«Επεισοδιακός» ήταν ο 2 ος γύρος του φετινού παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι (WRC) που έγινε στις χιονισμένες ειδικές διαδρομές της Σουηδίας. Πιο αναλυτικά, ο περσινός πρωταθλητής Κάλε Ροβάνπερα (συνοδηγός Χάλτουνεν) έβαλε από την αρχή του αγώνα το Toyota Yaris στην πρώτη θέση της κατάταξης και έμεινε εκεί μέχρι την 4 η ειδική που κτύπησε σε ένα τοίχο χιονιού καταστρέφοντας το ψυκτικό σύστημα.
Την ίδια ακριβώς κατάληξη είχε στην ίδια ειδική ο Εσθονός Όϊτ Τάνακ (συνοδηγός Γιαρβεόγια) που ακολουθούσε με το Hyundai i20N μέσα στην τριάδα των πρώτων. Την ίδια ώρα, το άλλο Hyundai με τον Νεβίλ (συνοδηγός Βίτανγκε) «σερνόταν» πίσω από τα Fabia & τα Yaris του WRC2, ενώ το τρίτο Hyundai του Λάπι (συνοδηγός Φερμ) είχε απογειωθεί στοχεύοντας την νίκη. Όμως, δεν ήταν ακόμα στην πρώτη θέση, καθώς το κενό που άφησε ο Ροβάνπερα καλύφθηκε από τον βραχύσωμο Ιάπωνα Τακαμότο Κατσούτα (συνοδηγός Τζόνστον), που αποδείκνυε ότι, ο επιμένων τα καταφέρνει, οδηγώντας το Yaris του στην πρώτη θέση.
Η μάχη μεταξύ Φιλανδού και Ιάπωνα κράτησε για έξη ειδικές διαδρομές, έως ότου ο Κατσούτα (που στο μεταξύ είχε περάσει 2ος αλλά διεκδικούσε) κτυπήσει και αυτός σε ένα τοίχο χιονιού και εγκαταλείψει. Η εξέλιξη αυτή είχε σαν αποτέλεσμα το να μείνει ο Λάπι ανενόχλητος πρώτος για τις 9 ειδικές που απέμεναν μέχρι τον τερματισμό και να κερδίσει τελικά την 2η νίκη της καριέρας του, δεύτερη συνεχόμενη φέτος για την Hyundai, που μετά από χρόνια είναι ισόβαθμη στην κορυφή με την Toyota και ελπίζει για τον τίτλο των κατασκευαστών.
Η παραπάνω εξέλιξη και η εμφανής αδυναμία (για άλλη μια φορά) του Έλφυν Έβανς (συνοδηγός Μάρτιν) να πρωταγωνιστήσει με το Yaris, έπεσαν σαν νερό στον μύλο της M-Sport Ford που δια χειρός Φουρμό (συνοδηγός Κόρια) είχε και πάλι μια θαυμάσια επίδοση στη Σουηδία (πέρσι είχε κερδίσει ο Τάνακ με το Puma), η οποία τελικά έφερε τον αμφισβητούμενης αξίας Γάλλο οδηγό στην 3 η θέση της κατάταξης, που θα μπορούσε να είναι 2η αν την διεκδικούσε από τον (τελικά δεύτερο) Έβανς.
Σε όλη αυτή την τριήμερη διαδικασία ο φετινός διεκδικητής του τίτλου Βέλγος Τιερί Νεβίλ απλά παρακολουθούσε τις εξελίξεις στις πρώτες θέσεις, ακολουθώντας ένα συντηρητικό ρυθμό που τελικά τον έφερε 4 ο στην κατάταξη, με 5 ο τον εκπληκτικό για άλλη μια φορά στο WRC2 Όλιβερ Σόλμπεργκ (συνοδηγός Έντμονσον), που στο τιμόνι του Skoda Fabia RS διέλυσε τον συναγωνισμό της κατηγορίας, βάζοντας πλώρη για τίτλο.
Πίσω από τον νεαρό Νορβηγό (που ζει στην Σουηδία) τερμάτισαν τέσσερα Toyota GR Yaris WRC2 που έδωσαν ομηρικές μάχες μεταξύ τους, με πρώτους τους Φιλανδούς Σάμι Παγιάρι – Ένι Μάλκονεν. Όλοι αυτοί, μαζί με το Fabia του Λάρι Γιούνα (συνοδηγός Χούσι) και το Hyundai i20N του Εμίλ Λίντχολμ (συνοδηγός Ρίτα Χαμαλάϊνεν) που ακολούθησαν στην κατάταξη του WRC2, αποδεικνύουν πως η κατηγορία αξίζει να αναβαθμιστεί και να αντικαταστήσει τα αυτοκίνητα rally1, στην επόμενη αλλαγή κανονισμών που αναμένεται να ανακοινωθεί από τη Διεθνή Ομοσπονδία (FIA).
Όμως, η μεγάλη είδηση από το Σουηδικό Ράλι, ήταν κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά από την καθιέρωση του WRC (1973), καθώς οι Έβανς – Μάρτιν που τερμάτισαν 2 οι με το Yaris, πήραν περισσότερους βαθμούς από τους Λάπι – Φερμ με το Hyundai που κέρδισαν τον αγώνα.
Αυτό οφείλεται στο νέο σύστημα βαθμολογίας που καθιέρωσε από φέτος η FIA προκειμένου να τονώσει τον συναγωνισμό της τελευταίας ημέρας των αγώνων, όπου όλοι πήγαιναν σιγά προκειμένου να φυλάξουν δυνάμεις και λάστιχα για την τελευταία ειδική διαδρομή (power stage) που δίνει τους επιπλέον βαθμούς στους 5 πρώτους.
Η τελική εξέλιξη στην Σουηδία όπου ο 1ος Λάπι πήρε 19 β., ο 2ος Έβανς πήρε 24 β., ο 3ος Φουρμό πήρε 18 β. (όσους και ο 4 ος Νεβίλ) ίσως αποτελέσει το έναυσμα για κάποια αλλαγή, κάτι που είχαν αφήσει σαν ενδεχόμενο τα στελέχη της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου στην αρχή της χρονιάς.
Πάντως, προς το παρόν και ενόψει Ράλι Σαφάρι (28-31/3) στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Νεβίλ με 48 β. και ακολουθούν οι Έβανς με 45 β. και Φουρμό με 29 β., ενώ στους κατασκευαστές, στην πρώτη θέση ισοβαθμούν Hyundai με Toyota (87 β.), με Τρίτη την Ford (47 β.).
Κλείνοντας και προκειμένου να καταλάβουμε πόση σημασία έχει για μια χώρα η διοργάνωση ενός από τους 13 αγώνες του WRC, σημειώνουμε την παρουσία σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του αγώνα τόσο του πρωθυπουργού της Σουηδίας Ulf Kristersson, όσο και του πρίγκιπα Φιλίππου, με τον πρώτο να συνοδηγεί στην Toyota Celica του Γιάρι Μάτι Λάντβαλα (αρχηγού της αγωνιστικής ομάδας της Toyota) στην Red Barn Arena και να δηλώνει πόσο σημαντική ήταν η συμβολή του πρίγκιπα στην επαναφορά του Ράλι Σουηδίας στο πρόγραμμα του WRC.