Τα επόμενα χρόνια τα ιπτάμενα αυτοκίνητα eVTOL δεν θα αποτελούν αποκύημα της φαντασίας, αλλά πραγματικότητα και αυτό οφείλεται στην Κίνα που κατασκευάζει μαζικά τέτοιου είδους οχήματα και μάλιστα σε τιμή ευκαιρίας.
Το Πεκίνο με εταιρείες όπως οι Xpeng, Ehang, Guangzhou Automobile Group και Geely κυριαρχεί στο 50% της συγκεκριμένης αγοράς, σε αντίθεση με άλλες χώρες όπως οι ΗΠΑ (18%) και Γερμανία (8%).
Η αρθρογράφος των Financial Times, Cissy Zhou, επισκέφθηκε την έκθεση CES στο Λας Βέγκας και παρακολούθησε την παρουσίαση του νέου ιπτάμενου οχήματος της Xpeng, ενώ μίλησε με άτομα του χώρου.
Σύμφωνα με όσα κατέγραψε, η Κίνα είναι πρωτοπόρος στο συγκεκριμένο τομέα και θα παραμείνει για καιρό, για τρεις λόγους. Πρώτον, επένδυσε χρήματα αμέσως σε αυτή τη βιομηχανία, δεύτερον έχει αναπτύξει την κατάλληλη τεχνολογία. Τρίτον διαθέτει τις απαραίτητες μπαταρίες, οπότε μπορεί να χαμηλώσει δραματικά τις τιμές, με το μέσο κόστος να κυμαίνεται στις 300.000 δολάρια σε αντίθεση με ανταγωνιστές που ανεβάζουν περισσότερο την τιμή.
Ο Shizuka Tanabe της εφημερίδας Nikkei έγραψε ότι χρειάζονται μπαταρίες με υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, ώστε να λειτουργήσουν τα ιπτάμενα αμάξια. Οι Κινέζοι κατασκευαστές μπαταριών όπως η CATL έχουν φτιάξει τεράστιο απόθεμα τα τελευταία χρόνια και δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες, ώστε να παράγουν συνεχώς τα απαραίτητα εξαρτήματα.
Εμπόδια στη νομοθεσία
Η Cissy Zhou ανέφερε ότι στην Κίνα τα ιπτάμενα αμάξια παρουσιάζουν πολλές πωλήσεις, παρότι δεν μπορούν να χρησιμοποιούν ακόμη ή επιτρέπεται σε ελάχιστες περιοχές της χώρας. Εντούτοις, οι καταναλωτές δεν πτοούνται και έφερε ως παράδειγμα το λανσάρισμα της Ehang για το νέο ιπτάμενο όχημά της.
Η εταιρεία προσέλαβε τον influencer Luo Yonghao για να πουλήσει μέσω livestream και μόνο σε ένα βράδυ έγιναν 12 προπαραγγελίες, ενώ αυξήθηκαν τις επόμενες μέρες.
Ωστόσο, υπάρχουν μια σειρά από νομικά ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν τόσο εντός, όσο και εκτός Κίνας.
Παραδείγματος χάριν, πρέπει να διευκρινιστεί αν το ιπτάμενο αυτοκίνητο θα χαρακτηρίζεται όχημα εδάφους ή εναέριο μέσο, αφού οι κανόνες ασφαλείας είναι διαφορετικοί σε κάθε περίπτωση. Επίσης, θα πρέπει να θεσπιστούν νέοι κανόνες για την εναέρια κυκλοφορία, γιατί δεν αρκούν οι υπάρχοντες που αφορούν αεροσκάφη και ελικόπτερα.
Οι ειδικοί στο συγκεκριμένο χώρο συγκλίνουν στην άποψη ότι υπάρχει ακόμη δρόμος για τα ιπτάμενα αμάξια, αλλά θα πρέπει να βρεθεί σύντομα λύση, γιατί η τεχνολογική εξέλιξη θα δημιουργήσει σύντομα νέες συνθήκες.