Στην τελική της φάση εισέρχεται η διαδικασία διάσωσης του πλοίου Costa Concordia, δύο χρόνια και πλέον αφού το γιγαντιαίο κρουαζιερόπλοιο έπεσε σε ύφαλο και είχε βυθιστεί εν μέρει, σε ένα τραγικό ναυτικό δυστύχημα με 32 νεκρούς από το σύνολο των 4.229 ανθρώπων που επέβαιναν σε αυτό.
Το πλοίο ανυψώθηκε κατά δύο μέτρα από τα συνεργεία που διεξάγουν την επιχείρηση χάρη σε υδατοστεγείς δεξαμενές που είχαν δέσει στο Κονκόρντια, περίπου σαν «σωσίβια», και επιπλέει ξανά, όπως αναφέρει σε ανταπόκρισή του το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Οι εργαζόμενοι στην επιχείρηση είχαν επαναφέρει σε όρθια θέση το κουφάρι του σκάφους τον Σεπτέμβριο. Παρέμενε μισοβυθισμένο αλλά σε σταθερή θέση χάρη σε ατσάλινες πλατφόρμες στα ανοικτά του νησιού Τζίλιο μετά το ναυάγιο.
Η επιχείρηση ώστε το σκάφος να μπορέσει ξανά να πλεύσει αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα σε μια εβδομάδα. Κατόπιν αναμένεται να ρυμουλκηθεί περίπου 30 μέτρα μακρύτερα και να ρίξε άγκυρα. Εκεί 30 δεξαμενές αέρα του θα γεμίσουν πριν το σκάφος ταξιδέψει, χάρη σε τέσσερις ρυμουλκά και 10 σκάφη συνοδείας, ως το λιμάνι της Γένοβας, όπου πρόκειται να αποσυναρμολογηθεί τα επόμενα δύο χρόνια.
Ο επικεφαλής της επιχείρησης Νικ Σλόουν τόνισε ότι «οι βροχοπτώσεις που αναμένονται με βάση μετεωρολογικές προβλέψεις τις επόμενες ώρες δεν αναμένεται να αποτελέσουν ιδιαίτερο πρόβλημα».
«Μέχρι τώρα δεν υπήρξε καμία απρόβλεπτη, αρνητική εξέλιξη, όλα βαίνουν ομαλά», δήλωσε ο αξιωματούχος της Πολιτικής Προστασίας της Ιταλίας Φράνκο Γκαμπριέλι.
Η διαδικασία μετακίνησης και ρυμούλκησης του σκάφους αναμένεται να κοστίσει στην πλοιοκτήτρια εταιρία Carnival 1,5 δισεκ. ευρώ.
Το Κονκόρντια είχε πέσει στον ύφαλο την 13η Ιανουαρίου 2012 με αποτέλεσμα 32 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους, ενώ ένας δύτης έχασε τη ζωή του αργότερα.