined Charging Unit) εξασφαλίζει φόρτιση AC με ισχύ έως και 7,4 kW.

Η εντυπωσιακή ισχύς περνά στο δρόμο μέσω του συστήματος τετρακίνησης M xDrive. Στο πρόγραμμα 4WD Sport, το σύστημα στέλνει περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς. Ωστόσο, ο οδηγός μπορεί επίσης να επιλέξει τη λειτουργία 2WD. Εδώ, η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς με απενεργοποιημένο το σύστημα DSC (Dynamic Stability Control), κάτι το οποίο θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα οι έμπειροι οδηγοί που προτιμούν μια καθαρόαιμη εμπειρία. Αυτή η περαιτέρω εξελιγμένη εκδοχή του M xDrive – όπως και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο Ενεργό Διαφορικό M στον πίσω άξονα – είναι ειδικά προσαρμοσμένη στα χαρακτηριστικά απόδοσης του συστήματος κίνησης M Hybrid.

Πλαίσιο με ειδική ρύθμιση M

Το πλαίσιο της νέας M5 περιλαμβάνει έναν μπροστινό άξονα με διπλά ψαλίδια και μια διάταξη πέντε συνδέσμων πίσω με ειδική κινηματική και ελαστοκινηματική, καθώς και πληθώρα άλλων ειδικά ρυθμισμένων εξαρτημάτων. Η ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα με M Servotronic και μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού διαθέτει μια άκαμπτη σύνδεση με το υποπλαίσιο του μπροστινού άξονα, ώστε να διασφαλίζεται η βέλτιστη δυνατή πληροφόρηση από το δρόμο και υψηλή κατευθυντική ακρίβεια. 

Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης η προσαρμοζόμενη ανάρτηση M με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και Integral Active Steering, το οποίο προσφέρει χαρακτηριστικά τετραδιεύθυνσης στρέφοντας τους πίσω τροχούς έως και 1,5 μοίρες. 

Η πρόσφυση, η ευελιξία και η κατευθυντική ευστάθεια επωφελούνται από την τεχνολογία περιορισμού της ολίσθησης των τροχών near-actuator wheel slip limitation και τη δικτύωση όλων των συστημάτων ελέγχου στο σύστημα διαχείρισης των δυναμικών χαρακτηριστικών κατά τον εγκάρσιο άξονα. Τόσο τα στάνταρ φρένα M Compound όσο και τα προαιρετικά κεραμικά φρένα M Carbon συνδυάζονται με ένα ενσωματωμένο σύστημα πέδησης που προσφέρει στον οδηγό δύο ρυθμίσεις αίσθησης του πεντάλ. Οι ζάντες ελαφρού κράματος M (20 ιντσών στον εμπρός άξονα, 21 ιντσών στον πίσω) είναι στάνταρ και συνδυάζονται με ελαστικά υψηλών επιδόσεων.

Συστήματα υποβοήθησης

Ο βασικός εξοπλισμός της νέας BMW M5 περιλαμβάνει χαρακτηριστικά όπως σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, Lane Departure Warning με επαναφορά στη λωρίδα κυκλοφορίας με υποβοήθηση διεύθυνσης, Evasion Assistant, Attentiveness Assistant και Speed Limit Info. 

Επίσης, διατίθεται Parking Assistant με λειτουργία Reversing Assistant στον βασικό εξοπλισμό της. 

Εσωτερικό

Το πάνελ ελέγχου στην κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει μια ειδική για το μοντέλο σύνθεση από μπουτόν, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν με διάφορους τρόπους για την προσαρμογή της οδηγικής εμπειρίας στις ατομικές προτιμήσεις. Το μπουτόν Setup παρέχει άμεση πρόσβαση στη διαμόρφωση του συστήματος κίνησης, του Drivelogic, του πλαισίου, του συστήματος διεύθυνσης, του συστήματος πέδησης και του M xDrive, καθώς και των επιπέδων ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση. Συνολικά δύο ρυθμίσεις του οχήματος μπορούν να αποθηκευτούν και να επιλέγονται με τα μπουτόν M που βρίσκονται στο τιμόνι. Η λειτουργία Launch Control είναι διαθέσιμη σε όλες τις ρυθμίσεις του μενού M Setup, με εξαίρεση τη λειτουργία 2WD του συστήματος M xDrive.

Πατώντας το μπουτόν DSC (μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως) ενεργοποιείται η λειτουργία M Dynamic Mode, η οποία μειώνει την παρεμβατικότητα του DSC, η οποία εκδηλώνεται μέσω της άσκησης πίεσης στα φρένα και της μείωσης της ισχύος του κινητήρα. 

Το πρωτοποριακό cockpit περιλαμβάνει επίσης ένα νέας σχεδίασης δερμάτινο τιμόνι M με επίπεδο κάτω τμήμα και φωτιζόμενα πλήκτρα M, καθίσματα πολλαπλών λειτουργιών M με πληθώρα ηλεκτρικών ρυθμίσεων και κυρτή οθόνη Curved Display, ενώ το  στάνταρ Live Cockpit Professional φέρνει επίσης το σύστημα πλοήγησης BMW Maps και τη λειτουργία Augmented View στην οθόνη ελέγχου.

Η αναβαθμισμένη έκδοση του iDrive είναι στάνταρ και βασίζεται στο Operating System 8.5.

Στην πολυτελή ατμόσφαιρα του εσωτερικού ξεχωριστό ρόλο διαδραματίζουν η στάνταρ επένδυση από δέρμα Merino, το Interaction Bar, ο κλιματισμός τεσσάρων ζωνών, τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ο ειδικός για μοντέλο Μ ατμοσφαιρικός φωτισμός, συμπεριλαμβανομένου του Welcome Animation, καθώς και η πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή. Ο βασικός εξοπλισμός της νέας BMW M5 περιλαμβάνει επίσης Bowers & Wilkins Surround Sound System, βάση ασύρματης φόρτισης, Comfort Access, σύστημα συναγερμού, αυτόματη λειτουργία πίσω πόρτας και καλώδιο φόρτισης Professional.

Η παγκόσμια πρεμιέρα της νέας BMW M5 θα πραγματοποιηθεί στο Goodwood Festival of Speed στην Αγγλία τον Ιούλιο του 2024, ενώ θα αρχίσει να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Group στο Dingolfing τον ίδιο μήνα. Το παγκόσμιο λανσάρισμα στην αγορά θα ξεκινήσει τον Νοέμβριο του 2024.