Στην καθήλωση του 1/3 από τους 434 πιλότους της θα προχωρήσει η αεροπορική εταιρεία Pakistan International Airlines (PIA), καθώς υπάρχουν υποψίες για «ύποπτα» διπλώματα και άδειες πιλότων, όπως ανακοίνωσε σήμερα (25/06) ένας εκπρόσωπος της εταιρείας.
Η απόφαση αυτή ελήφθη, καθώς η έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος με αεροσκάφος της PIA, τον περασμένο μήνα, κατά το οποίο είχαν σκοτωθεί 97 άνθρωποι, έδειξε ότι οι πιλότοι δεν είχαν ακολουθήσει τις απαιτούμενες διαδικασίες, ενώ σύμφωνα με έναν υπουργό της κυβέρνησης το ένα «μαύρο κουτί» -ο καταγραφέας συνομιλιών του πιλοτηρίου- έδειξε ότι οι πιλότοι δεν ήταν συγκεντρωμένοι και συζητούσαν για τον κορονοϊό.
«Ενημερωθήκαμε ότι από έρευνα που διενήργησε η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας διαπιστώθηκε ότι περίπου 150 από τους πιλότους μας διαθέτουν “ύποπτες” άδειες», δήλωσε στο Reuters ο εκπρόσωπος της εταιρείας Αμπντουλάχ Καν. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι όλοι οι πιλότοι για τους οποίους διενεργείται έρευνα, θα καθηλωθούν, σύμφωνα με όσα αναμεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Η PIA διαθέτει έναν στόλο από 31 αεροσκάφη που εκτελούν εσωτερικές και διεθνείς πτήσεις. Διαδοχικές κυβερνήσεις έχουν επιχειρήσει να αναβαθμίσουν τη ζημιογόνο εταιρεία στη διάρκεια των ετών, αλλά με ελάχιστη επιτυχία.
Η έρευνα σχετικά με τα διπλώματα των πιλότων γίνεται έπειτα από ένα αεροπορικό δυστύχημα του 2018 μετά το οποίο διαπιστώθηκε ότι η ημερομηνία εξέτασης που αναγραφόταν στην άδεια του κυβερνήτη εκείνου του αεροσκάφους ήταν ημέρα αργίας, γεγονός που αποδεικνύει ότι το δίπλωμα ήταν πλαστό καθώς τις αργίες δεν διεξάγονται εξετάσεις.
«Ένας άλλος πιλότος ήταν εκτός χώρας την ημερομηνία που ανέφερε η σφραγίδα στην άδειά του», είπε ο Καν.
Όπως δήλωσε χθες ο υπουργός Αεροπορίας του Πακιστάν, η συντριβή στις 22 Μαΐου του Airbus A320 της PIA στο Καράτσι οφείλεται σε «αμέλεια» των πιλότων, οι οποίοι είχαν «υπερβολική εμπιστοσύνη στον εαυτό τους» και των ελεγκτών της εναέριας κυκλοφορίας.
«Υπήρξε αμέλεια και από τις δύο πλευρές», σημείωσε ο ίδιος, παρουσιάζοντας μια πρώτη έκθεση για το δυστύχημα στο κοινοβούλιο. «Ο πιλότος αγνόησε τις οδηγίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίοι από την πλευρά τους δεν ανέφεραν τη ζημιά», που η πρώτη αποτυχημένη απόπειρα προσγείωσης είχε προκαλέσει στο αεροσκάφος, εξήγησε.