Στην έκδοση οδηγίας, με την οποία απαιτείται από τις αεροπορικές εταιρίες που έχουν εντάξει στους στόλους των αεροσκαφών τους το Boeing 737-ΜΑΧ, να πραγματοποιήσουν επιπλέον επιθεωρήσεις του αυτοματοποιημένου συστήματος ελέγχου πτήσης που αυτό διαθέτει, προχώρησε χθες (16/06) η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA).
Η οδηγία αυτή καθιστά υποχρεωτικές τις σχετικές κατευθύνσεις τεχνικού ελέγχου επιθεωρήσεων που δημοσιοποίησε η Boeing τον Δεκέμβριο. Η Boeing συνέστησε για τα αεροσκάφη με περισσότερες από 6.000 ώρες πτήσης την πραγματοποίηση ειδικών ελέγχων στα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου πτήσης που διαθέτουν τα 737 ΜΑΧ.
Το αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου πτήσης (MCAS) που διαθέτει το αναφερόμενο αεροσκάφος, συνδέθηκε με δύο τραγικά αεροπορικά δυστυχήματα με 737 ΜΑΧ, με συνέπεια την καθήλωση των αεροσκαφών του ίδιου τύπου στο έδαφος, με τον περιορισμό αυτό να έχει αρθεί τον περασμένο Νοέμβριο.
Οι τρεις επαναληπτικές επιθεωρήσεις θα πρέπει να γίνουν εντός των προβλεπόμενων προγραμμάτων συντήρησης των αεροσκαφών, σύμφωνα με την FAA και όπως μεταφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Boeing 737 MAX: Όλες οι εταιρίες έχουν συμπεριλάβει τις επιθεωρήσεις στα προγράμματα συντήρησης
Η ίδια ομοσπονδιακή υπηρεσία εξέδωσε χθες, Τετάρτη 16 Ιουνίου, ειδική ανακοίνωση αξιοπλοΐας, προς τη διεθνή κοινότητα (CANIC), προκειμένου «να δοθεί έμφαση στη σημασία των αναφερόμενων επιθεωρήσεων για τους διεθνούς φορείς εποπτείας, αλλά και για τις αεροπορικές εταιρίες εκτός των ΗΠΑ».
H αναφερόμενη οδηγία πρέπει να εφαρμοστεί σε περίπου 72 αεροσκάφη 737 ΜΑΧ που έχουν αμερικανικό αριθμό νηολόγησης και 389 αεροσκάφη που πραγματοποιούν πτήσεις σε διεθνές επίπεδο, σύμφωνα με την FAA.
H Boeing ανακοίνωσε ότι «υποστηρίζει πλήρως την οδηγία της FAA που απαιτεί λειτουργικούς ελέγχους κατά συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα στο ψηφιακό σύστημα ελέγχου πτήσης, στο σταθεροποιητή αντιστάθμισης (ουραίο πτέρωμα), αλλά και σε πρωτεύοντα και δευτερεύοντα τμήματα ελέγχου του ίδιου συστήματος».
Οι τρεις επαναληπτικές επιθεωρήσεις ελέγχου θα γίνονται εντός των προγραμμάτων τεχνικής υποστήριξης που ήδη εφαρμόζονται», σύμφωνα με την FAA, «για να διασφαλιστεί η συνέχιση της λειτουργικότητας συγκεκριμένων συστημάτων του αεροσκάφους, σε όλη τη διάρκεια της επιχειρησιακής χρήσης του».
Η FAA ανακοίνωσε ότι η εφαρμογή της οδηγίας είναι υποχρεωτική επειδή «το ενδεχόμενο μιας λανθάνουσας δυσλειτουργίας του συστήματος ελέγχου πτήσης», αν συνδυαστεί με «ασυνήθιστους ελιγμούς πτήσης ή με άλλες δυσλειτουργίες του συστήματος ελέγχου πτήσης», θα μπορούσε να οδηγήσει στη μείωση της δυνατότητας ελέγχου πτήσης του αεροσκάφους.
Σύμφωνα με την FAA, όλες οι αεροπορικές εταιρίες που έχουν νηολογήσει αεροσκάφη 737 ΜΑΧ, έχουν ήδη συμπεριλάβει τις επιθεωρήσεις αυτές στα προγράμματα συντήρησης των αεροσκαφών τους.
Τα 737 ΜΑΧ καθηλώθηκαν τον Μάρτιο του 2019 σε παγκόσμιο επίπεδο μετά από δύο αεροπορικά δυστυχήματα που έγιναν σε χρονικό διάστημα πέντε μηνών, με συνέπεια το θάνατο 346 ανθρώπων.
Η καθήλωση των αεροσκαφών τερματίστηκε το Νοέμβριο του 2020 από την FAA, μετά την κίνηση της Boeing να προχωρήσει σε σημαντικές αναβαθμίσεις ασφάλειας πτήσεων, αλλά και βελτιώσεις στην εκπαίδευση των πιλότων, όπως επίσης και να προσθέτει νέες δικλίδες ασφάλειας στη λειτουργία του MCAS.