Το Ράλι Σαφάρι, ο πιο σκληρός αγώνας του WRC ολοκληρώθηκε το μεσημέρι της Κυριακής με εύκολη νίκη (κέρδισαν 7 από τις 19 ειδικές) των δις πρωταθλητών Κάλε Ροβάνπερα – Γιόνε Χάλτουνεν που οδηγούσαν ένα Toyota Yaris Rally1 Hybrid.
Οι Φιλανδοί που φέτος δεν ακολουθούν πλήρες πρόγραμμα, πήγαν στην Κένυα, είδαν και ενίκησαν, τόσο τους Έβανς – Μάρτιν και Κατσούτα – Τζόνστον που οδηγούσαν Yaris, όσο και τα τρία Hyundai i20 N Rally1 Hybrid των Νεβίλ – Βίτανγκε, Τάνακ – Γιαρβεόγια και Λάπι – Φερμ. Επίσης – όπως αναμενόταν – νίκησαν εύκολα και τα Ford Puma Rally1 Hybrid που οδηγούσαν οι Φουρμό – Κόρια, Μουνστέρ – Λούκα και ο Έλληνας ερασιτέχνης Ιορδάνης Σερδερίδης με συνοδηγό τον Φρεντερίκ Μικλότ.
Τον αγώνα σημάδεψαν τα πολλά κλαταρισμένα ελαστικά που έφερναν τα πάνω κάτω, τα προβλήματα που αντιμετώπισαν τα Hyundai με αποκορύφωμα αυτά στο i20 του Νεβίλ και η γρίνια του Τάνακ που βλέποντας να μένει πίσω στην κούρσα του πρωταθλήματος άρχισε τις διαμαρτυρίες σε σχέση με την – δήθεν – μεγαλύτερη προσοχή που δίνουν οι μηχανικοί της Hyundai στο αυτοκίνητο του Νεβίλ. Πάντως, ο Εσθονός που αρχικά βρισκόταν στην τριάδα της κατάταξης, κτύπησε σε μια πέτρα και έσπασε το σύστημα διεύθυνσης εγκαταλείποντας, για να επανέλθει την άλλη ημέρα με καθεστώς super rally. Στη συνέχεια κινήθηκε γρήγορα, κέρδισε και δύο από τις 19 ειδικές διαδρομές, αλλά δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 8η θέση της κατάταξης.
Αντίθετα, ο Νεβίλ (νικήτής σε 5 ειδικές διαδρομές) παρά τα συνεχή προβλήματα με κλαταρισμένα ελαστικά και με τον κινητήρα του i20, οδήγησε με πείσμα, τερμάτισε 5ος, κέρδισε την power stage και έφυγε από την Κένυα με 19 συνολικά βαθμούς (ο Ροβάνπερα πήρε 20) και μεγάλωσε την διαφορά του από τον Έλφυν Έβανς (4ος) που τον κυνηγά στην κούρσα του πρωταθλήματος.
Ο Ουαλός οδηγός φαίνεται ότι φέτος έχει την τελευταία του ευκαιρία για να πάρει πρωτάθλημα, αλλά όλο και κάτι συμβαίνει (αυτή την φορά ήταν κλαταρίσματα ελαστικών) και μένει στα κρύα του λουτρού. Βέβαια η κούρσα είναι ακόμα στην αρχή και δεν αποκλείεται να έχουμε εκπλήξεις, όπως αυτή που φιγουράρει στην 3η θέση της βαθμολογίας των οδηγών.
Πρόκειται για τον Αντριέν Φουρμό που προσεκτικά και αθόρυβα πλασάρει ψηλά το Puma Rally1 και αναρριχήθηκε στο βάθρο της βαθμολογίας των οδηγών με 46 βαθμούς (αντί 67 του Νεβίλ και 61 τους Έβανς). Ο Γάλλος πιο ώριμος από ποτέ, δεν αμφισβητείται πουθενά από τον ομόσταβλό του Γκρεγκουάρ Μουνστέρ που οδηγεί το άλλο Puma της M-Sport και δίνει στην ομάδα πολύτιμες ανάσες προκειμένου να παραμείνει στην κούρσα του WRC.
Μεγάλη χαρά και για τον Τακαμότο Κατσούτα που τερμάτισε 2ος με το Yaris, κερδίζοντας ένα ακόμα βάθρο που δικαιώνει όσους τον στηρίζουν όλα αυτά τα χρόνια και τον εμπιστεύονται (βλέπε Άκιο Τογιόντα, το αφεντικό του Ιαπωνικού κολοσσού).
Το φετινό Σαφάρι είχε και ελληνικό ενδιαφέρον, με δυο συμμετοχές που τερμάτισαν μέσα στην βαθμολογούμενη δεκάδα. Αναφερόμαστε στον Ιορδάνη Σερδερίδη που τερμάτισε 9ος με το Puma Rally1 δίνοντας πολύτιμους βαθμούς στην ομάδα της Ford και τον Γιώργο Βασιλάκη που προσπάθησε για δεύτερη φορά στον δύσκολο αυτό αγώνα, στο τιμόνι ενός Ford Fiesta MkII, τερματίζοντας 8ος στην κατηγορία WRC2. Στην κατηγορία αυτή ο Γκας Γκρίνσμιθ με τον Γιόνα Άντερσον κέρδισαν εύκολα οδηγώντας άψογα το Skoda Fabia RS, αφήνοντας δεύτερους τους Όλιβερ Σόλμπεργκ – Έλιοτ Έντμονσον με ίδιο αυτοκίνητο. Την τριάδα του WRC2 συμπλήρωσαν οι έμπειροι Καγιετάν Καγιετάνοβιτς – Μάσει Στεπάνιακ με ένα ακόμα Fabia RS, το μοντέλο που δείχνει να κυριαρχεί στην πολύ ανταγωνιστική κατηγορία.
Στη συνέχεια το WRC μεταφέρεται στις ασφάλτινες διαδρομές της Κροατίας (18-21 Απριλίου) με την Toyota να προηγείται της Hyundai με 4 βαθμούς (131 έναντι 127) και την Ford να ακολουθεί με μόλις 72. Η είδηση στον αγώνα αυτό, είναι η επιστροφή του Οζιέ που υπόσχεται να κάνει την ζωή δύσκολη σε όλους τους διεκδικητές του φετινού τίτλου.