Το Suzuki Swace είναι μια οικογενειακή πρόταση της ιαπωνικής μάρκας, αποτέλεσμα της συνεργασίας της με την Toyota. Αυτός είναι και ο λόγος που η εμφάνισή του Swace θυμίζει την Corolla, με τις όποιες διαφορές να εντοπίζονται πρακτικά στη μάσκα του αυτοκινήτου, ενώ το σχήμα δεν είναι ιδιαίτερα οικείο στην Ελλάδα, καθώς πρόκειται για την station παραλαγή της Corolla (γνωστή σαν Touring Sport).

To Swace με αμάξωμα που η Suzuki προσδιορίζει ως sport hatchback, είναι ουσιαστικά ένα station wagon με μήκος 4,66 μ., που απευθύνεται στον μέσο οικογενειάρχη. Το μέγεθος του αμαξώματος φανερώνει ένα ευρύχωρο εσωτερικό, ενώ το μεταξόνιο των 2,7 μ. και το χαμηλό κεντρικό τούνελ εξασφαλίζουν άφθονο χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Ειδικά οι πίσω επιβάτες έχουν περισσότερο (+10 εκ.) χώρο για τα γόνατα, αλλά και για το κεφάλι, καθώς στο Swace η κλίση της οροφής είναι μικρότερη, από αυτή ενός hatchback μοντέλου.

Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών (596 λίτρα) είναι το μεγάλο ατού του Swace και η 5η πόρτα που ανοίγει από χαμηλά προσφέρει εύκολη φόρτωση σε μεγάλα και βαριά αντικείμενα. Κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ υπάρχει ένας ακόμα αποθηκευτικός χώρος στη θέση του εφεδρικού τροχού, που όμως λείπει. Η αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων αυξάνει το χώρο στα 1.606 λίτρα και δημιουργεί μια απόλυτα επίπεδη ενιαία επιφάνεια ικανή να χωρέσει μακριά και βαριά αντικείμενα.

Ο οδηγός κάθεται σε χαμηλή αλλά με έντονη πλευρική στήριξη και σχεδιαστικά σωστή θέση οδήγησης, ενώ το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από ποιότητα και καλή εργονομία, αν και οι θέσεις για μικροαντικείμενα στην καμπίνα θεωρούνται λίγες για την κατηγορία του οχήματος. Η μεγάλη και υπερυψωμένη οθόνη πολυμέσων είναι ευανάγνωστη και σχετικά εύχρηστη αλλά δεν διαθέτει ασύρματη σύνδεση με κινητά τηλέφωνα.

Επαρκής είναι και ο βασικός εξοπλισμός που περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 16”, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, οθόνη αφής 8″ με κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους και ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέπτες με ενσωματωμένα φλας, θερμαινόμενα καθίσματα & θερμαινόμενο δερμάτινο τιμόνι, 7 αερόσακους, σύστηματα ασφάλειας Suzuki Safety Support, σύστημα κλήσης eCall έκτακτης ανάγκης, Φώτα LED, ενώ εμπλουτίζεται σημαντικά στην έκδοση GLX που κοστίζει επιπλέον 2.000 ευρώ.

Υβριδικό κινητήριο σύστημα

Κάτω από το καπό του Swace συναντάμε το υβριδικό σύστημα της Toyota αποτελούμενο από ένα 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.798 κ.εκ. που συνεργάζεται με ένα ηλεκτρικό κινητήρα, με συνδυαστική ισχύ 122 ίππων (η έκδοση του 2023 έχει 140 ίππους) και μέγιστη ροπή στα 142 Nm. Την μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς έχει αναλάβει ένα αυτόματο σύστημα (eCVT) η λειτουργία του οποίου παραπέμπει στα κλασικά κιβώτια συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, αν και βασίζεται σε μια διάταξη πλανητικών γραναζιών.

Το συνολικό αποτέλεσμα είναι ιδιαίτερα αθόρυβη λειτουργία στις χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες, όπου πολλές φορές το Swace κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, επιλογή που είναι και στο χέρι του οδηγού αν επιλέξει να πατήσει το μπουτόν EV mode.

Πάντως επειδή ο κύκλος Άτκινσον με τον οποίο λειτουργεί ο κινητήρας, αγαπάει τις υψηλές στροφές, όταν ο οδηγός πατήσει αποφασιστικά το γκάζι η επιτάχυνση των 11.1΄΄ από στάση στα 100 χιλιόμετρα (τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα) γίνεται εφικτή με αντίτιμο έντονο βουητό σαν αυτό που κάνουν αδύναμα αεροπλάνα σε φάση απογείωσης.

Όμως, οι δυνατότητες του κινητήριου συνόλου, αποκαλύπτονται μέσω της ροπής του ηλεκτροκινητήρα που εξασφαλίζει ελαστικότητα ιδιαίτερα ευχάριστη στις μετακινήσεις εντός αστικού ιστού, αλλά και στις προσπεράσεις.

Στην πράξη ο οδηγός οφείλει να μάθει την με μέτρο αξιοποίηση του δεξιού πεντάλ, κάτι απαραίτητο στην στην εποχή μας, όπου οι τιμές καυσίμων είναι στο …θεό και η ευαισθητοποίηση για την προστασία του περιβάλλοντος μεγαλώνει. Έτσι, με την υποσχόμενη κατανάλωση από τον κατασκευαστή να κυμαίνεται στα 4,4-5,1 λίτρα/100 χλμ (κατά WLTP), η δική μας επίδοση κατά τη διάρκεια της δοκιμής ήταν 5,9 λίτρα/100 χλμ., αριθμός που αποδεικνύει ένα ιδιαίτερα οικονομικό σύνολο στην χρήση (εδώ υπολογίζουμε και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας), με αυτονομία σχεδόν 700 χιλιομέτρων.

Από την θέση του οδηγού

Το Swace, είναι ένα μοντέλο που απευθύνεται σε όποιον αναζητά ένα αξιοπρεπές, αξιόπιστο, οικονομικό και ευρύχωρο μεταφορικό μέσο και όχι ένα σπορ όχημα. Η οδική του συμπεριφορά είναι προβλέψιμη και ασφαλής, αλλά οι κλίσεις του αμαξώματος γίνονται έντονες ειδικά όταν κινείσαι σβέλτα σε επαρχιακούς δρόμους, χωρίς όμως να παρουσιάζει απότομες αντιδράσεις. Το ελαφρύ, αλλά γρήγορο και ακριβές τιμόνι βοηθά τον οδηγό στο έργο του, μαζί με τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που αυξάνουν την ενεργητική ασφάλεια.

Η χαμηλή απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (13,5 εκ.) και η έλλειψη ρεζέρβας βάζει περιορισμούς στην κίνηση εκτός ασφαλτοστρωμένων δρόμων, ενώ τα υψηλού προφίλ ελαστικά είναι τα ενδεδειγμένα για την ποιότητα των ελληνικών δρόμων, παρέχοντας άνεση στην οποία συνεισφέρει και η λειτουργία της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, διπλά ψαλίδια πίσω). Ο συνδυασμός αποδεικνύεται ιδανικός τόσο στην πόλη, όσο και στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, ενώ λίγη προσοχή χρειάζεται η σβέλτη οδήγηση στους επαρχιακούς δρόμους.

Δια ταύτα

Το Swace απευθύνεται σε χρήστες που δεν ψάχνουν τους χώρους σε υπερυψωμένες κατασκευές όπως τα SUV, αναζητώντας κάτι πιο διακριτικό και οικονομικό. Πρόσφατα ήρθε και η ελαφρώς αναβαθμισμένη έκδοση του 2023 με τιμή που ξεκινά από τα 29.180 ευρώ, ενώ η πλούσια έκδοση κοστίζει 2.000 ευρώ περισσότερα. Η τιμή αυτή δεν είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική, αλλά το κόστος χρήσης θα την αντισταθμίσει εφόσον ο χρήστης κάνει πολλά χιλιόμετρα μέσα στο χρόνο, καθώς η μειωμένη κατανάλωση και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας μειώνουν την εκροή χρημάτων στην χρήση.

Υπέρ

  • Γεροδεμένη κατασκευή
  • Σχεδίαση – Ποιότητα
  • Χώροι – Πρακτικότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Υβριδικό σύστημα
  • Χαμηλή κατανάλωση
  • Είσοδος στον δακτύλιο
  • Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας

Κατά

  • Τιμή
  • Αίσθηση επιτάχυνσης
  • Έλλειψη ρεζέρβας

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, μεσαίο επιβατικό
  • Διαστάσεις: 4.655/1.790/1.460 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.700 χλστ
  • Απόσταση από το έδαφος: 135 χλστ
  • Χώρος αποσκευών: 596 / 1606 λτ
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 43 λτ
  • Βάρος: 1.400 – 1.420 κιλά
  • Κινητήρας: βενζίνης (Euro 6d), 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1.798 κ.εκ.
  • Ισχύς: 98 ίπποι/5.200 σαλ
  • Ροπή: 142 Nm/3.600 σαλ
  • Ηλεκτροκινητήρας: 72 ίπποι – 163 Nm ροπή
  • Συνδυαστική Ισχύς: 122 ίπποι/5.200 σαλ
  • Συνδυαστική Ροπή (Nm @ σαλ): 142/3.600
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο κιβώτιο (CVT), μεταβαλλόμενων σχέσεων
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πολλαπλών συνδέσμων
  • Τροχοί: 205/55/16
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 10,4 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 11.1΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 180 χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση κατασκευαστή (λιτ./100 χλμ): 4,4-5,1
  • Κατανάλωση (δοκιμής): 5,9 λτ/100χλμ
  • Μέσος όρος εκπομπών CO2 (WLTP): 103,0 γρ/χλμ
  • Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
  • Τιμή: από 29.180 ευρώ