Το Karoq είναι κατά τη γνώμη του γράφοντος το καλύτερο μοντέλο της Skoda και κάθε φορά που έχω την τύχη να το «βάζω στο χέρι» αισθάνομαι δικαιωμένος για αυτή μου την επιλογή.

Πρόσφατα λοιπόν μου δόθηκε η ευκαιρία να οδηγήσω για πολλά πολλά χιλιόμετρα την ελαφρώς ανανεωμένη 2η γενιά του μοντέλου, με τον βενζινοκινητήρα του 1,5 λίτρων, με απόδοση 150 ίππων και σύστημα μετάδοσης (στους εμπρός τροχούς) το υπέροχο αυτόματο (διπλού συμπλέκτη) κιβώτιο του γκρουπ VW που ακούει στο όνομα DSG7.

Είναι αλήθεια πως, σαν λάτρης των πετρελαιοκινητήρων «χαλάστηκα» λίγο στο άκουσμα του TSI, πόσο μάλλον που με την ευκαιρία του Ράλι Ακρόπολις είχα και πολλά χιλιόμετρα να κάνω. Όμως ας δούμε πόσο τελικά ταιριάζει σε αυτό το χαρισματικό Τσέχικο (by VW για να μην ξεχνιόμαστε) SUV, ο βενζινοκινητήρας, αλλά πριν ας θυμηθούμε επί τροχάδην τα χαρακτηριστικά του δημοφιλούς μοντέλου.

Με μια ματιά

Η 2η γενιά του μοντέλου συνδυάζει μοντέρνα σχεδίαση και σύγχρονες τεχνολογίες συστημάτων
Το νέο Karoq διαθέτει πιο δυναμικό design το οποίο ακολουθεί τα πρότυπα της νέας σχεδιαστικής ταυτότητας της μάρκας. Η καινούργια φαρδύτερη εξαγωνική μάσκα ψυγείου, ο νέος εμπρός προφυλακτήρας με τις εισαγωγές αέρα στα δύο του άκρα και οι στενοί προβολείς LED δημιουργούν μία πιο δυνατή εικόνα στον δρόμο. Με μήκος στα 4,39μ και μεταξόνιο στα 2,638μ, είναι ένας άρτιος συνδυασμός compact διαστάσεων, μεγάλων – για την κατηγορία – χώρων και στυλ. Επίσης η 2η γενιά έχει από τους καλύτερους συντελεστές αεροδυναμικής στην κατηγορία (Cd=0.30), γεγονός στο οποίο συντελούν και οι αεροδυναμικής σχεδίασης ζάντες, με αποτέλεσμα χαμηλότερα επίπεδα θορύβου αλλά και μειωμένη κατανάλωση.

Το ευρύχωρο και με μεγάλες δυνατότητες διαμόρφωσης σαλόνι, διαθέτει πολυάριθμα Simply Clever χαρακτηριστικά, πρακτικά τραπεζάκια στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων και πολλές έξυπνες λύσεις αποθηκευτικών χώρων. Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται το ευέλικτο σύστημα πίσω καθισμάτων Vario Flex, με πολλές δυνατότητες εναλλακτικής διαμόρφωσης του σαλονιού. Σε συνδυασμό με την εργονομική σχεδίαση του ταμπλό και τις πολλές πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα, το σαλόνι αποδεικνύεται ιδιαίτερα φιλόξενο και άνετο. Οι επιβάτες έχουν άνεση και ευρυχωρία, χάρη στην έξυπνη εκμετάλλευση των διαθέσιμων χώρων που εξασφαλίζει το μεγάλο μεταξόνιο. Ο χώρος των αποσκευών έχει χωρητικότητα που φθάνει τα 521 λίτρα ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα επεκτείνεται έως τα 1.630 λίτρα (ή τα 1.810 λίτρα μετά την αφαίρεση των πίσω καθισμάτων Vario Flex).

Το νέο Karoq εφοδιάζεται με πλήθος προηγμένων συστημάτων για την υποβοήθηση της οδήγησης και την ασφάλεια των επιβατών. Μεταξύ αυτών διατίθενται έως και 9 αερόσακοι, Predictive Cruise Control καιTravel Assist, Front Assist με City Emergency braking, Multi-collision braking και Full LED Matrix προβολείς.

Επίσης, τα συστήματα Infotainment 3ης γενιάς με οθόνες αφής 8’’ έως 9,2’’ ενσωματώνουν μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας, όπως φωνητικό έλεγχο, ψηφιακό βοηθό Laura, λειτουργία Smart Link με ασύρματη σύνδεση τηλεφώνου Apple και υπηρεσίες Škoda Connect. Επίσης, μέσω του My Škoda app μπορεί να γίνει εξ αποστάσεως έλεγχος λειτουργιών του αυτοκινήτου, ενώ διατίθεται ακόμα θύρα USB-C στον καθρέπτη για την φόρτιση on-board κάμερας ή προαιρετική θήκη Phone Box στην κεντρική κονσόλα για ασύρματη φόρτιση του κινητού τηλεφώνου.

Κινητήρας – Μετάδοση

Το Karoq της δοκιμής μας εφοδιάζεται με τον 1.5 TSI κινητήρα, με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων (ACT), σε συνδυασμό με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG, που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Το 4κύλινδρο σύνολο αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής που εμφανίζονται στις 1.500-3.500 σ.α.λ. και έχει να «αντιμετωπίσει» τα σχεδόν 1.400 κιλά βάρους της κατασκευής, κάτι που καταφέρνει αξιοπρεπέστατα, καθώς οι επιδόσεις είναι 9΄΄ για τα 0-100 χλμ./ώρα και 210 χλμ/ώρα τελικής ταχύτητας.

Από τη θέση του οδηγού

Οδηγός και συνοδηγός κάθονται σε ανατομικά καθίσματα με επαρκή πλευρική στήριξη και απρόσκοπτη ορατότητα χάρη στην αποφυγή σχεδιαστικών ακροτήτων στο αμάξωμα.

Το ευρύχωρο εσωτερικό με την κλασική αλλά συγχρόνως ευχάριστη σχεδίαση, σε συνδυασμό με την καλή εργονομία δίνουν αίσθηση οικειότητας στον χρήστη και διευκολύνουν την πολύωρη παραμονή στο όχημα. Στην ίδια «συχνότητα» είναι και τα μηχανικά μέρη του C-SUV της δοκιμής μας, τόσο μέσα από τον σχεδόν ιδανικό συνδυασμό κινητήρα – κιβωτίου, όσο και μέσα από την ισορροπία της ανάρτησης, ανάμεσα σε άνεση και αποτελεσματικότητα. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε και την σταθερή συμπεριφορά του πίσω μέρους όταν περνά από τις πάμπολλες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων, παρά το ότι η πίσω ανάρτηση βασίζεται στον κλασικό ημιάκαμπτο άξονα.

Το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη διευκολύνει τις καθημερινές μετακινήσεις, ειδικά αυτές εντός αστικού ιστού, ενώ στον αυτοκινητόδρομο η ροπή από χαμηλά του κινητήρα μειώνει δραστικά τις αλλαγές. Πάντως, σε περίπτωση που ο οδηγός θέλει να πάρει την τύχη στα χέρια του, υπάρχει και η δυνατότητα της χειροκίνητης αλλαγής σχέσεων, κάτι που προσωπικά (και μετά από πολλές δοκιμές) μας αφήνει αδιάφορους.

Υπάρχει βέβαια και η δυνατότητα διαμόρφωσης του στιλ οδήγησης μέσω του Drive Mode (Eco, Normal, Sport & individual), με την Eco να προστατεύει την οικονομία καυσίμου, την μόλυνση του περιβάλλοντος και την μακροζωία του οχήματος.

Στα πολλά χιλιόμετρα της δοκιμής μας επιλέξαμε την Eco λειτουργία, γεγονός που μας έδωσε μέση κατανάλωση 6,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, χωρίς να θυσιάσουμε χρόνο από τις μετακινήσεις μας. Σε κάθε περίπτωση, για τους ανυπόμονους, υπάρχει και η επιλογή Sport, αλλά νομίζουμε πως δεν ταιριάζει στην λογική των οχημάτων SUV, αν και σε μερικές περιπτώσεις χρειάζεται.

Έτσι κι αλλιώς, το Karoq (προφέρεται Κάροκ) δεν ποντάρει στις επιδόσεις και την σπορ συμπεριφορά, αλλά στην ισορροπία που προσφέρει ο σχεδόν άριστος συνδυασμός πλαισίου – ανάρτησης – συστήματος διεύθυνσης και κινητήρα/κιβωτίου. Αν σε αυτά προσθέσεις την πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας και την ποιοτική κύλιση, έχεις ένα ολοκληρωμένο επιβατικό όχημα που εξυπηρετεί για πολλαπλές χρήσεις, ενώ έχει και την δυνατότητα για εκτός ασφάλτινων δρόμων μετακινήσεις. Μια δυνατότητα που ενισχύεται και από την ύπαρξη ρεζέρβας, ένα από τα στοιχεία που κάνουν την μάρκα δημοφιλή στους οδηγούς που θέλουν κυρίως εξυπηρέτηση και πρακτικότητα από τα οχήματά τους.

Εάν σε όλα τα παραπάνω προσθέσουμε και τα αποτελεσματικά / ακούραστα φρένα, τα δυνατά φώτα (τουλάχιστον στο Karoq της δοκιμής μας) και την διαχείριση της ανάρτησης σε κάθε είδους δρόμο, τότε έχεις μια ολοκληρωμένη πρόταση οχήματος για κάθε περίσταση, που εκτός των άλλων δείχνει γεροδεμένο και ανθεκτικό στη χρήση.

Δια ταύτα

Τι δεν καταλάβατε; Το Karoq μας αρέσει τελικά και με τον βενζινοκινητήρα. Έχει πολλές βελτιώσεις σε σχέση με την πρώτη γενιά που δεν περιγράφονται αλλά γίνονται αντιληπτές από τα πρώτα κιόλας μέτρα που το οδηγείς. Διαθέτει σύγχρονες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού και ασφάλειας. Είναι ευρύχωρο, πρακτικό και ευχάριστο. Δεν καίει πολύ (τουλάχιστον όχι πολύ περισσότερο από τα diesel όπως φοβόμαστε), παρέχει αυτονομία 700+ χιλιόμετρα και δεν κοστίζει μια περιουσία.
Μετά από όλα αυτά, παραμένουμε στην αρχική μας διαπίστωση. Το Karoq είναι το καλύτερο Skoda και ένα από τα τρία καλύτερα C-SUV της αγοράς, που περνάει πρώτο αν βάλεις δίπλα και την τιμή.

Υπέρ

  • Ποιότητα κατασκευής/Εξοπλισμός
  • Κινητήρας/Κιβώτιο
  • Χώροι επιβατών/ Αποσκευών
    Πρακτικότητα
  • Θέση οδήγησης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ηχομόνωση/Ποιότητα κύλισης
  • Τιμή

Κατά

  • Δεν εντοπίσαμε κάτι που μας ενόχλησε

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: Επιβατικό, 5θυρο, 5θέσιο C/SUV/Crossover
  • Διαστάσεις: 4.390 Χ 2.025 Χ 1.603 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.638 χλστ
  • Βάρος: 1.395 κιλά
  • Χώρος αποσκευών: 521/1630 λίτρα
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 50 λίτρα
  • Κινητήρας: βενζίνης, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, turbo, 1.498κ.εκ.
  • Ισχύς: 150 ίπποι/5.000 – 6.000 σαλ
  • Ροπή (Nm): 250/1.500 – 3.500 σαλ
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων (DSG7)
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson/Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας
  • Τροχοί: 215/55/17
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι/Πίσω Δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρικά υποβοηθούμενο με κύκλο στροφής 10,9 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100: 9,0΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 210 χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση (δοκιμής): 6,8 λίτρα/100 χλμ
  • Εκπομπές CO2: 139 γρ/χλμ
  • Τέλη κυκλοφορίας: 99,4€
  • Τιμή: Από 29.900€ (αυτοκινήτου δοκιμής 32.900€)