Αναβάλλονται οι αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τις οποίες ψήφισε στα μέσα Ιανουαρίου η Βουλή και οι οποίες έχουν προκαλέσει τις μαζικές διαμαρτυρίες φοιτητών. Ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ Νίκολα Γκρούεφσκι, είχε σήμερα συνάντηση με εκπροσώπους φοιτητών και πανεπιστημιακών καθηγητών, που αντιτίθενται στις αλλαγές αυτές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,στη διάρκεια της οποίας αποφασίστηκε από κοινού να αναβληθεί η εφαρμογή τους για δύο χρόνια. Ταυτόχρονα, συμφωνήθηκε να ξεκινήσει στο ενδιάμεσο ένας ευρύτερος διάλογος με στόχο την υιοθέτηση ενός νέου νόμου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της κυβέρνησης της ΠΓΔΜ.
Εκπρόσωποι φοιτητών και πανεπιστημιακών καθηγητών εξέφρασαν την ικανοποίηση τους για την αναβολή των αλλαγών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και για τη δρομολόγηση διαλόγου, ο οποίος θα μπορούσε να οδηγήσει σε ένα νέο, εντελώς διαφορετικό νόμο, από αυτόν που ψήφισε πρόσφατα η Βουλή.
Τις προηγούμενες ημέρες, οι φοιτητές είχαν αναφέρει ότι θα εντείνουν τις διαμαρτυρίες τους και ότι θα προχωρήσουν σε καταλήψεις πανεπιστημιακών σχολών.
Οι αλλαγές αυτές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που προώθησε η κυβέρνηση της χώρας και ψήφισε πρόσφατα η Βουλή, προκάλεσαν το προηγούμενο διάστημα τις μαζικές διαμαρτυρίες των φοιτητών στα Σκόπια, οι οποίες προσέλκυσαν το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης, μεταξύ άλλων και για το γεγονός ότι οι διαμαρτυρίες κατά αποφάσεων της κυβέρνησης της χώρας σπανίζουν τα τελευταία χρόνια.
Τη συμπαράστασή τους στις κινητοποιήσεις των φοιτητών και καθηγητών είχαν εκφράσει και πάνω από 80 ξένοι διανοούμενοι, οι οποίοι, με ανοιχτή επιστολή τους, είχαν καλέσει την κυβέρνηση του Νίκολα Γκρούεφσκι, να αποσύρει τις αλλαγές στην ανώτατη Παιδεία.
Μία από τις επίμαχες αλλαγές, που είχε προκαλέσει τις περισσότερες αντιδράσεις, είναι η εισαγωγή επιπρόσθετων εξετάσεων στη διάρκεια των πανεπιστημιακών σπουδών, οι οποίες μάλιστα δεν θα επιβλέπονται από τους διδάσκοντες καθηγητές, αλλά από το ίδιο το υπουργείο Παιδείας, μέσω μίας Εθνικής Επιτροπής Πιστοποίησης και Αξιολόγησης της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών και αρκετοί πανεπιστημιακοί καθηγητές θεώρησαν ότι, με τον τρόπο αυτό, υπονομεύεται η αυτονομία του Πανεπιστημίου και το επίπεδο των σπουδών.