Το μήνυμα «Made in China» («κατασκευασμένο στην Κίνα») αναγραφόταν σε πολλά από τα δώρα που περιείχε η καλαίσθητη μπλε σακούλα, η οποία μοιραζόταν σε προσκεκλημένους από το αμερικανικό εμπορικό επιμελητήριο. Η προωθητική ενέργεια της βιομηχανίας των ΗΠΑ είχε καλή πρόθεση, αλλά μάλλον δεν έστειλε το σωστό μήνυμα.
Ομιλητές και προσκεκλημένοι στη Σύνοδο της Αμερικής, που διεξάγεται αυτή την εβδομάδα στο Λος Άντζελες, λάμβαναν δωρεάν διάφορα γκάτζετ, δώρα ή δείγματα από εταιρίες που έκαναν με αυτό τον τρόπο δημόσιες σχέσεις.
Σε εκδήλωση που οργανώθηκε στο περιθώριο του διεθνούς ραντεβού και βαπτίστηκε «Σύνοδος των Προέδρων και Διευθυνόντων Συμβούλων» παρέλασαν μεγάλα ονόματα της βιομηχανίας και της πολιτικής, για να συζητήσουν τρόπους να αναπτυχθεί η οικονομία σε λιγότερο προνομιούχες γωνιές της κεντρικής και της νότιας Αμερικής.
Το αμερικανικό εμπορικό επιμελητήριο, που ανέλαβε τη διοργάνωση, μοίρασε στους καλεσμένους, ανάμεσά τους στον επικεφαλής της Google Σούνταρ Πιτσάι, στον τρίτο τη τάξει της Meta (Facebook) Νικ Κλεγκ, αλλά και στον πρόεδρο Τζο Μπάιντεν, την μπλε τσάντα με τα δώρα.
Όμως μια πιο προσεκτική εξέταση του περιεχομένου της αποκαλύπτει πως δεν επρόκειτο για είδη κατασκευασμένα από αμερικανικές βιομηχανίες.
Στο κάτω μέρος του κόκκινου θερμός που περιείχε η σακούλα αναγραφόταν «Κίνα» με κεφαλαία. Στο ζευγάρι γυαλιών ηλίου που μοιράστηκε στους καλεσμένους, αν και ήταν εξαιρετικά χρήσιμο, για την προστασία από τον εκτυφλωτικό καλιφορνέζικο ήλιο, διάβαζε κανείς «Made in China» στην ετικέτα.
Το αμερικανικό εμπορικό επιμελητήριο δεν αντέδρασε όταν το Γαλλικό Πρακτορείο του ζήτησε σχόλιο χθες, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.