Η έρευνα αποκαλύπτει την τραγική διαδοχή των γεγονότων των τελευταίων ωρών.Οι εμπειρογνώμονες είναι πλέον πεπεισμένοι πως το αεροσκάφος, τα κύρια συστήματα επικοινωνίας του οποίου απενεργοποιήθηκαν εσκεμμένα, εξετράπη από το δρομολόγιο του και συνέχισε να πετάει για πολλές ώρες.
Στις έρευνες που διεξάγονται συμμετέχουν πλέον είκοσι έξι χώρες οι οποίες επικεντρώνονται στο βόρειο και το νότιο τμήμα του Ινδικού Ωκεανού.
Το επικρατέστερο σενάριο σύμφωνα με τις αρχές είναι το εξής: Το Σάββατο 8 Μαρτίου, η πτήση MH370 απογειώνεται στις 00:41 (18:41 ώρα Ελλάδας της Παρασκευής) από την Κουάλα Λουμπούρ με 239 επιβαίνοντες, οι 227 από τους οποίους επιβάτες, και κατεύθυνση το Πεκίνο.
Τη νυκτερινή πτήση πραγματοποιούν ο κυβερνήτης Ζαχαρίε Άχμαντ Σαχ, 53 ετών, περισσότερα από 30 από τα οποία έχει περάσει στους κόλπους της Malaysia Airlines, και ο συγκυβερνήτης Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ, 27 ετών.
Το Μπόινγκ 777-200 φέρει αρκετά καύσιμα για να πετάει οκτώ ώρες: έξι ώρες ως το Πεκίνο και δύο ώρες ως ρεζέρβα ασφαλείας, σύμφωνα με τους κανονισμούς που ισχύουν στην πολιτική αεροπορία.
Το σύστημα μηνυμάτων ACARS (Aircraft Communication Addressing And Reporting System) που μεταδίδει στην εταιρεία μηνύματα για οποιεσδήποτε ανωμαλίες κατά την πτήση, βλάβες ή διακοπή του συστήματος, σταματάει να εκπέμπει στη 01:07. Η απενεργοποίηση του εν λόγω συστήματος δεν μπορεί να γίνει παρά μόνο από πιλότο ή από κάποιον μυημένο, σύμφωνα με τους ειδικούς.
Ο Μαλαισιανός έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας ανακοινώνει στους πιλότους ότι θα εγκαταλείψουν τον εναέριο χώρο της χώρας και θα μπουν στο βιετναμικό εναέριο χώρο. Οι ελεγκτές καταγράφουν τότε το τελευταίο προφορικό μήνυμα από το κοκπίτ: «Όλα καλά, καληνύχτα».