Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα νέα στοιχεία που έδωσε στο φως της δημοσιότητα ο μη κυβερνητικός οργανισμός «Crisis Text Line» αντικείμενο του οποίου είναι η συμβουλευτική σε περιπτώσεις κρίσεων μέσω μηνυμάτων στις ΗΠΑ. Τα στοιχεία λοιπόν δείχνουν ότι οι Αμερικάνοι νεαρής ηλικίας σε στιγμές ανάγκης χρησιμοποιούν κάποιες συγκεκριμένες λέξεις στην επικοινωνία τους, κυρίως την ηλεκτρονική, όταν έχουν τάσεις αυτοκτονίας.
Συγκεκριμένα και όπως αναφέρει το enallaktikidrasi.com, η έρευνα μελέτησε 129 εκατομμύρια μηνύματα που στάλθηκαν στη διάρκεια 6 ετών, κυρίως από άτομα που ήταν κάτω των 25 ετών. Η ομάδα δημιούργησε μια λίστα λέξεων που τις περισσότερες φορές προβλέπουν αυτοκτονικό ιδεασμό ή απόπειρες.
Όλοι θα σκεφτόντουσαν ότι η λέξη αυτοκτονία θα εμφανιζόταν πολύ συχνά, σύμφωνα με τα στοιχεία όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Οι πιο δημοφιλείς λέξεις σχετίζονται με χάπια, όπως το «Excedrin», το «800 mg» και η «ιβουπροφαίνη», ενώ κάποιες λιγότερο συχνές λέξεις και όροι περιελάμβαναν τις λέξεις «κομοδίνο», «βαμπίρ» και «γραμμές τραίνου».
Τα emoticons και τα emoji
Οι άνθρωποι που χρησιμοποιούσαν το emoji του χαπιού είχαν 4.4 περισσότερες πιθανότητες να βρεθούν σε μια απειλητική για τη ζωή τους κατάσταση, ενώ οι άνθρωποι που χρησιμοποιούσαν το emoticon του κλάματος είχαν 1.6 φορές περισσότερες πιθανότητες.
Αυτά τα δεδομένα ήταν που διαμόρφωσαν τις πολιτικές, σύμφωνα με τις οποίες όταν κάποιος στέλνει αυτές τις λέξεις, θα λαμβάνει άμεση απάντηση, μέσα σε ελάχιστα λεπτά. Συγκεκριμένα, αυτές οι λέξεις θα σημάνουν κίνδυνο για πιθανή απόπειρα αυτοκτονίας τις επόμενες 24 έως 48 ώρες και αυτό το μήνυμα θα προωθείτε σε άτομα που αναμένουν να παρέχουν συμβουλευτική βοήθεια.
«Το 96% των ανθρώπων που κρίνεται από τον αλγόριθμο ως υψηλού κινδύνου, απαντάμε στα μηνύματά τους σε λιγότερο από πέντε λεπτά», αναφέρει ο κύριος ερευνητής δεδομένων του Crisis Text Line, Bob Filbin. Δύο στα τρία αιτήματα παροχής βοήθειας έρχονται τις βραδινές ώρες, μεταξύ 8 μ.μ. και 4 π.μ. Το ποσοστό αυτοκτονίας είναι υψηλότερο στους λευκούς άνδρες μέσης ηλικίας, και οι άνδρες γενικά είναι τρεις φορές πιθανότερο να πεθάνουν από αυτοκτονία σε σύγκριση με τις γυναίκες.
Η ερευνητική ομάδα αναφέρει ότι το γιατί, γιατί αυτές οι συγκεκριμένες λέξεις χρησιμοποιούνται δεν είναι τόσο σημαντικό όσο το τι. Αυτό σημαίνει ότι η συγκεκριμένη μελέτη και η ακόλουθη πολιτική εστίασε στις λέξεις που συσχετίζονται με τις αυτοκτονικές τάσεις και όχι με τους λόγους χρήσης αυτών.