Οι μηχανοδηγοί των Γερμανικών Σιδηροδρόμων (DB) προχωρούν σε απεργία στις 2:00 τα ξημερώματα της Τρίτης, η οποία αναμένεται να διαρκέσει ως τις 9:00 το πρωί της Κυριακής.
Οι εργαζόμενοι διεκδικούν αυξήσεις 5% στις αποδοχές τους και μία ώρα λιγότερη εργασία την εβδομάδα. Η απεργία εκτιμάται ότι θα επηρεάσει χιλιάδες δρομολόγια ήδη από σήμερα το απόγευμα.
Σύμφωνα με σημερινές εκτιμήσεις του γερμανικού εμπορικού επιμελητηρίου DIHK η απεργία θα μπορούσε να κοστίσει στην οικονομία της χώρας μισό δισεκατομμύριο ευρώ.
«Για τους τρίτους, η αντιπαράθεση για τις αποδοχές είναι σχεδόν ακατανόητη», δήλωσε ο αντικαγκελάριος της Γερμανίας και υπουργός Οικονομίας Ζίγκμαρ Γκάμπριελ και προειδοποίησε ότι η απεργία θα πλήξει σοβαρά τόσο τους ταξιδιώτες όσο και συνολικά την γερμανική οικονομία. «Αντί για παράλυση της Γερμανίας, χρειαζόμαστε ειλικρινείς διαπραγματεύσεις», σημείωσε.
Στο ίδιο πνεύμα, ο αναπληρωτής επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας των Χριστιανοδημοκρατών/Χριστιανοκοινωνιστών (CDU/CSU) στο Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο Μίχαελ Φουκς (CDU) τόνισε ότι το συνδικάτο GDL των μηχανοδηγών «εξελίσσεται σε κίνδυνο για την Γερμανία ως τόπο οικονομικής δραστηριότητας» και πρόσθεσε ότι οι οικονομικές συνέπειες της απεργίας θα είναι τεράστιες, καθώς λίγες ημέρες ακινητοποίησης στον τομέα των μεταφορών κοστίζουν εκατομμύρια. Από τη διοίκηση της εταιρείας των Σιδηροδρόμων η απεργία χαρακτηρίστηκε «υπερβολική» και «δυσανάλογη».
Σύμφωνα με τους οικονομολόγους της Unicredit, η απεργία θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση του ΑΕΠ το δεύτερο τρίμηνο κατά 0,1 ποσοστιαία μονάδα.
Η απεργία αναμένεται να πλήξει κυρίως τις χημικές βιομηχανίες και τις χαλυβουργίες. Καθημερινά, οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι μεταφέρουν περίπου 200.000 τόνους προϊόντων χάλυβα, σύμφωνα με την γερμανική ομοσπονδία εταιριών χάλυβα.