Εξήντα δευτερόλεπτα καθυστέρησης αρκούν στην Ιαπωνία –μια χώρα διάσημη για την ακρίβεια των δρομολογίων των συγκοινωνιών της –  για να φας πρόστιμο, αν είσαι οδηγός λεωφορείου ή τρένου. Οπότε δεν προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι η σιδηροδρομική εταιρεία JR West επέβαλε πρόστιμο σε έναν μηχανοδηγό μετά από ένα μπέρδεμα που συνέβη τον Ιούνιο του 2020 και που εξαιτίας του προκλήθηκε καθυστέρηση ενός λεπτού στις λειτουργίες της σιδηροδρομικής γραμμής.

Ο άνδρας επρόκειτο να οδηγήσει ένα άδειο τρένο προς τον σταθμό Οκαγιάμα στα νότια της χώρας, αλλά έφτασε σε λάθος πλατφόρμα περιμένοντας να αναλάβει από τον προηγούμενο οδηγό.

Όταν συνειδητοποίησε το λάθος και έτρεξε προς την σωστή πλατφόρμα, η αλλαγή μεταξύ των δύο οδηγών είχε καθυστερήσει κατά δύο λεπτά, με αποτέλεσμα ένα λεπτό καθυστέρηση στην αναχώρηση του τρένου (για το οποίο του επέβαλαν πρόστιμο) και ένα λεπτό καθυστέρηση στον τερματισμό του τρένου στο αμαξοστάσιο.

Τρένα στην Ιαπωνία

Αφαιρέθηκαν 0,43 ευρώ από τον μισθό του

Η εταιρεία υποστήριξε ότι δεν πραγματοποιούνταν εργασίες, κατά τη διάρκεια της διακοπής, ώστε να δικαιολογούν την καθυστέρηση και αφαίρεσε 56 γιεν (0,43 ευρώ) από τον μισθό του μηχανοδηγού.

Μάλιστα, η JR West αρχικά επέβαλε αρχικά στον οδηγό πρόστιμο 85 γιεν, αλλά αργότερα συμφώνησε να μειώσει το πρόστιμο στα 56 γιεν αφού ο οδηγός πήγε την υπόθεση στο Γραφείο Επιθεώρησης Προτύπων Εργασίας της Οκαγιάμα.

Τελικά, και σύμφωνα με το BBC, ο υπάλληλος ζητά τώρα αποζημίωση 2,2 εκατομμυρίων γιεν (16,796.05 ευρώ) για ψυχική οδύνη, αρνούμενος πεισματικά να δεχτεί ότι η καθυστέρησή του αυτή προκάλεσε μια «σημαντική και πραγματική διακοπή στα δρομολόγια» ή μια «δυσλειτουργία στους επιβάτες» καθώς το τρένο ήταν άδειο κατά τη διάρκεια του συμβάντος.

Ωστόσο, η εταιρεία αντιτείνει ότι εφάρμοσε την γνωστή εργασιακή αρχή «καμία εργασία, καμία αμοιβή», όπως θα έκανε για την καθυστερημένη άφιξη ενός υπαλλήλου ή στην περίπτωση κάποιας ανεξήγητης απουσίας και η συνέχεια θα δοθεί στα ιαπωνικά δικαστήρια.

Το σιδηροδρομικό σύστημα της Ιαπωνίας είναι γνωστό για την αξιοπιστία του. Το 2017 μια σιδηροδρομική εταιρεία ζήτησε συγγνώμη αφού ένα από τα τρένα της αναχώρησε από έναν σταθμό 20 δευτερόλεπτα νωρίτερα.

Εάν ένα τρένο δε, καθυστερήσει περισσότερο από πέντε λεπτά, οι επιβάτες λαμβάνουν ένα πιστοποιητικό που μπορούν να το χρησιμοποιήσουν ως δικαιολογία για την καθυστέρηση.

Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση που ένα τρένο φύγει νωρίτερα, όπως λόγου χάρη με ό,τι συνέβη το 2018, όταν ένα τρένο αναχώρησε από τον σταθμό μόλις 25 δευτερόλεπτα νωρίτερα από το προγραμματισμένο –κάτι που ήταν ανεπίτρεπτο.

Η εταιρία τότε ζήτησε συγγνώμη δημοσίως για το σφάλμα του μηχανοδηγού και εξέδωσε ανακοίνωση απευθυνόμενη σε απολογητικό τόνο προς τους επιβάτες.

Σημειώνεται πως αν και το τρένο έφυγε μόνο μερικά δευτερόλεπτα νωρίτερα, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, κάποιοι είχαν φτάσει στον σταθμό με σκοπό να επιβιβαστούν την τελευταία στιγμή.

Αντίστοιχο περιστατικό είχε σημειωθεί πάλι τον περασμένο Νοέμβριο με ένα τρένο να φεύγει από τον σταθμό 20 δευτερόλεπτα νωρίτερα. Και τότε, αυτό το σφάλμα δεν είχε περάσει απαρατήρητο.