Έντεκα χρόνια μετά την εξαφάνισή του από την Ευρωπαϊκή και Ελληνική αγορά, το δημοφιλές μέχρι το 2012 Colt της Mitsubishi στην 7η πλέον γενιά του επιστρέφει στην αγορά τοποθετούμενο στην στην καρδιά της κατηγορίας Β (σούπερ μίνι).
Το νέο Colt (προϊόν της συμμαχίας Mitsubishi, Renault, Nissan) κατασκευάζεται πλέον από το εργοστάσιο της Renault στην Τουρκία, αλλά βασίζεται στην βαριά κληρονομιά του ονόματός του, καθώς έχει πουλήσει πάνω από 1,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε έξι γενιές από το 1978.
Το νέο Colt (μοιάζει πολύ με το Clio) βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B και αποτελεί ένα όχημα σχεδιασμένο κυρίως για την πόλη, συνδυάζοντας κομψή σχεδίαση και μία σειρά από σύγχρονα συστήματα κίνησης συμπεριλαμβανομένου ενός πλήρως υβριδικού. Επιπλέον, ενσωματώνει προηγμένες τεχνολογίες και προσφέρει πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης.
Το εμπρός τμήμα, πλαισιώνεται από φώτα τεχνολογίας LED ενώ οι αναλογίες του φανερώνουν ένα όχημα ιδανικό για άνετες μετακινήσεις στην πόλη.
Το εσωτερικό χωρίς να εντυπωσιάζει δείχνει καλοκατασκευασμένο, με συντηρητική σχεδίαση, καλή εργονομία και απρόσκοπτη περιφερειακή ορατότητα. Με Apple CarPlay και Android Auto, οδηγός και επιβάτες μεταφέρουν την ψηφιακή ζωή τους στην καμπίνα με πρόσβαση μέσω μιας multi-touch οθόνης 7 ή 9,3 ιντσών.
Η ασφάλεια βασίζεται σε μια σειρά από προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) που δίνουν αυξημένα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Μεταξύ αυτών είναι: Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Around View Monitor, Automatic High Beam, Blind Spot Warning, Forward Collision Mitigation system, Lane Departure Warning, Lane Keeping Assist, Easy Park Assist, Rear Cross Traffic Alert και Traffic Sign Recognition.
Όσον αφορά τον εξοπλισμό, η βασική έκδοση περιλαμβάνει Cruise Control με περιοριστή ταχύτητας (Speed Limiter), προειδοποίηση απόστασης (Distance Warning), σύστημα Forward Collision Mitigation, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Departure Warning), υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Keeping Assist) και αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition), ενώ οι εκδόσεις Instyle επωφελούνται από ένα πακέτο 14 τεχνολογιών ασφαλείας.
Η ανάρτηση είναι συνδυασμός ψευδο-MacPherson εμπρός και ενός ημιάκαμπτου άξονα πίσω και , οι επιλογές τροχών πριλαμβάνουν από ατσάλινη ζάντα 15” με κάλυμμα,έως ζάντες αλουμινίου 16” και 17” με φινίρισμα δύο τόνων
Κινητήρες – κιβώτια
Η γκάμα των διαθέσιμων κινητήριων συνόλων περιλαμβάνει 3κύλινδρους βενζινοκινητήρες 1.0 λίτρου με (91 ίπποι / 160 Nm – χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων – 5,1 έως 5,5 λτ/100 χλμ) και χωρίς (67 ίπποι / 95 Nm – χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων – 5,2 έως 5,4 λτ/100χλμ) τούρμπο, αλλά και ένα εξηλεκτρισμένο πλήρως υβριδικό (HEV) σύστημα (143 ίππων – 205 Nm) κίνησης που συνδυάζει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων, ένα multi-mode αυτόματο κιβώτιο, έναν ηλεκτροκινητήρα 13 ίππων, μια γεννήτρια υψηλής τάσης καθώς και μια μπαταρία 1,2 kWh. Όλα αυτά εγγυώνται αυτονομία 900 χιλιομέτρων, με μέση κατανάλωση 4,2 – 4,5 λτ/100 χλμ.
Το νέο Colt διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού (Inform, Invite, Intense & Instyle) με μεγάλη γκάμα αξεσουάρ και τιμές που ξεκινούν από τα 18.700 ευρώ για τα 1,0 λίτρου και από 29.170 ευρώ για τις εκδόσεις με υβριδικό κινητήρα. Στην τιμή συμπεριλαμβάνονται:
- Εργοστασιακήεγγύηση 5-ετών/100.000 km.
- Εγγύηση αντιδιαβρωτικής προστασίας 12 ετών.
- Εγγύηση μπαταρίας συστήματος κίνησης 8 ετών/160.000 χλμ
- Εγγύηση χωρητικότητας μπαταρίας 8 ετών /160 000 χλμ
- Οδική βοήθεια 5 ετών (Mitsubishi Motors Assistance Package).
Από τη θέση του οδηγού
Στη διάρκεια της παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για λίγα χιλιόμετρα το Colt με τον 3κύλινδρο, 1000άρη, τούρμπο κινητήρα απόδοσης 91 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων.
Αυτό που μας εντυπωσίασε είναι ότι παρά το ότι δεν θα έπρεπε να διαφέρει από το Clio, το Colt διαφέρει αισθητά όσον αφορά την αίσθηση που σου μεταφέρει οδηγώντας το.
Με πιο σφιχτή αλλά όχι κουραστική ανάρτηση, είναι πιο άμεσο στις αντιδράσεις του και βγάζει μια σπορτίφ οδική συμπεριφορά που διευκολύνει την σβέλτη οδήγηση. Την ίδια ώρα η ιπποδύναμη είναι όση χρειάζεται για την κατηγορία και η αίσθηση γεροδεμένης κατασκευής παραπέμπει στα made in Japan μοντέλα της μάρκας που έχουμε οδηγήσει στο παρελθόν.
Εντύπωση μας έκανε επίσης, η συμπεριφορά του επιλογέα ταχυτήτων που παραδοσιακά στα Mitsubishi ήταν αυτό που στην οδηγική αργκό λέμε «μαχαίρι στο βούτυρο». Γρήγορος και σαφής ο επιλογέας θυμίζει διάταξη κινητήρα – κιβωτίου κατά τον διαμήκη άξονα, ενώ διευκολύνει και τις αλλαγές χωρίς συμπλέκτη (μια τεχνική που ενδεχομένως να χρειαστεί σε μια βλάβη του συμπλέκτη).
Αυτό που δεν μας ενθουσίασε είναι η μέση κατανάλωση της μικρής μας δοκιμής που παρά την έλλειψη κυκλοφοριακού φόρτου ήταν στα 6,9 λίτρα / 100 χλμ, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο κινητήρας είχε μόλις λίγες εκατοντάδες χιλιόμετρα λειτουργίας.
Περισσότερα προσεχώς στην δοκιμή διαρκείας.