Παρόλο που όσο ήταν εν ζωή το έργο του δεν σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία, αλλά και ούτε ο ίδιος σημαντική αναγνωρισιμότητα, μετά το θάνατό του η φήμη του εκτοξεύτηκε και σήμερα θεωρείται ένας από τους σπουδαιότερους ζωγράφους όλων των εποχών, ενώ η επίδρασή του στα μεταγενέστερα κινήματα του εξπρεσιονισμού και εν γένει της αφηρημένης τέχνης θεωρείται καταλυτική.
Ο λόγος για τον Βίνσεντ Βαν Γκογκ, έναν καλλιτέχνη με όχι και τόσο καλή ψυχική υγεία η οποία και τον οδήγησε στον εγκλεισμό του σε ψυχιατρική κλινική. Το 1889, λοιπόν, ο βαν Γκογκ εισήχθη στο ψυχιατρικό κέντρο του μοναστηριού του Αγίου Παύλου, στην πόλη Saint-Remy-de-Provence στη νότια Γαλλία.
Αν και τη στιγμή που ο ζωγράφος διαγνώστηκε με επιληψία, οι ερευνητές έχουν προτείνει από τότε μια σειρά από εναλλακτικές διαγνώσεις, όπως η διπολική διαταραχή και ο αλκοολισμός, όποια και αν είναι η αιτία των ιατρικών του προβλημάτων, η θεραπεία του Βαν Γκογκ στον Άγιο Παύλο συνίστατο κυρίως σε μεγάλα λουτρά, αναφέρει το history.com.
Ο σπουδαίος καλλιτέχνης έμεινε στο νοσοκομείο για ένα χρόνο, κατά τη διάρκεια του οποίου ζωγράφισε σκηνές από τους κήπους του καθώς και τη γύρω εξοχή. Οι περισσότεροι από 100 πίνακες που παρήγαγε κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου περιλαμβάνουν μερικά από τα πιο διάσημα έργα του, όπως το «Έναστρη Νύχτα» (The Starry Night)», το οποίο φιλοξενείται από το 1941 στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης, και το «Ίριδες», το οποίο αγοράστηκε από έναν Αυστραλό βιομήχανο το 1987 έναντι του αστρονομικού ποσού των 53,9 εκατομμυρίων δολαρίων. Από το 1990, ο πίνακας ανήκει στο Μουσείο J. Paul Getty, το οποίο το αγόρασε χωρίς να γίνει ευρέως γνωστό το αντίτιμο που κατέβαλε.
Ο Βίνσεντ βαν Γκογκ αυτοκτόνησε το 1890 με δύο πυροβολισμούς στο στομάχι του στις 27 Ιουλίου, έναν χρόνο μετά την εγκατάλειψη της ψυχιατρικής κλινικής, μετά από συμπτώματα έντονης κατάθλιψης και πέθανε δύο ημέρες αργότερα.