Εννέα αεροπορικές εταιρείες -από τις 14 ή 15 που είχαν εκφράσει αρχικά ενδιαφέρον- υπέβαλαν τελικά μη δεσμευτικά επιχειρησιακά πλάνα για τις Κυπριακές Αερογραμμές.
Ο Κύπριος υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων, Μάριος Δημητριάδης, δήλωσε ότι έληξε η διορία για υποβολή των μη δεσμευτικών προτάσεων από τους υποψήφιους επενδυτές, σηματοδοτώντας το δεύτερο στάδιο της διαδικασίας για εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή.
Μεταξύ των εταιρειών που υπέβαλαν τα επιχειρησιακά πλάνα ήταν η Aegean, η Ryanair και η ισραηλινή Arkia, ενώ η διαδικασία αξιολόγησης των προτάσεων έχει ήδη αρχίσει.
Σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη στο τρίτο μέρος της διαδικασίας οι εταιρείες που θα επιλεγούν μεταξύ των εννέα -στη βάση της αξιολόγησης του επιχειρησιακού πλάνου που έχουν υποβάλει- θα κληθούν να υποβάλουν πλέον δεσμευτικά πλάνα.
Σε ερώτηση αναφορικά με σημερινό δημοσίευμα του «Φιλελευθέρου» ότι οι υποψήφιοι επενδυτές ενδιαφέρονται να αγοράσουν τα περιουσιακά στοιχεία των Κυπριακών Αερογραμμών, αλλά όχι τις κρατικές μετοχές με τις επιβαρύνσεις τους, ο υπουργός ανέφερε ότι «δεν έχει εικόνα του περιεχομένου των επιχειρησιακών πλάνων που υποβλήθηκαν».
Προσέθεσε όμως ότι ήταν δικαίωμα των εταιρειών να υποβάλουν προσφορά για τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας, τα οποία, όπως είπε, είναι το όνομα της εταιρείας, το πελατολόγιό της και οι συμφωνίες στις οποίες έχει προχωρήσει.
Σχολιάζοντας εξάλλου τα όσα λέγονται περί «ξεπουλήματος» των Κυπριακών Αερογραμμών, ο κ. Δημητριάδης ανέφερε ότι «αν δεν βρεθεί κάποιος στρατηγικός επενδυτής, (οι Κυπριακές Αερογραμμές) μεσοπρόθεσμα θα κλείσουν».
Προσέθεσε δε ότι, αν η επιλογή είναι μεταξύ του ξένου επενδυτή και του κλεισίματος της εταιρείας, ο ίδιος επιλέγει το πρώτο.